Gå til innhold

Jordebil ?

Ranger emnet


rolfi

Anbefalte innlegg

Jeg har da hørt at det ikke er lov i det hele tatt, så lenge du er under 18 og det ikke er på en godkjent bane...men hvis du har funnet deg et jorde litt unna folk så er det vell bare å slå seg løs vell?:D

 

Jeg er over 18, så det er ikke noe problem. Er mer lovligheten på selve jordebilkjøringa jeg lurer på. Skulle hatt noen konkrete regler for dette :)

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Reglene for trafikal atferd, gjelder over alt hvor det føres motorvogn".

Så i teorien kan vel politiet komme å bøtelegge deg/beslaglegge førerkortet ditt på ditt eget gjorde om jeg ikke tar fullstendig feil.(?)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare fortelle alle her inne at veitrafikkloven gjelder på jordet. Så enkelt er det! Spiller ingen rolle om du har grunneiers tillatelse. Vet det for jeg har selv prøvd og det resulterte i følgende: Bot og 6mnd utsettelse på førerkort.

 

Tråd ferdig

 

Ikke "ferdig" min tråd, det er enda mer jeg lurer på :p

 

Altså, utsettelse fikk du vel pga. at du ikke hadde førerkort fra før. Den er grei nok, for jeg vet at man ikke har lov til å kjøre bil uten rød L, ledsager over 25 og alt det der, PLUSS trafikalt grunnkurs, på hverken offentlig vei eller privat gårdsplass.

 

Vil jeg evt. kunne miste lappen for å kjøre jordebil, siden du fikk utsettelse?

 

Er ikke noen veldig stor "deal" for min del, jeg bare spør fordi jeg lurer :)

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke lov å kjøre på dyrket mark. Utmark er kanksje noe annet.

 

Du må vertfall ikke kjøre i utmark. Det må det spesielle tilatelser til for å få lov til.

 

Jeg har en kammerat med et småbruk hvor vi bruker å ha det "gøy" på åkeren til etter at kornet er høstet. Vi kjører både crosskart og knattekrosser på denne åkeren. Politiet har passert flere ganger uten at det har kommet noen reaksjoner på dette.

Golf 2

Boble 73 american roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring lensmannen og hør. Det praktiseres litt forskjellig her og der. Som oftes lar de dette skli gjennom fingrene, så sant det ikke skjer en ulykke. Da er det fort harball.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår