caferacer Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Jeg har en 2,5l m/2 dobble weber,som er forholdsvis nybygd og innkjørt. I starten så fikk jeg motoren til å gå godt ved fullt gasspådrag,men her plutselig i går så begynte den å stagge i mot ved fullt pådrag lurer på om noen har innspill på hva dette kan være,høres nesten ut som den går på 3 når jeg gir den full gass. Det må sies at motoren og gassere ikke er hatt inn til bremsing og finjustering. Jeg har også et annet problem med trykk i kjølesystemet ved gasspådrag.Bilen funker helt fint på normal kjøring uten trykk i systemet. Har kjørt trykk på alle sylidere og motoren er helt tett,men det dannes fortsatt et for høyt trykk i systemet,den kaster ikke av seg store mengder vann,men nok til at jeg ser det renner nedover ekspansjonstanken.hvis noen har noe formening om hva dette kan være så hadde jeg blitt glad!! Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Kan høres ut som toppakningen lekker ved turtall.. (men fortsatt kan den holde for det moderate trykket du får ved en komp. test) Hadde samme problem på en motor selv.. funka helt fint hvis jeg kjørte rolig,men med en gang jeg dro på litt så var det masse trykk i systemet og det kokte pga. sirkulasjonsvikt pga. luft i systemet.. og grunnen til at den ikke er med på alle sylindrene er pga kjølevæske inni forbrenningsrom.. Hadde en 405 topp med store kjølekanaler,(helst o-ring og pianotråd eller skjærkantpakning kurerer dette på disse toppene)som er lite gunstig ved trimming og kan forårsake det problemet jeg beskriver.. men for all del så kan det være noe annet på din motor.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caferacer Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Kan høres ut som toppakningen lekker ved turtall.. (men fortsatt kan den holde for det moderate trykket du får ved en komp. test)Hadde samme problem på en motor selv.. funka helt fint hvis jeg kjørte rolig,men med en gang jeg dro på litt så var det masse trykk i systemet og det kokte pga. sirkulasjonsvikt pga. luft i systemet.. og grunnen til at den ikke er med på alle sylindrene er pga kjølevæske inni forbrenningsrom.. Hadde en 405 topp med store kjølekanaler,(helst o-ring og pianotråd eller skjærkantpakning kurerer dette på disse toppene)som er lite gunstig ved trimming og kan forårsake det problemet jeg beskriver.. men for all del så kan det være noe annet på din motor.. Det er en 405 topp jeg har også. Nå har jeg prøvd allt(radiatortett,nytt lokk150kp,spylet rent å luftet å luftet) Blir fortsatt trykk i systemet ved gasspådrag. Den komp.testen jeg tok var en lekasje test der jeg kjørte ca 6-8bar inn i hver syl. Hva menes med pianotråd og oringet? Hvor kan man få kjøpt skjærekantpakning til en greipris? Er det bare å krype til korset å ta av toppen eller er det noen flere forslag på hva som kan gjøres? Å dette med at motoren gikk å bludret fant jeg ut av etter at jeg hadde tatt ut alle dysene i gasserne så fikk jeg se at det lå en skrue på starteren.Denne skruen pluss en til hadde raklet ut fra sin posisjon å de holdt fast halsring og innsprutdyse på syl3. Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Det er en 405 topp jeg har også.Nå har jeg prøvd allt(radiatortett,nytt lokk150kp,spylet rent å luftet å luftet) Blir fortsatt trykk i systemet ved gasspådrag. Den komp.testen jeg tok var en lekasje test der jeg kjørte ca 6-8bar inn i hver syl. Hva menes med pianotråd og oringet? Hvor kan man få kjøpt skjærekantpakning til en greipris? Er det bare å krype til korset å ta av toppen eller er det noen flere forslag på hva som kan gjøres? Å dette med at motoren gikk å bludret fant jeg ut av etter at jeg hadde tatt ut alle dysene i gasserne så fikk jeg se at det lå en skrue på starteren.Denne skruen pluss en til hadde raklet ut fra sin posisjon å de holdt fast halsring og innsprutdyse på syl3. http://www.cylmo.no i trondheim har pakninger til deg Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 405 toppen fins med store og små kanaler syns jeg og huske.. 6-8 bar er vel litt mindre enn forbrenningstrykk på full gass.. med trykk så mener du sikkert endel mer enn det som er normalt trykk når du åpner lokket på eksp.tanken.. kommer det bobler i vannet? er det så ille at den koker pga. luft da? i såfall er det ganske sikkert at du må av med toppen.. hvis du kjører hardt og kjøleslangene er knallharde pga. overtrykk og den koker så tyder det på lekkasje ut av en sylinder og inn i kjølesystemet.. Enkleste for deg er å montere skjærekantpakning.. koster vel ca. 1800-2000kr. hos f.eks bcb,krb og sikkert mange flere.. de fleste motorverksteder klarer å skaffe deg pakning.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caferacer Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 405 toppen fins med store og små kanaler syns jeg og huske..6-8 bar er vel litt mindre enn komp.trykk på full gass.. med trykk så mener du sikkert endel mer enn det som er normalt trykk når du åpner lokket på eksp.tanken.. kommer det bobler i vannet? er det så ille at den koker pga. luft da? i såfall er det ganske sikkert at du må av med toppen.. hvis du kjører hardt og kjøleslangene er knallharde pga. overtrykk og den koker så tyder det på lekkasje ut av en sylinder og inn i kjølesystemet.. Enkleste for deg er å montere skjærekantpakning.. koster vel ca. 1800-2000kr. hos f.eks bcb,krb og sikkert mange flere.. de fleste motorverksteder klarer å skaffe deg pakning.. Ja det er en del mer trykk enn normalt ja.vannet koker ikke men det blir såhøyt trykk så den kaster av seg vannet.når jeg monterte annet lokk så ble slangene knallharde. Får vel rive av toppen da. Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caferacer Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 nå har jeg tatt av pakningen å det ser ut til at den har blåst på alle sylindrene.Må vel få tak i en skjærkantpakning. Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Da ville jeg oxo fått sjekket om toppen din er skjev siden den er blåst på mange steder.. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caferacer Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Da ville jeg oxo fått sjekket om toppen din er skjev siden den er blåst på mange steder.. Ja jeg har sjekket ved å legge på en stållinjal men jeg finner ut at den er rett.snodig synest jeg å. Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Hvordan ser stemplene ut ? Hvordan er kjølevannet /olje? Hvor er den Blåst ? Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 kontroller også blokka, at den er helt plan og ingen skader, kontroller evt. sprekker i sylindrer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caferacer Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Hvordan ser stemplene ut ?Hvordan er kjølevannet /olje? Hvor er den Blåst ? stemplene ser bra ut litt sot på dem,kjølevannet ser bra ut ikke olje i vannet,blåst mellom sylinder og kjølekanal. Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 kjenner du historiken på den toppen? At den ikke er blitt kraftig varm kjørt og er rett i ytter kant men "oval" mellom kanalene? små sprekker.. prøv å legge den i kokend vann kjør trykkluft inn i vann kanaler og se Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 burde vel blåst pakningen mellom sylindrene og ikke ut mot kanten og i kjølekanalene hvis toppen hadde vært oval mellom sylindrene.. Regner med det ble brukt nye topplokksbolter av bra kvalitet? alltid greit med nye i forbindelse med trimming. et motorverksted gjør trykktesting av topper.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.