Vomaz Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 har fått montert MS1 v3 (MSnS) litt info: - Volvo b230et og 531 topp - Tenning, org coil og hallgiver-fordeler - Org Volvo lufttempsensor og vanntempsensor - hitatchi TPS (fra Subaru, hadde en liggende) - bredbandslambda PLX M300 (midlertidig på låns fra Haien) ;) har så vidt begynt mappingen.. men plages med at Megatune stopper/klikker.. men bilen starter og går sånn passe jevnt på tomgang, har justert ned Turbotrykket til minimalt.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Gå inn på mappa der megasquirt ligger. er en undermappe som heter MtCommon. Åpne fila Common i notisbok. Der står det blant annet interWriteDelay = 1 ; Milliseconds delay after each byte when writeBlocks is "on". Endre "interWriteDelay" fra 1 millisecondt til 5. Enkelt og greit bare å merke 1tallet og skrive 5 istede. (husk og lagre).... Det brude gjøre susen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet August 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Gå inn på mappa der megasquirt ligger. er en undermappe som heter MtCommon. Åpne fila Common i notisbok. Der står det blant annet interWriteDelay = 1 ; Milliseconds delay after each byte when writeBlocks is "on". Endre "interWriteDelay" fra 1 millisecondt til 5. Enkelt og greit bare å merke 1tallet og skrive 5 istede. (husk og lagre).... Det brude gjøre susen... Takker.. :D skal prøve dette når jeg kommer meg i garasjen :) sendt deg PM Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet August 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 her er litt bilder.. bredbåndslamda (Takker Haien for lånet, den blir vell min om ikke lenge:P ) ble lav her gitt:) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Høres spennende ut :D Jeg får igjen MS-en min snart og vil kjøre rimelig likt oppsett som deg, med direct coil control. Starta du med å kjøre autotune eller bare klassa du det inn og vrei om nøkkelen? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Høres spennende ut :DJeg får igjen MS-en min snart og vil kjøre rimelig likt oppsett som deg, med direct coil control. Starta du med å kjøre autotune eller bare klassa du det inn og vrei om nøkkelen? :P jeg koblet opp alt, skrev inn de verdiene som skulle burnes to ecu før man vrei om nøkkelen.. og den startet med en gang.. ikke noe nøling.. :happyhappy: men gjenstår mapping.. noe NM-Performance har sagt seg villig til å hjelpe/gjøre for meg på ACR :happyhappy: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet August 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet August 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 hvordan com-port kabel bruker dere til ms? jeg sliter med at MS stopper opp, når jeg starter bilen.. jeg bruker en usb-adapter til com.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 fans slit detta... ikke er jeg noen gud på å mappe heller :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet August 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2007 ja, er spent på hvordan resultatet blir til acr om det er noe futt!! Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 DEt er mange som har problemer med usb->com adapter. Sjekk litt på ms forumene hvem som anbefales og hvilke som er kjent å lage trøbbel. Det beste er å finne en gammel pc med comport :) Grattis med oppstart, du har tydeligvis gjort alt riktig! Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 14, 2007 Rapporter Share Skrevet August 14, 2007 ja den starter seff men sliter med å få jevn tomgang. justerer som fan i constants på dette med dysene men får ikke noen forskjell. fra 75% helt ned til 50% men funker dårlig. er orginale lav ohms dyser... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 Hmmm, jager den eller dør den? På kald eller varm motor? Du bør ihvertfall ikke bruke open loop på tomgang. Det eneste som skal justere tomgangen er da spjeldet og VE-tabellen. Og hvis dette er et problem med kald motor så må du se på warm up innstillingene og selvsagt. Men man skal uansett ikke justere tomgang på kald motor.. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 16, 2007 Rapporter Share Skrevet August 16, 2007 warm up enrichments er ikke justert da vi ikke får den til å idle noe finere uanz hvor mye vi justerer der under oppvarmingen. idler ikke høyere enn 500-600 omdreininger uanz hva vi jør. når den er varm jager den ikke på tomgang men går veldig uryddig og rister en smule. den går ikke så smooth som den burde. kom til å tenke på at detgodt muli kan være pluggene. når den er varm og idler ligger den mellom 14:1-15:1 AFR. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet August 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2007 http://megasquirt.sourceforge.net/extra/index.html legger inn en link jeg tankte å lese litt mere på senere;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.