EirikGT Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 HEi. Tittet litt på denne idag: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1575844 Ser at frontruta holder på å bli hvit nedi venstre hjørne foran. Ellers så fant jeg svært lite å utsette på bilen.. Noen som har noe kjennskap til akkurat denne bilen ? Noen som har linker til kjøpeguider eller "testdrives" av denne ? Forsikring ble rimeligere enn forventet, ca 11tkr for full kasko for min del.. Det er vel ikke galt ? Hvor får man kjøpt deler til disse ? slitedeler som bremser, klosser, foringer etc.. Jeg har egentlig ikke behov for såå mye power, bør jeg heller velge en S6 til tilsvarende pris ? Har ikke behov for mer enn varebil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.S.P Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Vel siden bilen er så unik og at det ikke er laget mer enn 306 eksemplarer er delene dyre. Vet et eksempel, en kompis som jobber som mekaniker på vår lokale VW & Audi forhandler hadde inne en RS2 som skulle bytte klosser og skiver bak og prisen på dette ble 30.000,- Siter / Audi 90 2.3E Quattro \ Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 30 000kr for 2 skiver og 4 klosser til bakbremsene??? Han ble lurt. Så dyrt er det ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.S.P Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Vet da ikke 100% om dette ikke er løgn eller overdrivelse men var visst dyrt.. Mye mulig det ikke bare var det som skulle byttes på bilen.. Beklager.. Siter / Audi 90 2.3E Quattro \ Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet August 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Det ble laget litt over 2800 biler, 180 høyrestyrte.. De billigste skivene til BAK jeg har funnet koster 240euro/stk Normalt rundt 4.000 ++ Etter det jeg har funnet.. Så jeg VET at det er dyrt.. Deler til S6 er da rundt 15-20% av prisen til RS2.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet August 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Tipper du tenkte på S2 sedan, den er vel laget i 306 eller 309 ex Etter en liten tenkepause, så tror jeg en S6 er et bedre alternativ enn RS2.. med tanke på delepriser, rep/service etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 En gammel S6 er jo helt ræva i forhold til en RS2 når det kommer til aktiv kjøring. Regner med at du vet hvor utrolig simpelt og dårlig forstillinga er på en S6? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet August 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Nei, kjenner ikke til bilene i detalj. Har vært "testpilot" i 8-10 stk S4 og S6.. Automat og manuell kasse..230-310hk. En ting er jo 315hk, men du får akkurat det samme i en S6 med en ny turbo og eksosanlegg. Den kjennes vistnok ikke like sprek da. For kicket fra 3-3500rpm skal være rått i RS2'n.. Vil heller ha en godt vedlikeholdt bil enn en raukjørt en. En kompis sa at jeg, med min litt småtrege kjørestil ikke har bruk for noen RS2, ikke S4-6 heller. Der er jeg enig, men det betyr ikke at jeg ikke har lyst på en slik bil.. Derfor snuser jeg litt på ideen, når det først dukker opp en bil rett bori gata.. Er jo litt galskap å bruke 200k på en 12 år gammel bil også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet August 7, 2007 Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Nei, kjenner ikke til bilene i detalj. Har vært "testpilot" i 8-10 stk S4 og S6.. Automat og manuell kasse..230-310hk. En ting er jo 315hk, men du får akkurat det samme i en S6 med en ny turbo og eksosanlegg. Den kjennes vistnok ikke like sprek da. For kicket fra 3-3500rpm skal være rått i RS2'n.. Vil heller ha en godt vedlikeholdt bil enn en raukjørt en. En kompis sa at jeg, med min litt småtrege kjørestil ikke har bruk for noen RS2, ikke S4-6 heller. Der er jeg enig, men det betyr ikke at jeg ikke har lyst på en slik bil.. Derfor snuser jeg litt på ideen, når det først dukker opp en bil rett bori gata.. Er jo litt galskap å bruke 200k på en 12 år gammel bil også.. Men med en Chip får du jo 370-380HK i rs2, det kan du bare glemme med kun turbo. Om du skal bytte turbo på S6en må du i tillegg ha ny eksos, manifold, clutch, dyser, chip og sikkert noe mer småknask.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
candycokane Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 gå på http://www.norskbildelsenter.no Her kan du kjøpe orginale porsche skiver til rs2 for en mere rimeligere pris. ca 3600kr pr skive bak mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet November 8, 2007 Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Hvordan er deleprisene på RS2? Like gale som folk vil ha det til? Hvilke feil og mangler bør en ser etter på en slik bil? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg