AudioX Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 http://maxam-tuning.com/catalog/product_info.php?cPath=460&products_id=3470 bare lurer litt på hvordan en slik boost controller monteres!?:) noen som kjapt kan forklare??:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 monteres vel med et T stykke inn på wastegate slangen;) den som går fra komopressorhuset til wg klokka. Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudioX Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 takk for greit svar:) men glemte å føye til på spm'et, kordan e det bensin? bør eg kjøpe en større bensin pumpe?? chippe?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 mener du for å kunne levere mere turbo trykk og bensin for å få flere hp, så er ikke dette mulig med en turbotrykks regulator Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Jeg er uenig der. Den ventilen der, som er det som i industrien heter trykkbegrensningsventil, kan brukes. En trykkregulator kjenner på trykket etter ventilen og holder trykket oppe. Det fungerer ikke til å "lure" opp turbotrykket. Den ventilen der, trykkbegrensningsventil, kjenner på trykket foran ventilen og når det trykket oppnår instilt verdi slipper den trykket gjennom til andre siden. Opprinnelig åpner wastegateklokken spjeldet når trykket klarer å motvirke returfjøren. Kutter du slangen til wastegateklokken og setter inn den der i mellom er det åpent fra wastegateklokken mot friluft og dermed lader turboen med den makter fram til innsuget når det trykket du stiller inn ventilen på. Da stenger ventilen mot friluft og slipper innsugtrykk over til wastegateklokke som da åpner spjeldet og begrenser trykket. Så blir trykket på insug lavere igjen og ventilen stenger og slik svinger det opp og ned rundt det trykket du har stilt inn på. Så trykket blir litt ustabilt i forhold til å bytte ut wastegateklokken og det vil lekke ut litt luft av ventilen som vil gi feilmåling av luftmengde og meir bensin, men omfanget av dette er så lite at det kan sees vekk i fra. Hvor mye trykkøkning akkurat din motor tåler før den takker for seg og om der er utsatte komponenter som kan byttes for å øke trykket endå mer bør du sjekke med noen som har erfaring med din bil. På 240 med B230ET (første generasjons motronic) var orginalt trykk ca 0,5 bar og kjennere sa at 1,1 bar var maks økning før det gikk spontant galt. Dessverre kan jeg garantere at 1,5 bar ble for mye :) Shit happends. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Vis du fjernes wastegaten så er det jo klart at man kan få høyere trykk. Men det er jo ikke akkurat det beste for motoren da. Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Vis du fjernes wastegaten så er det jo klart at man kan få høyere trykk. Men det er jo ikke akkurat det beste for motoren da. Det er nå det det siste man må gjøre. Jeg ville heller skutt meg selv i foten med spikerpistol enn å prøvd å trimme en bil med å fjerne wastegaten. Smerten med å tene penger til nye motor vare lenger enn en spiker i foten :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 OH FY FAEN KANKE DERE BARE HOLDE KJEFT!!! Helvete. så mye idioter som ikke kan en dritt samla på et sted er faen ikke mulig!! Ene påstår at en boost controller IKKE kan justere turbo trykk. en annen anbefaller å fjerne wastegate!?! WTF!!! Kan ikke du bare fjerne beina dine så kanskje du løper fortere! Idioter!!! AuDIOX. først og fremst. Hva slags bil er dette snakk om? oppgradering av pumpa er ikke nødvendigvis alltid et must. chip er fordel! Det Tstykket du har der skal du montere på den lille slangen som er mellom WAstegateen og turbo snella di! Du kan skaffe nye slanger og forlenge denne så du kan montere bostcontrolleren din intil torpedoveggen ellerno! start med å skru den til og juster deretter. sørge for at ikke bilen din starter med 2 bar i ladetrykk! for da varer det ikke lenge! om bilen din leverer 0.6 orig. kan du trygt gå opp til 1.0bar. Men ikkeno høyere før du har montert en bensintrykksregulator. Til dette må du i tilegg ha åpent filter og gjerne friere eksos for å bli kvitt varmen fra turboen! Lykketil! Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.