Gå til innhold

Mer effekt i diesel...

Ranger emnet


mobpedersen

Anbefalte innlegg

Hall'a.

 

Det skal være noe mere å hente utav den motoren der. Det enkleste som du kan gjøre er å få på et KN- filter og evnt et nytt og større eksosanlegg, 2,5" eller 3"

 

Så kan du begynne med å øke ladetrykket, diseltilførselen og en større intercooler.

 

Men ikke ta ut for mye effekt... det kan bli dyrt. Hadde en Patrol 3,3. Der klarte jeg å knekke veiva ved 1,6 bars ladetrykk.. (standar ladetrykk 0,68 bar)

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elekrisk eller mekanisk dieselpumpe?

På dieselbiler/traktorer jeg har trimma, så har jeg åpna det som er av deksler og sånnt på selve pompa.

Deretter har jeg justert på det som ser ut som om det muligens kan gi mere effekt.

Alle pumper er forskjellige, så det er egentlig bare å prøve seg frem...vet ikke hvordan jeg skal forklare det.

(for å være ærlig så vet jeg ikke en dritt om hva ting inni en motor heter, men få det til å fungere er ikke noe problem)

Har justert opp 2 mercedeser en audi og en valtra 4,2TD.

 

Til justering av turbotrykk er det vel i første omgang ike så domt å investere i en turbotrykksmåler.

Har du ekstern wastegate?

Flere måter å justere turbotrykk på...kan strupe wastegateslangen med strips(jalla-løsnin og ikke å anbefale), eller at man investere i en sånn ventilsak.(vet ikke hva det heter men vet hvordan den ser ut å hvordan jeg setter den på koster 275,-)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med det er common rail. i så fall er det bare å hive på en trim boks, som justerer opp diesel og turbotrykk automatisk. Vil bruke noe mer diesel/mil, men effekten skal visstnok være godt merkbar.

 

Har hørt kcr-boks nevnt i den sammenhengen, men jeg er ikke sikker på om det er en fellesbetegnelse, eller et merke med trim bokser.

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår