Gå til innhold

GTI 16V hvor bra skal den gå?

Ranger emnet


GMV

Anbefalte innlegg

Skal ikke en sånn 16V motor være ganske så frisk på turtall da? Golf MkII GTI 16V er iallefall det. Nå er ikke jeg noen VW mann da, men ærlig talt det skal gå bedre enn dette. Jeg ble slett ikke imponert. Hva er 0-100 oppgitt til orginalt på denne? Skal ut og teste en dag. Hvis den går sånn orginalt så skal det inn ett sett med trimkammer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med litt samme følelse med min. Etter å ha vært med einser med 1,8 16V så syns jeg ikke min 3er var like frisk og rask. Men det virker som den har mer gjevnt drag over det helle og ikke sånn "eksplosiv" effektkurve som de gamle har.

Teste en 0-100 og se hva som er oppgitt orginalt og hva din yter.

 

 

Er det så rart da?

En einser med 16V er vel opptil flere 100kg lettere enn en 3er GTI 16V.

 

Orginalt skal den vel gjøre 0-100 på 8 blank mener jeg.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seter fra 3-dørs? =P synes jeg ser spaken for å vippe frem setet...skal jo være side airbag der og ikke en spak :P ;D må bare si at bilen så fin ut :)

 

Alle Color concept stolene er laget med vipp, selv om de står i en 4 dørs bil.....

 

Stusset litt på det der jeg også:)

 

Bestilte ny orginal girkule i dag, skal si det opereres med store prisforskjeller hos VAG! Det fantes to typer, en til 121kroner og en til 1500!!! Gjett hvilken en det var på min:( Men men det koster å være kar.

 

Er den som skinnposen er trukket i lag med selve girkulen?

Tenkte å hive på en 2003 mod golf girkule og pose i fra golf 4. kostet vell 3-400 med pose og kule..

 

 

Er det så rart da?

En einser med 16V er vel opptil flere 100kg lettere enn en 3er GTI 16V.

 

Orginalt skal den vel gjøre 0-100 på 8 blank mener jeg.

 

 

Joda, er med på den, men de gode gamle 16V motorene merker en at de kommer mer på turtall, mens denne er mer gjevnt drag i over hele registeret, så det virker ikke som 2,0 er lite eksplosiv som 1,8`n. Men skal på gøy teste den i benk til helga, så får vi se hvor mye gamp det egentlig er i den.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg byttet eksos. Tok av det gamle simons systemet, og satte på ett nytt av samme type. Prøvde å blåse gjennom det jeg tok av, men det var bare å gi opp. Det gamle var helt tett!

Monterte det nye, og var ute og prøvekjørte. Syntes ikke den gikk så mye bedre....

Monterte også ett K&N 57i filter kit. Eneste det hjalp på var lyden....

Er IKKE imponert over Golf GTI!!!

Takk gud for at det ikke var til meg bilen var tiltenkt.

Kommer til å kjøre Volvo også i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, bilen høres ikke frisk ut. Vi hadde i mange år en golf 95mod gti 16v. Men den er jeg også ganske sikker på at ble litt dauere etter vert, men ikke sånn som du beskriver. mener den brukte rundt 0,7 på mila på vanlig kjøring. dro bedre og bedre jo ber turtal. var sprek og fin. men som sagt, den ble nokk litt dauere med årene.

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om golf3 16v har 150hk så viser flere tester at den yter endel mer, men iforhold til golf2 gti så veier den 200kg mer, min veier ca 1200kg og det merker du. Jeg syns min gamle 2er 16v gikk litt bedre, men det var da ikke snakk om stor forskjell. Jeg merket forresten litt forskjell når jeg byttet registereima som sang på siste verset, virket kvikkere med nye reim. Eneste som er gjort med bilen er ferrita eksos fra kat og ut. Chip skal vistnok kunne gjøre litt på 16v, da VW måtte nedtune den litt for å ikke komme for nærme VR6. 0-100 skal gå på 8,3sek ifølge vw.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo liksom like dau over hele fjøla. Høres jo vass ut når man ruser den i fri. Er byttet reg reim for 30000km siden på verksted. Bruker forholdsvis lite drivstoff ifølge kjørecomputeren.

Må det andre kammer, porting, og grerør til for at den skal bli litt sprekere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grenrøret er ganske bra orginal, supersprint sluttet jo å produsere grenrør til denne. Grenrøret ble forandret 95\96, men om det er noe bedre\dårligere da vet jeg ikke).

 

16v toppene er ikke de beste orginalt, flower såvidt bedre enn nyere toppene på 1,4, så porting og kammer må til for mer effekt uten å sette på en snurre.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår