Gå til innhold

Kokt 620 ti

Ranger emnet


max-cargo

Anbefalte innlegg

Har hatt min 620 Ti i 7 år uten NOE problemer... men banket i bordet for sent..

 

I går kokte den, sjekket termostaten i dag. Den var OK, så... noen som har noen idèer? Kan det være vannpumpen, eller har toppakningen tatt kvelden?

Også hørt rykter om at det kan være tett radiator...

 

anyone???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koker motoren med en gang ? eller holder den fin temperatur når du kjører med den.

Om den først koker når du står i kø på tomgang, da kan det være at det er viften som ikke slår inn.

På rover 800 er det ett rele som styrer viften som pleier å ryke ( grunnen er at det er montert foran høyre forhjul og blir ødelagt av steinsput og salt)

 

Mister du vann i ekspansjonstanken? er vannet blandet med olje?

går motoren dårlig? er oljen på peilepinn grøtete?

Om dette er tilfellet er det nok toppakning eller sprekk i topp.

 

Om vannpumpen er defekt pleier det å dryppe/ renne av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at den kokte friskt stoppet jeg, kjølte den ned, fyllte opp med vann og fikk grei temp hele veien hjem...vel hjemme kjørte jeg litt hardt og merket at ikke alle hestene var med. Da kom også tempraturen igjen og det begynte å koke.

Oljen ser fin ut og vannet ser fint ut.

Viften går... nå også en stund etter jeg har stoppet motoren...

 

skal teste kompresjonen i morgen og er redd det er toppakningen...håper fortsatt det ikke er sprekk i toppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 4 weeks later...

Du har mest sansynlig helt rett..

 

Skiftet toppakning men fant underveis ingen tegn på den gamle pakningen som indikerer at den var defekt.

Derimot var lokket til ekspansjonstanken lekk....som førte til at du får en "koking" pga overtrykket slapp ut.

 

etter skiftet er motoren svak ved lave turtall...håper det er feks bensinfilter eller annet lettvint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 11 months later...
  • 9 months later...
Hei.

Bilen din er sikkert rep for lenge siden. Og det er bra. Men jeg har samme problemet nå.

Har kjøpt ny termostat til min 620 ti m/aircondition, men finner ikke termostatlokket. Er det noen som kan hjelpe meg med dette??

 

veit ikke helt hvordan jeg skal forklare det, med den sitter ganske nærme motoren, når du står forran motoren så følger du den slangen på venstre side som har en plastikk skure på seg (lufteventil) så finner du den der;:()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår