simonsen racing Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Hei! Har en grill som er pulverlakkert...noen forslag på hvordan jeg skal få det av? Tror grillen er av aluminium. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Som med annen lakk..pusse! :D Det du kan gjøre er å brenne den av hvis du har tilgang til en propanbrenner eller lignende, men det er nok skummelt hvis det er aluminium. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Går det ann å pulverlakke noe av alu da? Er jo ganske mange grader inni den ovnen... Husker ikke hvor mange grader man må opp i før alu smelter, men det er såpass lite at å bruke propanbrenner på det er bare å glemme. Er ikke lenge siden jeg prøvde, og det er bare en liten ball igjen av det røret jeg hadde ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simonsen racing Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Hei! Ja det går ann å pulverlakkere alu og det går også å fjerne det...Snakket med bs-teknikk igår og de kunne gjøre det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Er det ikke bare å bruke malingfjerner gel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Malingsfjerner fjerner det meste av dritt om du bruker riktig type, sånn som du smører på er mest effektiv. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daffe Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 sandblås d Siter Jobber som Plast Mekaniker på heltid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Hm... ikke alle som ønsker seg en overflate som ser ut som fint sandpapir når en er ferdig. Han ønsker seg vel glatt alufinish? Men ellers grei måte å få av lakk på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daffe Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 Syrebad Siter Jobber som Plast Mekaniker på heltid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr18 Skrevet Januar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 bruker et lutbad med 100grader på jobben til å fjerne lakkrester fra lakkstativene våre, men det blir for sterkt for alu. det etser opp, vill bare komentere det med gradene i ovnen, vi bruker rundt 250grader mener jeg å huske, i ca 18min. alu. skal vell tåle dette ganske bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pain193 Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Aluminium smelter ved 660°C Siter "Samme hva det koster. Så lenge det er billig." - Opel Kadett E Cabriolet 93mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg