Gå til innhold

Prøvetid

Ranger emnet


89erik

Anbefalte innlegg

Hei, har nylig tatt lappen og er veldig redd for å miste den..:)

Kan noen gi meg en oversikt over hva som skal til for at man mister lappen i prøvetid?

 

hva gjorde du på disse grunnkursene før man skulle få lov til å øvelses kjøre? lærte dere ikke om paragraf 3?

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekter loven, og ikke gjør deg bemerket er i såfall mitt råd.

Ikke børning og råning.

Og blir du stoppa, så hold for all del kjeft og svar KUN!! på det du blir spurt om.

Klarer de å sette deg fast på noe, er svaret ditt:"ingen komentar"

Ikke se dem i øynene eller tro at du vet hva du snakker om..de har en motstridende paragraf på alt, og sitter du ikke med norges lover i fanget da, så er løpet kjørt.

Ser du en politibil, så bråbrems og vent til den er borte før du kjører videre.

Og for all del ikke medbring førerkortet under kjøring.(kan ha tendenser til å låne det i 3 uker kun for å plage deg)

 

(råd fra en som vet jævli godt hva han snakker om)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å kjøre uten førerkort er bare idiotisk, det er jo ett par lapper i bot! og det å bråbremse når man ser en politibil er uhvertfall ikke noe du skal gjøre. da de vil tro du er redd for å bli stoppet. så de stopper deg og ransaker bilen din!!!

 

skurk... du må jo ha gjort en del dume ting siden du formaner alt dette... men alikevel, det går ann å tenke seg om før man svarer slik i en tråd.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Har gjort nok sprell til at de tok lappen min på et litt grumsete grunnlag i allefall.

Er ikke å legge i mellom det, at "forbrytelser" ikke lønner seg.

Slutta med idiotiske påfunn nå.

 

Har faktisk ikke kjørt bil mens jeg hadde sperrefrist heller.(bare på parkeringsplass når det var glatt)

 

Oppfører meg som folk nå :D

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å kjøre uten førerkort er bare idiotisk, det er jo ett par lapper i bot! og det å bråbremse når man ser en politibil er uhvertfall ikke noe du skal gjøre. da de vil tro du er redd for å bli stoppet. så de stopper deg og ransaker bilen din!!!

 

skurk... du må jo ha gjort en del dume ting siden du formaner alt dette... men alikevel, det går ann å tenke seg om før man svarer slik i en tråd.

 

Å kjøre uten å medbringe førerkortet medfører ikke "et par lapper i bot", det medfører et gebyr på 750 kroner. Dersom de gidder å skrive det ut. Normalt vil de bare kalle opp operasjonssentralen og sjekke at du faktisk har lappen. Men det er nok lurt å i alle fall ha med seg en form for legitimasjon, så de kan få verifisert at du er den du er. Men for all del, det enkleste er vel å ha med seg førerkortet sitt. Hvis man oppfører seg som folk, slipper man problemet med at politiet "låner" det i tre uker.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har nylig tatt lappen og er veldig redd for å miste den..:)

Kan noen gi meg en oversikt over hva som skal til for at man mister lappen i prøvetid?

 

Dette burde du ha lært på kjøreskolen...

 

Det er ikke noen betydelig forskjell på hva du kan miste lappen for UNDER prøvetid og UTENFOR prøvetid. I noen tilfeller kan du få litt strengere reaksjon dersom overtredelsen skjer under prøvetid, men jeg husker ikke dette i detalj. Det mest merkbare er at du må ta deler av eller hele oppkjøringa på nytt dersom du mister lappen under prøvetida.

 

Typiske ting som gjør at du mister lappen er uforsvarlig kjøring (spesielt hvis det har ført til uhell/ulykke), grove hastighetsovertredelser, skrensing/"burning"/spinning/herjing, kjøring i påvirket tilstand (alkohol/narkotika). Du kan også få førerkortet inndratt dersom du bruker bilen i forbindelse med annen kriminalitet, som smugling eller narkotikaforbrytelser, men jeg tror ikke at dette er et sannsynlig scenario for deg.

 

Det er mange måter å miste lappen på, men på en annen side er det ikke så vanskelig å beholde den heller. Kan du ikke heller komme med noen konkrete problemstillinger, hvis det er noe du lurer på om du kan eller ikke kan gjøre? Så skal du få et fornuftig svar...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oisann, satt i gang stor diskusjon det her hehe. Nei jeg hadde ikke planlagt å kjøre i fylla, være frekk mot politiet og bruke bilen som getaway-bil :p og jeg kan paragraf 3.

 

Det jeg tenkte på var hvor fort man kunne kjøre. Hvor langt over grensa må man for å miste lappen?

 

burde kanskje ha skrevet det med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår