TurboTony Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 hei sann automat kassa mi driver og slurer på 3 gire, jeg bare lurte på hvorfor den gjør det eller hva jeg burde sjekke eller gjøre får og få fiksa det fordi skal på banen om 1uke, sånn att alt er 100 før jeg kaster den utpå. mvh tony Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Antageligvis slitte lameller, kassa di trenger nok litt ettersyn. Er det nok olje på den? lenge siden du byttet olje og filter sist? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 jepp VCE har så rett så rett. Bedre å få et oversyn på den før det går riktig ille. Dra op peilepinnen og se om olja er mørk av farge og lukter brendt i tillegg. Hvis så er tilfelle har du nok slitt hardt på lamellene på 3. giret Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet August 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 olja er ganske fin men etter fylte får ikke så lenge sia, men vet ikke hvor lenge den gammle olja har vært der eller åssen filtere er, men det er bitte litt mye olje på den kan det ha skylda? Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 olja er ganske fin men etter fylte får ikke så lenge sia, men vet ikke hvor lenge den gammle olja har vært der eller åssen filtere er, men det er bitte litt mye olje på den kan det ha skylda? det skal nokk være mere enn bittelite, fyll på en liter å se ka som skjer, er det enda lite fyll på mere, husk at motoren skal gå på tomgang når du peiler olja, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Er ikke bra at der er for mye olje på kassa, er like galt det som at der er for lite Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet August 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 det skal nokk være mere enn bittelite, fyll på en liter å se ka som skjer, er det enda lite fyll på mere, husk at motoren skal gå på tomgang når du peiler olja, jaja har peila men den var varm og gikk på tomgang også hørte jeg at den også skulle gå gjennom alle gira 5sek, den viser litt får mye fordi jeg gjorde en tabbe der fordi hørst gang jeg gjord det så var ikke bilen i gang så da så det litt lite ut. Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet August 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Er ikke bra at der er for mye olje på kassa, er like galt det som at der er for lite skal prøve og tappe den i morra og se Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg