Gå til innhold

Vurderer å kjøpe ny bil..

Ranger emnet


Ascona

Anbefalte innlegg

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Spaca

 

*falle sammen i latterkrampe* Skal DU ha f*rd? *riste på hodet* jeg må ha lest feil ... DU, FORD? Hohoho, da skal jeg lite ikke ta henv for alt det du har sagt til meg... *gi en klem til* *le litt til*

 

Amerikansk Ford er noe annet enn Tysk Ford! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Spaca

 

*falle sammen i latterkrampe* Skal DU ha f*rd? *riste på hodet* jeg må ha lest feil ... DU, FORD? Hohoho, da skal jeg lite ikke ta henv for alt det du har sagt til meg... *gi en klem til* *le litt til*

 

husk nå på at det ikke er en europeisk ford, amerikanerne har alltid fått til ting litt bedre enn europeerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lightning er ikke et dårlig valg. Liker den bilen meget. Gamlingen har en sånn. Men, ikke forvent deg de helt store vinterprestasjonene. Med 620 NM på bakhjulene ved 3000, vil den spinne.

 

Men drit i vinteren. På tørre veier gjør du 0 -60 mph på 5.8 sek. Ikke værst for en lastebil :D

 

Ok at det selges " 500 kits", men pass på. Girkassen tåler ikke mer tuning. 4R100 kassen er ikke bygget for Lightningen, men for en annet disel pickup til Ford (7,3 L ). Lightningen bruker allerede 90% av kapasiteten til kassen.

 

PS: dessuten trenger du ikke å registrere den som lastebil hvis du importerer en eldre modell ( 99 og opp). Da får du den på grønne skilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dice

Lightning er ikke et dårlig valg. Liker den bilen meget. Gamlingen har en sånn. Men, ikke forvent deg de helt store vinterprestasjonene. Med 620 NM på bakhjulene ved 3000, vil den spinne.

 

Men drit i vinteren. På tørre veier gjør du 0 -60 mph på 5.8 sek. Ikke værst for en lastebil :D

 

Ok at det selges " 500 kits", men pass på. Girkassen tåler ikke mer tuning. 4R100 kassen er ikke bygget for Lightningen, men for en annet disel pickup til Ford (7,3 L ). Lightningen bruker allerede 90% av kapasiteten til kassen.

 

PS: dessuten trenger du ikke å registrere den som lastebil hvis du importerer en eldre modell ( 99 og opp). Da får du den på grønne skilter.

 

Grønne skilter driter jeg i, skal ta busslappen uansett..

Den skal forøvrig gjøre 0-100km/h på ca 5,2 sek, 0-60 miles på 5,1 i følge kilder jeg har pratet med.

 

Men, nå viser det seg at det eksemplaret jeg hadde lyst på er solgt, holder på å sjekke litt om muligheten for å få et annet firma til å ta inn en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

husk nå på at det ikke er en europeisk ford, amerikanerne har alltid fått til ting litt bedre enn europeerne.

Grunngi den påstanden! Går et par ambulanser av typen E 350 Power Stroke heromkring og de bytter opphengskuler i forstillinga på hver eneste service! Vi gjør ikke det på europeiske biler!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dice

PS: dessuten trenger du ikke å registrere den som lastebil hvis du importerer en eldre modell ( 99 og opp). Da får du den på grønne skilter.

 

:confused: :confused: :confused:

 

Hvorfor eldre enn 99-modell? Har de større plan eller noe?

 

Hvis det er samme krav for pick-up som varebil så er det jo størrelse på lasterom som avgjør, ikke årsmodell... vel?

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Ring SVT og hør du..

 

I følge hotfords.com/svt/lightning/spec's.htm gjør en 01' SVT 0-60mph på 5,8 sekunder.

Det står ikke oppført noe performance på SVT's egne sider så det er mulig dette ikke er helt riktig.

 

0-60 mph

5.8 seconds

 

Quarter mile

13.9 seconds @ 100 mph

 

0-100 kph

5.9 seconds

 

0-100-0 mph

22.0 seconds

 

Top speed

142 mph/228 kph

 

Braking, 60-0 mph

136 ft.

 

Braking, 80-0 mph

238 ft.

 

Ganske imponerende for en lastebil da, tross alt. :)

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Oops noen kom før meg:

 

 

Hentet fra deres hjemmeside:

 

Type 90° Triton™ V-8

Bore x stroke 90mm x 105.6mm

Displacement: 5.4 liter/330 cid

Compression ratio: 8.4:1

Horsepower: 380 hp @ 4750 rpm

Torque: 450 lbs.-ft. @ 3250 rpm

SUSPENSION

 

FRONT: Short-and long-arm type, coil springs, tubular gas-charged Bilstein shock absorbers, 31mm solid stabilizer bar

REAR: Solid axle, staggered gas-charged Bilstein shock absorbers, five-leaf springs, 23mm solid stabilizer bar

BRAKES

 

FRONT: 12.1 in. (308mm) vented disc, twin-piston caliper

REAR: 13.1 in. vented disc, single-piston caliper

ABS: Four-wheel, three-channel ABS system

WHEELS AND TIRES

 

WHEELS: 18 x 9.5 in. 5-spoke cast aluminum-alloy, painted surface

TIRES: Goodyear™ Eagle F1-GS™, 295/45ZR-18, unidirectional tread; 235/70R-16 spare tire

PERFORMANCE

 

0-60 mph: 5.8 seconds

Top Speed: 142 mph

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår