Laaars Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Hei! Når man skriver under en kontrakt, og selger krysser av for "Selges som den står", eller har skrevet en egen kontrakt der det står "Bilen er besiktiget, prøvekjørt og selges som den står", og det deretter dukker opp problemer. Hva slags rettigheter har man? Eksempel; Henter bilen hjem, dagen etter raser motoren helt uten videre. Ingen feil av kjøper, for motor har olje etc. Har man da noen rettigheter? Mener dette ble diskutert for en stund siden her, men fant ingenting. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Jeg hadde en sak ved kjøp av min Golf - da gikk jeg via Forbrukerrådet for å få tilbake noe av kjøpesummen. Det sto i kontrakten at "Bilen selges som den står", men selgeren hadde også nevnt noen feiler med bilen. Da mente forbrukerrådet at så fremst det var nevnt noen feiler, så skulle alle feiler nevnes.. Etc.. Jeg fikk tilbake 30% av kjøpesummen. Jeg vet ikke om det hjelper deg så mye, men det er nå hvertfall det jeg har av erfaring med slikt. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Har du blitt lurt så har du blitt lurt... Man skal gå over bilen og hvis det er noem man ikke finner så er det ditt problem... VELDIG vanskelig å få igjen noe fra en selger... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjas&mas Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 trenger ikke finne opp kruttet på nytt så jeg henviser til hva marcos_eirik skriver her: http://www.bilforumet.no/juridisk/171870-juridisk-hjelp-trengs-ang-bruktbilkj%F8p-2.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Vist det dukker opp feil på bilen, som selge må ha vist men ikke informert om så er det muligheter men blir vanskelig. Når man selger bil kan det være lurt og informere om feil og krysse av på "restureringsobjekt". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg