Gå til innhold

ny bråkete forpumpe... og utrulig dau b230fx

Ranger emnet

goførti

Anbefalte innlegg

har montert ny forpumpe på 240en, fordi den gamle var død, og bilen gikk usansynlig dårlig. men, den nye pumpen lager rare lyder, høres nesten ut som om den får luft eller noe sånt... har ikke det filteret som skal stå på den fordi det gamle var revnet, skjedde sikkert når jeg tok opp armaturet, men kan pumpen lage lyder uten det filteret?? den er kjøpt på mekonomen.. men det værste av alt var at bilen ikke ble noe bedre med ny pumpe, det er en b230fx maskin. derfor lurer jeg på om hovedpumpa er dårlig, og hvis den pumper dårlig så kansje forpumpa får for mye mot-trykk og lager ett sånt spetakkel???

har byttet hovedfilteret under bilen...

jeg tror det har noe med bensin tilførselen å gjøre, får når jeg gir gass f.eks. i andregiret i 20-30kmt, så drar bilen så gått som den skal, men når jeg kommer opp i ca.60 så dauer den HELT av!!

har selvfølgelig tenkt på at forpumpen kan stå for nært bånn i tanken, å har prøvd å flyttet den så langt opp så det går, men det hjalp ikke en dritt....

så jeg lurer på om det er noen så har opplevd det samme??

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er hovedpumpa som lager sånn lyd?

Hvis den lager knitrelyder, så jobber den for hardt og synger kanskje på siste værset.

Sikker på pumpa i tanken går? Kjøpte ny hovedpumpe, når det ble under halv tank begynte den å lage slik lyd som du beskriver, endte opp med at den døde fordi forpumpa var defekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er hovedpumpa som lager sånn lyd?

Hvis den lager knitrelyder, så jobber den for hardt og synger kanskje på siste værset.

Sikker på pumpa i tanken går? Kjøpte ny hovedpumpe, når det ble under halv tank begynte den å lage slik lyd som du beskriver, endte opp med at den døde fordi forpumpa var defekt.

ja, er helt sikker på at det er forpumpa som lager lyden, å det er ikke knitrelyder, kansje litt mer slurpelyd, samt at det høres ut som om den jobber tungt... det er nesten full tank så den skal ikke få luft:wonder:

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å måle bensintrykket? kan også være bensintrykksregulatoren som lekker\tuller. sjekk at vakuum slangen til den er hel og tett

Jeg glemte å nevne at jeg har prøvd med en annen btr, jeg prøvde en jeg vet fungerer, men ingen forskjell..... slangen er nydelig...

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rare lyden i pumpa kan være kondens i tanken, da høres det nesten ut som luft. Prøv med litt kondensfjerner..

Og sjekk innboksen i diagnoseuttaket ditt også, kan være du har noen feilkoder.:)

tja, skal gå ut og prøve kondensfjerner nå, har nok ingen feilkoder:)

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider