Gå til innhold

Felgvalg

Ranger emnet


960T6

Anbefalte innlegg

Backspacing er målet du måler når du legger felgen flatt på bakken med forsiden opp, og måler fra gulvet og opp til annleggsflaten mot bremseskive. Egentlig et mye lettere mål å forholde seg til enn ET, for oss vanlige dødelige, når man skal måle om en felg passer... Bare synd det ikke er mere utbredt i Europa å oppgi dette målet...

 

takker! fant det også forklart på en side som selger felger i statene.

 

enda mer OT: fått noe dreis på multilinken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker! fant det også forklart på en side som selger felger i statene.

 

enda mer OT: fått noe dreis på multilinken?

 

Mnjaa.

Har funnet ut att diffklompen er helt lik som på 240/740 med stiv aksel på alle utvendige mål. Det betyr att klompen passer rett i huset på Multi-Link akselen.

Problemet er de korte stikkakslingene, som er for tynne og med 26 splines i steden for 27.

Men har fått en til å dreie nye aksler til meg :)

Han laget visst tilsvarende akslinger for flere rally-cross team, så regner med dette blir bra..

Men koster litt, da det må brukes spesialstål, og så måtte de sendes til Raufoss(!) (Ammunisjon??) for herding.

 

Men hvis dette ordner seg, er det bare å montere True-Trac :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjaa.

Har funnet ut att diffklompen er helt lik som på 240/740 med stiv aksel på alle utvendige mål. Det betyr att klompen passer rett i huset på Multi-Link akselen.

Problemet er de korte stikkakslingene, som er for tynne og med 26 splines i steden for 27.

Men har fått en til å dreie nye aksler til meg :)

Han laget visst tilsvarende akslinger for flere rally-cross team, så regner med dette blir bra..

Men koster litt, da det må brukes spesialstål, og så måtte de sendes til Raufoss(!) (Ammunisjon??) for herding.

 

Men hvis dette ordner seg, er det bare å montere True-Trac :)

 

hehe, de "gærne" har det godt :D hørtes helt sjefs ut. vil tro bilen henger litt mer med på svingete veier med den bakstillinga enn den stive klompen jeg har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, de "gærne" har det godt :D hørtes helt sjefs ut. vil tro bilen henger litt mer med på svingete veier med den bakstillinga enn den stive klompen jeg har..

 

Ja hehe...

Skal bli deilig å få effekten ned i bakken uten å for mye hjulspinn :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 235/35-19 ET12 på bilen min. Har valsa hjulbuene foran og tatt den kanten bak, samt den lille bula som er litt lengre opp der, som maxis snakka om i et innlegg lenger opp.

 

Så jeg vil si at 235/35-19, med ET12 er for stort. Hjelper ikke så mye med annet offset heller, ene hjulet mitt subba på innsiden av skjermen før jeg fikk meg justerbart panhardstag (får akslingen på midten av bilen igjen etter senking).

 

Så enten mindre dekk eller smalere felg. Men hvis du gidder å kappe og banke og styre og årne litt så ser det jo grymt ut når du er ferdig. :)

 

Med smalere dekk får du jo den "tysker looken". ;)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 235/35-19 ET12 på bilen min. Har valsa hjulbuene foran og tatt den kanten bak, samt den lille bula som er litt lengre opp der, som maxis snakka om i et innlegg lenger opp.

 

Så jeg vil si at 235/35-19, med ET12 er for stort. Hjelper ikke så mye med annet offset heller, ene hjulet mitt subba på innsiden av skjermen før jeg fikk meg justerbart panhardstag (får akslingen på midten av bilen igjen etter senking).

 

Så enten mindre dekk eller smalere felg. Men hvis du gidder å kappe og banke og styre og årne litt så ser det jo grymt ut når du er ferdig. :)

 

Med smalere dekk får du jo den "tysker looken". ;)

 

 

du har ikke opplevd at det har subba foran? tenker da på den kanten som går i innerskjermen. men klart, subber du i den er vel bilen riiimelig lav..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke opplevd at det har subba foran? tenker da på den kanten som går i innerskjermen. men klart, subber du i den er vel bilen riiimelig lav..

 

Jo, har faktisk det. Er en sånn kant som stikker ned der, formen på innerskjermen. Jeg tok av skjermene og har retta ut og banka til hele innerskjermen også, det hadde jeg glemt. Har ikke hatt no problemer med subbing etter det.

 

Da var den senka med lesjöfors, nå har jeg kappa en kvart runde foran for å få bilen plan men har ikke merka noe subbing.

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører 225\45\17" på ET 11

bak må kanten på buen taes.

forran må kanten taes og øverste del av buen valses.

 

Er vel noe som heter"en får som en fortjener"

 

Litt mye dekk etter min mening og sikkert derfor det ikke er plass heller.35 profil hadde sikkert ikke gjort ting værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår