Turbotrille Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Hei, jeg importerte supraen min ifjor sommer, nå har jeg lurt på å bytte motor i den, fra 3.0L m/235hk til 2.5L m/280hk. Er det noen som vet hvordan dette blir med nedgang i kubikk i forhold til avgifter? Økning gir jo mer i avgift, men om du samtidig går ned hva skjer da? Får trekke fra for å gå ned i kubikk når du går opp i effekt? Det bør jo være slik, er det noen som vet noe mer om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 I utgangspunktet regnes engangsavgiften på nytt.. (effekt, motorvolum og vekt) og så trekkes den avgiften som er blitt betalt ved import fra. Så du skal betale for 2.5L m/280hk + vekt - det som allerede er betalt(3.0L m/235hk + vekt) Det står spesifikt i loven at det ikke refunderes avgift. husker ikke orlyden. men jeg tror det er den samlede sumen. slik at du uansett ikke får tilbake penger ved ombygning. kronglete fortalt men håper du skjønner... forresten er lovdata.no et kult sted når pappirmølla begynner å snurre....... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg