RuuDpus Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Heisann! Har en a4 fra 1995 som hakker når jeg bremser... Det hakker, og det kommer en hakkelyd når jeg bremser... Litt vanskelig å forklare men... Dette skjer bare når jeg bremser ganske løst. Når jeg bremser hardere så blir det neste borte. Både skiver og klosser forran og bak er skifta det siste året, og det føles egentlig ikke som om det er bremsene som lager lyden og hakka. Jeg hører at det kommer fra forran på bilen, noen som har en idè om hva problemet kan være? Mvh Espen Ruud Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Dårlig balansetrte dekk kanskje? Skjeve felger? Prøv med noen andre. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Første bud er å ta av hjulene og foreta en visuell sjekk av skiver og klosser. Kan ha skjedd mye siden du byttet dette for et år siden. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 OMFG . Kan jeg bare få lov til å uttale meg om en ting som en amatør mekaniker ?! FOLK SOM IKKE VET HVA DEM SNAKKER OM BURDE HOLDE KJEFT!. 240turbo, ikkenoe personlig, menhva får deg til å tro at hjula på bilen hans vil riste ved oppbremsing men ikke ellers om det er skeiv eller feil balansert felg..?! Du er enig i at en krøpling med skadet bein vil halte heletiden ikke bare når han går i trapper? GEEEZ! At det hakker som du sier kan jeg ikke helt fatte hvordan du får til?! Om du mener det RISTER kan nokk være det rette ordet. Da er spm er det rattet ditt som rister? eller hele bilen!!? ALtså, foraksel, eller bak !? Om det er det som er problemet, så er nokk bremsene dine varmekjørte og skeive. Da bytter du skivene dine. Om du fortsatt mener det HAKKER? så ville jeg løftet bilen fra bakken, og prøvd å "vippe" hvert av hjula Opp/ned Høyre/venstre og kjenne etter knasing/slark i hjul-lagrene dine. Prøv med det først. Mvh Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Ville akkurat til å si det samme som deg rdl. Har hatt samme greiene med min a4, og det var kast i skivene.. har du ubalanserte (mista lodd) fra felgene dine, vibrerer det bare i høyere hastigheter.. si fra 90 og oppover.. ikke når du bremser nødvendigvis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Juli 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Det er liksom sånn at jeg kan telle hakka. Hakker kanskje 2 ganger i sekunder når jeg kjører i 40km/t og bremser ned... Sugekopp, rattet kjenner jeg ikke noe på, det er bilen. skal ha den på eugodkjenning nå... Tror dere de ser det der om det er skivene? For da får jeg iallefall svar;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Juli 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2007 Fikk samme lyden i min 94- Passat idag, der er det en foring i brua som er gåen. Merker det bare ved bremsing i sakte fart. Kan kansje være samme feil til deg også? Se egen tråd om det med bilde her inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Juli 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Jeg har forsåvidt de lydene når jeg kjører fort også, og da er lydene ganske høye... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Tralla mi var sånn. Da hadde boltene på fjærbeinet løsna :S Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Tralla mi var sånn. Da hadde boltene på fjærbeinet løsna :S vanskelig/dyrt å ordne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 bytta bare boltene 30,-pr stk. Stramma til å tut å kjør. Du merker fort om fjærbeinet er løst da, om du jekker opp bilen å tar tak i hjulet å dra det mot å fra deg, så skjønner du fort om det har løsna fast:) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zumman Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 er ikke sånn at abs'en slår inn? Siter 95mod Audi s6 2.2t 85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg