Buurn Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Hei. Hvordan type dumpventil må jeg ha på min 10vt audi motor? Jeg vet det er enkelte motorer som trenger resirkulerende ventil, men ikke hva min 2.2 10vt motor trenger eller ikke trenger. Takker for svar. Mvh Buurn Siter Audi Coupe GT 84 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 din motor skal ha resirkventil... Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 på en 10vt er det ikkje ikkje so nødvendi som på 20vt Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Hvorfor skulle det være mindre nødvendig på en 10v motor? Er samme type innsprøytning, er det ikke? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Hei. Hvordan type dumpventil må jeg ha på min 10vt audi motor? Jeg vet det er enkelte motorer som trenger resirkulerende ventil, men ikke hva min 2.2 10vt motor trenger eller ikke trenger. Takker for svar. Mvh Buurn Er det mekanisk sprut på denne? Men like fullt så måler den vel luftmengden som suges inn i motoren og tildeler drivstoff på bakgrunn av dette. Dersom noe av denne lufta dumpes før den når forbrenningsrommet skulle en tro at motoren får for fet blanding et lite sekund ved girskift og andre slipp av gasspedalen. Siden motoren har mekanisk innsprøtning uten noen form for tilbakemelding til noe styringssystem blir kanskje ikke konsekvensen ved dumpende avlastningsventil annet enn urent trav med girskift, men det kan jo være ille nok i gitte situasjoner. Uten at jeg er ekspert på dette skulle jeg tro at det tross alt ville være best å føre den dumpede lufta tilbake til innsugssystemet før turboen men etter luftmengdemåleren. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Er det mekanisk sprut på denne? Men like fullt så måler den vel luftmengden som suges inn i motoren og tildeler drivstoff på bakgrunn av dette. Dersom noe av denne lufta dumpes før den når forbrenningsrommet skulle en tro at motoren får for fet blanding et lite sekund ved girskift og andre slipp av gasspedalen. Siden motoren har mekanisk innsprøtning uten noen form for tilbakemelding til noe styringssystem blir kanskje ikke konsekvensen ved dumpende avlastningsventil annet enn urent trav med girskift, men det kan jo være ille nok i gitte situasjoner. Uten at jeg er ekspert på dette skulle jeg tro at det tross alt ville være best å føre den dumpede lufta tilbake til innsugssystemet før turboen men etter luftmengdemåleren. Ifølge en tråd på Volkswagen Audi Club forumet har du helt rett.. Link :) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg