kleiven Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Har en Boss forsterker, ikke svære saken men funker greit til mitt bruk. Men nå så lyser både power å protection lampene svakt. Når den bli slått på så lyser Power i noen sekunder før den går over i protection. Selv med bare strøm tilkoblet(ikke phono eller høytalere tilkoblet) Hvor begynner jeg å feilsøke tro? Eller hva kan være problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondus- Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 dårlig jording ? Siter '04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel '98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt) '98 Audi A4 1,8T (solgt) '93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker) '86 Opel Rekord 2.2i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet Juli 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 nja.. rart det å synes jeg. Prøvde å koble med korte ledninger rett på batteriet, samma skjedde der å. Hva som pleier å bli ødelagt inni i forsterkeren når protection lampa lyser da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 vet ikke om det betyr eller hva. Men tok en billader å koblet på forsterkeren, for å drive inne å feilsøke. Det er ikke koblet på noe annet enn strømmen, men det som skjer er. Med en gang jeg slår på, lyser Power lampen 2-3sek, så stiger ampere meteret på laderen til ca 25-30A. Så kutter den, protection lampa lyser å amperen synker. Sitter 2stk sikringer på 15A stk på forsterkeren, tok ut en, å da røyk den andre. Men vet ikke hva det betyr jeg, men tyder på att noe trekker forsterkeren for strøm, å siden ingenting er påkoblet så er det vel kortslutning en plass...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Høyres ut som ein kortslutning. (men ein veit jo aldri) Kjøp deg ein ny forsterker. Sia Boss forsterkeren ikkje er so stor, blir det ikkje rare utgiften for ein ny ein Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aliennn Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Ja, det er nok kortslutning på utgangstransistorer eller noe.. Er ihvertfall en feil inne i forsterkeren. :) Uansett lønner det seg ikke å reparere en så "rimelig" forsterker.. Sorry.. Siter Vinterstylingen er montert.. ;) Valsing påbegynt. Må få plass til sommerhjula.. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg