EirikGT Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Hei.. Var ute og prøvekjørte en Caddy 105hk tdi igår..(-05mod) Kjempegod bil å kjøre. Med et par unntak.. 1.Setene har jo ingen sidestøtte, så man sklir jo nesten ut av dem i svinger. 2.Venstre(speilet) hylte i vinden..(Tipper det var akkurat denne bilen da ?) 3.Den har en bil-bror som heter Touran, som er en helt annen bil. Skal bare ha en varebil.. Men er en Touran mye bedre enn Caddy ? Hvis man ser det under ett, veigrep, seter, komfort, interiør etc ?? Kan man evt få tak i brukte Touran-seter og sette slike i Caddy ? Er det spesielle ting man bør eller MÅ sjekke litt nøyere før man vurderer en slik Caddy ? Eller vil en Touran være en bedre bil.. Sammenlignet to biler igår, kjørte også en Transit Connect. Den hadde bedre seter enn Caddyen, og litt mer utstyr, men bråkte mer enn Caddyen og var litt tregere.. Har ikke hørt noe om Transit Connect, men VET at den er noe helt annet enn gamle courier.. Eneste jeg vet angående VW er at det ofte er litt småplukk på dem. Altså KUN småplukk, som er mest irriterende fordi det nettopp er småplukk. Men småplukk krever også sjekk.. Derfor . Spesielt sensorer på motorer har jeg hørt kan vise feil. Eller er det bare 10-15 tilfeldige mennesker jeg har truffet som beskriver dette ? Noen råd eller tips ? (Skal ikke handle enda, men liker å sjekke opp ting på forhånd.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Ingen som vet ? Har sett at setene fra Caddy Life har bedre sidestøtte, og de ser bedre ut. Noen som vet om de passer ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet August 15, 2007 Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Er ikke mye store feil på de nye caddyene.. jobber selv på møller og de fleste caddyene vi har skal kun inn på service eller skifte bremser... og de er som oftest firmabiler som har kjørt en 60-70'km på ca 2år... bare du ikke går for den caddyen med den minste motoren så skal det gå bra... Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 ok, takker. Nei, må bli 1,9 TDI .. Vurderer ny, eller nesten ny.. Hvordan er det å få tak i Touranfanger ? Priser ? Går det greit å få lakkert fangeren som står på allerede ? Hvordan er Caddy på vinteren ? Eneste jeg har kjørt er en seat inca på vinteren, og ville tro nye caddy er noen hakk bedre. Sitter og vurderer Caddy mot Transit Connect. Bare pga setene. forden har bedre seter. Samme serviceintervall og priser på standardservice også.. Men den ser laaangt fra like bra ut. Å kjøpe en nesten ny bil og bytte seter som første post virker litt dumt. Men man vil jo sitte godt også da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pasadena Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Jeg har hatt både transit connect og caddy. Enig med deg ang. setene, men caddy er mye bedre på langtur. Både pga motor og at man kan ta sete lengre tilbake i caddy. Har kjørt like langt med begge bilene. Min erfaring var at det er mer småplukk med ford. Hjullager, forstilling lager lyder de ikke fant ut av osv. Lykke til med kjøp av bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bajerman Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Kan si meg enig med pasadena her.. Eier en 05 transit connect og en 07 caddy og det er uten tvil caddyen som er favoritten. Bilen er rullet 42000 nå å har ikke hatt noen som helst problemer med den. Greit connecten har bedre seter med tanke på sidestøtte, men overall så er caddyen i en klasse for seg selv. Nå til høsten mest sannsynlig kommer caddyen i tillegg ut med 4hjulstrekk så løp å kjøp:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo 08 Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Jeg har også en Caddy 05 mod tdi, temmelig grei bil å kjøre, i forhold til for eks Citroen Berlingo. Men venstre sidespeilet hyler på min også, når jeg kommer opp i 60-70 km/t. Noe som veit hva man kan gjøre her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg