Gå til innhold

Audi 100 V6 2.6E , lurer på litt

Ranger emnet


Audi_80/nsr_wannabe

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har vert og sett på en Audi 100 V6 2.6E 1994mod. Og lurer på et par spm. Lurer på hva som er positivt/negativt med denne bilen, hvor mye bensin på mila bruker den? Toppfart? Nm? 0-100km/t? Og er det en bil og anbefale? Hvilke trim/tuning muligheter er det til denne bilen? evt. link? =) Kom gjerne med data fra audi og.

 

35000kr. inkl. vegavgigt og registrering, hørres det rimelig ut? Hva ligger de på i pris? Kjørt 259000km.

 

Er ny på forumet, så er ikke sikker på om jeg posta på rett plas, bare og flytte viss ikke.

 

mvh.

Jarle

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har vert og sett på en Audi 100 V6 2.6E 1994mod. Og lurer på et par spm. Lurer på hva som er positivt/negativt med denne bilen, hvor mye bensin på mila bruker den? Toppfart? Nm? 0-100km/t? Og er det en bil og anbefale? Hvilke trim/tuning muligheter er det til denne bilen? evt. link? =) Kom gjerne med data fra audi og.

 

35000kr. inkl. vegavgigt og registrering, hørres det rimelig ut? Hva ligger de på i pris?

 

Er ny på forumet, så er ikke sikker på om jeg posta på rett plas, bare og flytte viss ikke.

 

mvh.

Jarle

 

Er vel ikke mer negativt med denne bilen enn andre biler. Eneste er forekommende oljeforbruk, men er ikke farlig. På snill kjøring klarer den ned i 0,7 liter pr mil. Ang. trimming så er det lite å oppdrive til denne motoren, men det finnes eller kan lages. Hva toppfarten er vet jeg ikke, er vel også ganske så uinteressant? Er 150 hk i den og 225 Nm, altså nok til de fleste.

Om bilen er hel og fin så er det absolutt ingen upris, men du skriver ikke hvor mye den er kjørt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

259tusen er den kjørt, er jo en go del, men mange som sier den har enda mye og gå på?

 

Hei, har akkorat likens bil som du tenker på og kjøpe,

den bruker litt bensin på mila ja,og litt olje.

men er en sprek bil synes nå jeg, er jo en stor bil så den ligger godt på vegen etter min mening, det fine med disse bilene er att du ikke trenger og gjøre så mye med dem for å få de litt penere, bare senk og kjøp felger =)

2005 mod Audi A4 1.9Tdi Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut=) Håper bare den går fint igjennom NAF testen nå. Noen som vet om det går an og få chip til denne bilen? Og om det går med turbo? evt. hvor mye deler må jeg kjøpe? Link?

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å chippe den, men du kan ikke vente deg mer enn toppen 10% økning i effekten.

 

Turbo på denne kan du egentlig bare glemme... Det koster mye. Det er heller ikke laget noe for denne motoren, så da må du bygge fra bunn og det er det ikke verdt.

Jeg ville heller satset på en S6 da, med 2,2 turbo. Denne kan gjøres en del med...

 

Alternativet er at du kjøper deg en bil fra Tyskland eller lignende og flytter alt over til den du har. Men alikevel blir det problemer i forhold til Quattro...

 

Du skriver ikke om det er Q eller ikke... En annen ting som er viktig å se etter er lekkasje på bensintanken... Det kan bli en kostbar afære og ikke minst mye arbeid for å skifte... Søk litt på http://www.mobile.de der er det mange donorbiler om det er ønskelig.

 

Jeg har allerede spurt på alle forum om muligheten for turbo og annen trimming av denne motoren... Kjører nok denne bilen lenge, men kommer til å se etter en S4 eller S6 å ha utenom....:disco

1996 Audi A6 2,6

2001 Audi A6 1,9tdi

93 Audi S4 Avant http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=11831

96 Audi A6 2,6 Quattro(X)

85 Audi 90 2,2(X) http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å chippe den, men du kan ikke vente deg mer enn toppen 10% økning i effekten.

 

Turbo på denne kan du egentlig bare glemme... Det koster mye. Det er heller ikke laget noe for denne motoren, så da må du bygge fra bunn og det er det ikke verdt.

Jeg ville heller satset på en S6 da, med 2,2 turbo. Denne kan gjøres en del med...

 

Alternativet er at du kjøper deg en bil fra Tyskland eller lignende og flytter alt over til den du har. Men alikevel blir det problemer i forhold til Quattro...

 

Du skriver ikke om det er Q eller ikke... En annen ting som er viktig å se etter er lekkasje på bensintanken... Det kan bli en kostbar afære og ikke minst mye arbeid for å skifte... Søk litt på http://www.mobile.de der er det mange donorbiler om det er ønskelig.

 

Jeg har allerede spurt på alle forum om muligheten for turbo og annen trimming av denne motoren... Kjører nok denne bilen lenge, men kommer til å se etter en S4 eller S6 å ha utenom....:disco

 

Hvorfor så lite økning med chip? Og vet du om noen sider/plasser i nærheten av stavanger de selger det? Noen som vet om noen merker effektanlegg, som har bra lyd til audien? Hvor på bensintanken skal jeg se etter lekkasje? Det er ikke quattro, er vel vanlig, (vet ikke hva jeg skal kalle den?). Er det andre tuning muligheter, som ikke er for dyrt eller omfattende, dvs. 50tusen og opp med hele motoren og betale 50 nye tusen?

 

Hva er boltsirkel osv. på denne bilen?

Hva er egentlig forskjellen på Audi 100 2.6e og Audi A6 2.6 f.eks?

 

mvh.

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så lite økning med chip? Og vet du om noen sider/plasser i nærheten av stavanger de selger det? Noen som vet om noen merker effektanlegg, som har bra lyd til audien? Hvor på bensintanken skal jeg se etter lekkasje? Det er ikke quattro, er vel vanlig, (vet ikke hva jeg skal kalle den?). Er det andre tuning muligheter, som ikke er for dyrt eller omfattende, dvs. 50tusen og opp med hele motoren og betale 50 nye tusen?

 

Hva er boltsirkel osv. på denne bilen?

Hva er egentlig forskjellen på Audi 100 2.6e og Audi A6 2.6 f.eks?

 

mvh.

 

Grunnen til at det er så liten effektøkning er at det ikke er en turbomaskin. Du kan søke litt på nettet etter chip. Det er såpass mange leverandører på dette i dag at det ikke bør by på noe problem å finne en som er i nærheten av deg.

Skal du ha effektanlegg anbefaler jeg deg å bygge selv, i rustfritt. Da slipper du tenke mer på det etterpå. Effektmessig er det vel ikke så mye å hente, men du merker det kansje på bunndraget.

Bensintanken har en svakhet i forkant (mot fronten), se etter at det ikke drypper derfra.

 

Rådet mitt er forsatt å vurdere S-biler om det er effekt du er på jakt etter... Skal du trimme på denne blir det ikke billig. Men du kan jo sjekke http://www.034motorsport.com her har de det meste til Audi.

Boltsirkelen er 5x112, orginalinnpress er 35, om du skal ha andre felger ville jeg gått for 8,5x19. Ellers er det ikke store forskjellene på 100 og A6. Men fronten er noe forskjeller på. Det er sikkert noen andre forskjeller også som jeg ikke vet om.

1996 Audi A6 2,6

2001 Audi A6 1,9tdi

93 Audi S4 Avant http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=11831

96 Audi A6 2,6 Quattro(X)

85 Audi 90 2,2(X) http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det er så liten effektøkning er at det ikke er en turbomaskin. Du kan søke litt på nettet etter chip. Det er såpass mange leverandører på dette i dag at det ikke bør by på noe problem å finne en som er i nærheten av deg.

Skal du ha effektanlegg anbefaler jeg deg å bygge selv, i rustfritt. Da slipper du tenke mer på det etterpå. Effektmessig er det vel ikke så mye å hente, men du merker det kansje på bunndraget.

Bensintanken har en svakhet i forkant (mot fronten), se etter at det ikke drypper derfra.

 

Rådet mitt er forsatt å vurdere S-biler om det er effekt du er på jakt etter... Skal du trimme på denne blir det ikke billig. Men du kan jo sjekke http://www.034motorsport.com her har de det meste til Audi.

Boltsirkelen er 5x112, orginalinnpress er 35, om du skal ha andre felger ville jeg gått for 8,5x19. Ellers er det ikke store forskjellene på 100 og A6. Men fronten er noe forskjeller på. Det er sikkert noen andre forskjeller også som jeg ikke vet om.

 

Takk for svar=) Skal hente bilen, på onsdag, og ha den på naf testing på torsdag, så får sjekke etter lekkasje da. Det med og bygge effektanlegg har jeg litt dårlig erfaring med, følte ikke det ble tett, og det ser litt jalla ut, jeg mener det er noe du gjør på en billig bil som den jeg har nå. Men får vurdere det da=p Når du sa boltsirkel så er jeg litt dårlig til og forstå det, forstod det med 5x112, men innpress? Hva er det? Og når du sa 8,5x19 var jeg ikke helt med, utenom at det var 19".

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar=) Skal hente bilen, på onsdag, og ha den på naf testing på torsdag, så får sjekke etter lekkasje da. Det med og bygge effektanlegg har jeg litt dårlig erfaring med, følte ikke det ble tett, og det ser litt jalla ut, jeg mener det er noe du gjør på en billig bil som den jeg har nå. Men får vurdere det da=p Når du sa boltsirkel så er jeg litt dårlig til og forstå det, forstod det med 5x112, men innpress? Hva er det? Og når du sa 8,5x19 var jeg ikke helt med, utenom at det var 19".

 

Anbefaler deg å ta en tur inn på eksosverksted, der kan de fikse ett effektanlegg til bilen din, eller du kan få kjøpt det du trenger av deler for å sette det sammen.

Det med innpress er bare viktig når en skal skifte felger. Om du forandrer denne forandrer du også sporvidden på bilen, da kan du få problemer med klaring til fjørbein, skjermer eller biltilsyn i forhold til godkjenning. Hold deg innen 5 +/- på det orginale innpresset og du slipper disse problemene.

Når jeg sier 8,5x19 mener jeg at felgen skal være 8,5" brei. Går du over dette stikker det utenfor skjermene framme... På denne dimensjonen av felger bruker du 235/35-19 dekk... Det blir meget pent.. Deretter senker du bilen mellom 4 og 6 cm, da er du ferdig med å forbedre utseende på bilen din... Det er ikke mer som skal til med disse bilene...

:cool:

1996 Audi A6 2,6

2001 Audi A6 1,9tdi

93 Audi S4 Avant http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=11831

96 Audi A6 2,6 Quattro(X)

85 Audi 90 2,2(X) http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom dagen da jeg skulle levere den inn til naf. De ville ikke en gang se på bilen, for det var for ommfattende oljelekkasje, og bremsen hang sa de. Så ble 0 kjøp av den, får lete videre nå.

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom dagen da jeg skulle levere den inn til naf. De ville ikke en gang se på bilen, for det var for ommfattende oljelekkasje, og bremsen hang sa de. Så ble 0 kjøp av den, får lete videre nå.

 

Såpass? Du var ganske uheldig med den da.Men hvorfor i himmelens navn kunne de ikke undersøke bilen forde?Er da ingen grunn til at biln er dårlig pga oljelekkasje og bremse heng!

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass? Du var ganske uheldig med den da.Men hvorfor i himmelens navn kunne de ikke undersøke bilen forde?Er da ingen grunn til at biln er dårlig pga oljelekkasje og bremse heng!

 

Det lurte jeg og på, for jeg lurte på om det kunne være bån pluggen faktisk, for jeg la meg under og så et hull som kanskje kunne være det hullet, og akkurat som en skrue som var knekkt fint av men kan være noe som er sånt? Har 0 peil. Men de børde jo egentlig sjekka bilen, kanskje var det ikke så gale.

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har et nytt spm. Ettersom det ikke ble mye handel av den 2.6en så ser jeg nå på en Audi 100 2.3e 1991 eller 1992? Litt usikker. Lurte på hva som er + og - med denne bilen? Og hvilke tuning muligheter er det for denne?

 

mvh.

Jarle

Bil nå:

Nissan 200sx 92/93mod. "Honda Civic 1.3"

x-biler:

Ford Mondeo 94mod. Nissan Sunny 86mod.

Audi 80 85mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår