Gå til innhold

Army'n 2007 - noen som har blitt innkalt?!

Ranger emnet


Espn..

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Økonomi

 

Hvis du har sosiale og økonomiske forhold som må løses, kan Velferdskontoret ved din tjenestegjørende avdeling gi veiledning og hjelp.

 

Økonomisk stønad kan etter søknad gis helt eller delvis til følgende:

 

Stønad til dekning av gjeldsrenter og omkostninger på lån til nødvendig utstyr/verktøy I forbindelse med ditt yrke

Stønad til dekning av gjeldsrenter og omkostninger på lån til yrkesrettede studier opptatt I privat bank

Støttetiltak/stønad til selvstendig næringsdrivende

Forsikringsstønader (ikke bil, reise, ferie og fritidsforsikring)

Stønad til dekning av utgifter I forbindelse med spesialtannbehandling

Stønad til dekning av boutgifter for gifte, samboere med felles barn, registrerte partnere, bofellesskap og enslige

Stønad på sosialt grunnlag

Velferdsoffiser/sosialsaksbehandler kan, om nødvendig, hjelpe deg med sosiale lån og med "hjelp til selvhjelpstiltak".

 

Boutgifter

 

Som faktiske boutgifter regnes:

Husleie, renter og omkostninger på boliglån (inkludert ev gjeldsforsikring), strøm- og brenselutgifter, vann og renovasjonsutgifter, bolig og innboforsikring, NRK-lisens, telefonabonnement for fast stasjonær telefon eller basis ISDN.

 

Kriterier for å få bostønad:

Mannskapet alene, ev med familie/samboer må være bosatt I den boligen det søkes stønad for, og registrert ved det stedlige folkeregister.

 

Selvstendig boforhold må dokumenteres utfra personlig økonomi og boforhold.

 

Renter og omkostninger på lån til oppussing/utbedring kan vurderes når arbeidet er pålagt av utleier eller offentlig myndighet, unntaksvis dersom det på annen måte er dokumentert.

 

Renter og omkostninger på lån til nødvendig innbo kan kun vurderes I de tilfeller der det er aktuelt med anskaffelse ved etablering av boforhold.

 

Avdragsutsettelse på ev lån er innvilget.

 

Det selvstendige boforholdet er opprettet senest FIRE måneder før innrykk (gjelder ikke for gifte/registrerte partnere/samboere med felles barn).

 

For enslige må boforholdet være relevant etter dimmisjon.

 

Leie hos nær familie dekkes I utgangspunktet ikke av Forsvaret. Det må I så fall dokumenteres fra teknisk etat I hjemstedskommunen at leiligheten/husværet er selvstendig.

 

 

http://www.mil.no/sjo/knm_hh/start/fgtj/okonomi/

 

 

Et tips: ta med deg ALT av papirer du har som du tror har noen betydning.......

 

Jeg gadd ikke kjøre papir mølla helt ut, jeg kunne fått 1500kr i mnd ekstra til renter og forsikring.. Ting var litt for tungrodd til at jeg gadd og benyttemuligheten.. Men klarte fint og betale det selv da så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Fikk en slipp her i posten som det sto noe Combat Service Support eller noe på, i bodø eller narvik.. var visst i oktober en gang.. men jeg med dårlig rygg, og "dårlig hørsel" så går ikke dette :D

 

Jeg og kom inn i Hæren, Combat service support.. Hva går dette ut på da`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den:) Jeg skal inn og forsyne mat, ammo og drivstoff jeg da, til telemarksbataljonen og være stasjonert i bardufoss..

Noen som vet noe om perm ordningene der, ofte og lenge eller?

 

Du skal inn der jeg skal 9. august.. Er forsyning og transport.. Kjenner mange som har vært gjennom det, og de har som regel leid alle mulig filmer, spilt playstation for det meste, det er det jeg har hørt om det stedet jeg skal til.

 

Skal dimme.. Har kommet inn på Transport, kan ta lappen igjen i Desember og har to ekstremt vonde knær. Så tror jeg får dimme.. Jeg får hvertfall ikke gjort stort mye nytte i militæret..:sick

E. Heimdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den:) Jeg skal inn og forsyne mat, ammo og drivstoff jeg da, til telemarksbataljonen og være stasjonert i bardufoss..

Noen som vet noe om perm ordningene der, ofte og lenge eller?

 

siden du skal være i css i bardufoss tviler jeg på at du støtter telemarksbataljon, pga de holder til på rena.. men 2 bataljon, og panserbataljon er derimot bataljonene css i bardufoss støtter.. css har 3 kompani på bardufoss, i hvert kompani er det en vedlikeholds tropp (mekanikere, berging) og en tren(transport) tropp, og eventuelt en tungtransport tropp avhengig av hvilket kompani.. tjenestegjorde i berging der fra august i fjor til juni i år. hadde et helt greit år, permordningen kan virke så som så, men vi fikk vel egentli flere dager perm enn vi hadde krav på.. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal inn i css bataljonen i bardufoss 9august. ska ta lælingtida mi som yrkessjafør der. noen her inne som har tatt lærlingtida si i css bataljonen, ell militæret generellt? er det ett trivelig sted? Å åssen er det oppi bardufoss? er jo jævli langt hjemmefra.... kom gjerne med synspunkter.. greit å vetta noe om plassen jeg ska te. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal inn i css bataljonen i bardufoss 9august. ska ta lælingtida mi som yrkessjafør der. noen her inne som har tatt lærlingtida si i css bataljonen, ell militæret generellt? er det ett trivelig sted? Å åssen er det oppi bardufoss? er jo jævli langt hjemmefra.... kom gjerne med synspunkter.. greit å vetta noe om plassen jeg ska te. ;)

 

det er strippeshow hver andre helg på det lokale discoteke:pimp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår