Gå til innhold

besøke bilfabrikk i tyskland

Ranger emnet


Olav Vangsnes

Anbefalte innlegg

Er du helt spikret på at det må være en tysk bilprodusent? Lages mye bra biler utenfor Tyskland. Jeg ser at du bor i Froland. Da er det er mye kortere til Aurskog. Der lages el-bilen Think. Nettopp lansert en ny modell.

 

Og så er Renorsletta i Aurskog. Der kan du teste toppfarten på bilen din. Først 2 km rett fram. Deretter en slak sving, og nye 2 km rett fram.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde ikke selve fabrikkene var så gode å komme inn på uten avtale med en større gruppe.

 

men utenom d så husker jeg at vertfall mercedes og bmw, eller wolkswagen tror jeg hadde noen svære bygg midt i berlin som var opne for turister. får jo ikke se hvordan bilene bygges men er sikkert mye interresant uansett.

 

når vi var på volvo i sverige så var d alltid store grupper som kom i slengen, og fikk guidet tur gjennom fabrikkene. evt så må du henge deg på en slik gruppe.

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat en fabrikk, men Mercedes sitt museum i Stuttgart skal visst være verdt et besøk, for alle bilentusisater. Ikke vært der sjølv enda, men skal dit.

 

Men hos Ferrari i Italia skal det være mulig å få seg en omvisning (var ihvertfall tidligere). De har vel også et museum på fabrikken.

 

 

 

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men utenom d så husker jeg at vertfall mercedes og bmw, eller wolkswagen tror jeg hadde noen svære bygg midt i berlin som var opne for turister. får jo ikke se hvordan bilene bygges men er sikkert mye interresant uansett.

 

Mener å huske at du kunne se Volkswagen ble produsert da jeg ble tatt med til Wolfsburg i 1997. Det var iallfall et stort museum. De bygde vel noe som heter Autostadt rett ved siden av senere, som er en stor turistattraksjon med 1.2 millioner besøkende hvert år.

 

Pilgrimstur til Wolfsburg og Autostadt. Skal definitivt dit og til Mercedes-museet i Stuttgart om et par år :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår