Gå til innhold

Hva slags motor i G11?

Ranger emnet


pasadena

Anbefalte innlegg

Nei, dårlig med det. Er større kasse på dissa. Men om du skaffer en vanlig FWD-kasse ifra nyere charade, eventuelt applause, så tror jeg det skal la seg gjøre. Usikker på akslinglengdene da, men kan jo lett modifiseres det da.. :P

 

Pris kommer ann på så mangt. BUD er en grei ting. hehe..

 

Har Sinterklutch, Custom grenrør, KKK turbo, 600x300x70 intercooler (tror ikke den får plass men, så har en 200sx kjøler også), oljekjøler, regulerbar bensintrykksregulator, bytta toppakning for en tid siden. osv....

 

Men du trenger nok større bensinpumpe, ny downpipe (bygges om evnt.) Mulig du også må forsterke en del motorfester osv... g11`n ble ikke bygd for 1,6 liter, og i alle fall ikke for 160hk+ hehe...

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med den orginale motoren dersom jeg monterer turbo på den? Har fått en brukt turbo.

 

Desverre er det prosjektet helt ubrukelig. Forsket mye på akkurat det da jeg hadde samma bilen selv... Du vil kanskje kunne klare 2-3psi på høyt turtall, men motoren tåler ikke noe, og bensinsystemet svikter momentant :(

 

Best chance er å få tak i en orginal G11 turbo (eller G100 turbo, men er litt mer strul), og sette inn den og montere kjøler og løfte trykket... Men kommer nok ikke over MAX 100hk med den heller :(

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G11 turbo med kilo ladetrykk,eksos og intercooler + bilen på drøye 700kg er hysterisk morsommt :-)

Vet om motor til deg hvis du er inntressert

 

100hk eller ei,bilens vekt MÅ taes med i beregningen :-)

 

millhouse: den der kan du bare glemme å partere assa!!! :)

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Desverre er det prosjektet helt ubrukelig. Forsket mye på akkurat det da jeg hadde samma bilen selv... Du vil kanskje kunne klare 2-3psi på høyt turtall, men motoren tåler ikke noe, og bensinsystemet svikter momentant :(

 

Best chance er å få tak i en orginal G11 turbo (eller G100 turbo, men er litt mer strul), og sette inn den og montere kjøler og løfte trykket... Men kommer nok ikke over MAX 100hk med den heller :(

 

 

Hva er det som svikter på motoren??

 

Er det 1,3 l dere snakker om ???

 

Jeg spurte deg tidligere om turbo i charade, da sa du det gjekk ann men annen bensintrykkregulator osv.........har du funnet ut at det ikke går nå?? eller er det en anna motor det er snakk om??

 

http://www.bilforumet.no/teknisk/167169-turbo-p%E5-efi-motor.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som svikter på motoren??

 

Er det 1,3 l dere snakker om ???

 

Jeg spurte deg tidligere om turbo i charade, da sa du det gjekk ann men annen bensintrykkregulator osv.........har du funnet ut at det ikke går nå?? eller er det en anna motor det er snakk om??

 

http://www.bilforumet.no/teknisk/167169-turbo-p%E5-efi-motor.html

 

Å sorry.. tenkte litt feil tror jeg... Tenkte 1 literen jeg... men om du har 1,3 så går det :)

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Hvor mye vil du ha ut??

 

Om du er inter har jeg alt du trenger for turbokonvertering til salgs :Devil:

 

...alternativt kan du importere detomaso-manifold, bygge eksos uten katte, bytte til sports-innsug, G100 ECU og bytte kam (Gir ca. 135hk, men blir dyrt pr. hest, da NA trimming SUGE. lol)

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Facebook-Gruppen

Vi jobber for å samle Daihatsu-Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår