pasadena Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Har fått tilbud om å kjøpe en G11 (Charade) for vrakpant. Er ikke så gærlig med rust,men motoren på disse er jo liten. Hva kan puttes nedi forran der? Denne skal ikke ha skilt,men skal bli morro bil. (Skal ikke ødelegges, Da jeg syns det er morsome biler).:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Da er jo mulighetene uendlige uten skilt... jeg har en Daihatsu HD-E 1,6 liter Turbo-motor du kan få kjøpe ;) Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 den passer rett nedi på fester og på girkasse? pris? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Nei, dårlig med det. Er større kasse på dissa. Men om du skaffer en vanlig FWD-kasse ifra nyere charade, eventuelt applause, så tror jeg det skal la seg gjøre. Usikker på akslinglengdene da, men kan jo lett modifiseres det da.. :P Pris kommer ann på så mangt. BUD er en grei ting. hehe.. Har Sinterklutch, Custom grenrør, KKK turbo, 600x300x70 intercooler (tror ikke den får plass men, så har en 200sx kjøler også), oljekjøler, regulerbar bensintrykksregulator, bytta toppakning for en tid siden. osv.... Men du trenger nok større bensinpumpe, ny downpipe (bygges om evnt.) Mulig du også må forsterke en del motorfester osv... g11`n ble ikke bygd for 1,6 liter, og i alle fall ikke for 160hk+ hehe... Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pasadena Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Hvordan går det med den orginale motoren dersom jeg monterer turbo på den? Har fått en brukt turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Hvordan går det med den orginale motoren dersom jeg monterer turbo på den? Har fått en brukt turbo. Desverre er det prosjektet helt ubrukelig. Forsket mye på akkurat det da jeg hadde samma bilen selv... Du vil kanskje kunne klare 2-3psi på høyt turtall, men motoren tåler ikke noe, og bensinsystemet svikter momentant :( Best chance er å få tak i en orginal G11 turbo (eller G100 turbo, men er litt mer strul), og sette inn den og montere kjøler og løfte trykket... Men kommer nok ikke over MAX 100hk med den heller :( Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 G11 turbo med kilo ladetrykk,eksos og intercooler + bilen på drøye 700kg er hysterisk morsommt :-) Vet om motor til deg hvis du er inntressert 100hk eller ei,bilens vekt MÅ taes med i beregningen :-) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pasadena Skrevet Juli 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Hvor mye for motor? Fikk en vill ide`. Hva med 750ccm gsr motorsykkelmotor på ca 120hk? Ingen andre som har det? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 G11 turbo med kilo ladetrykk,eksos og intercooler + bilen på drøye 700kg er hysterisk morsommt :-)Vet om motor til deg hvis du er inntressert 100hk eller ei,bilens vekt MÅ taes med i beregningen :-) millhouse: den der kan du bare glemme å partere assa!!! :) Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Hehe..Ja,det er IKKE aktuelt ;) Er en annen motor dette,skal undersøke og gi beskjed ang motoren. Motorsykkel motor er et stooort prosjekt,men er jo andre som har gjort dette i andre biler,så ingenting er umulig :) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet August 9, 2007 Rapporter Share Skrevet August 9, 2007 Desverre er det prosjektet helt ubrukelig. Forsket mye på akkurat det da jeg hadde samma bilen selv... Du vil kanskje kunne klare 2-3psi på høyt turtall, men motoren tåler ikke noe, og bensinsystemet svikter momentant :( Best chance er å få tak i en orginal G11 turbo (eller G100 turbo, men er litt mer strul), og sette inn den og montere kjøler og løfte trykket... Men kommer nok ikke over MAX 100hk med den heller :( Hva er det som svikter på motoren?? Er det 1,3 l dere snakker om ??? Jeg spurte deg tidligere om turbo i charade, da sa du det gjekk ann men annen bensintrykkregulator osv.........har du funnet ut at det ikke går nå?? eller er det en anna motor det er snakk om?? http://www.bilforumet.no/teknisk/167169-turbo-p%E5-efi-motor.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Hva er det som svikter på motoren?? Er det 1,3 l dere snakker om ??? Jeg spurte deg tidligere om turbo i charade, da sa du det gjekk ann men annen bensintrykkregulator osv.........har du funnet ut at det ikke går nå?? eller er det en anna motor det er snakk om?? http://www.bilforumet.no/teknisk/167169-turbo-p%E5-efi-motor.html Å sorry.. tenkte litt feil tror jeg... Tenkte 1 literen jeg... men om du har 1,3 så går det :) Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pasadena Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Tar opp denne igjen. Har nå fått tilbud om å kjøpe en motor til applause tror jeg. En 1,6 105hk. Hva er potensiale på den? Tenker enkel trim. Takker for svar sist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zone_bee Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Hvor mye vil du ha ut?? Om du er inter har jeg alt du trenger for turbokonvertering til salgs :Devil: ...alternativt kan du importere detomaso-manifold, bygge eksos uten katte, bytte til sports-innsug, G100 ECU og bytte kam (Gir ca. 135hk, men blir dyrt pr. hest, da NA trimming SUGE. lol) Siter Daihatsu Modifiers Scandinavia Facebook-Gruppen Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pasadena Skrevet Oktober 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2007 Da må jeg medele at prosjektet ikke blir noe av. Bilen ble visst vraka igår.. :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg