Gå til innhold

Volvo 740 Turbo trim

Ranger emnet


klezz

Anbefalte innlegg

Takk for alle svar:)

Vis jeg må ha datasprut når jeg skal ha over 300hk så blir det nokk ikke så mange hester.:( Men det skader jo ikke å forsterke motoren slik at den tåler mer effekt enn det jeg tenke å ha da..

Men til dere som kan litt mer om ET insprøytningen enn meg, vil det gå ann å få en plass mellom 280-300hk da uten av avgassen blir helt feil?

Kan noen forklare meg hvordan jeg ser at girbox'en er en M90, står der M90 på selve girboxen eller?

Og ble alle Volvo 940 levert med m90?

 

mvh krisotffer:)

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei, kun de 940'ene som har turbo (FK og FT) fra overgangen mellom 1994 og 1995 og opp har M90.

 

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg satsa på veldig holdbare 220-250 hester først. Når du klarer det, og redskapen holder (bakaksling, stikkaksler, mellomaksling, motorfester... ikke minst Girkassa!), kan du Vurdere mer.

Det lønner seg å ikke håpe så mye når det gjelder hk... man kan bli skikkelig skuffa.

Jeg så for meg 180 gamper og ca 300nm i tralla mi før jeg bremsa'n... så for meg ble en bremsing skikkelig gøy:)

Solgte den i går.:( Trist...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, kun de 940'ene som har turbo (FK og FT) fra overgangen mellom 1994 og 1995 og opp har M90.

 

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg satsa på veldig holdbare 220-250 hester først. Når du klarer det, og redskapen holder (bakaksling, stikkaksler, mellomaksling, motorfester... ikke minst Girkassa!), kan du Vurdere mer.

Det lønner seg å ikke håpe så mye når det gjelder hk... man kan bli skikkelig skuffa.

Jeg så for meg 180 gamper og ca 300nm i tralla mi før jeg bremsa'n... så for meg ble en bremsing skikkelig gøy:)

Solgte den i går.:( Trist...

 

Domt at du solgte den..:(

Ja det gjelder å ikke ha for store forventninger som du sier:)

Men jeg tenke bare å kjøpe h-profil råder, Smidde stempler, vikingchip, JT 3" eksosanlegg og kjøre på en go del trykk i bynnelsen:) Det koster jo ikke all verden for den trimmen og er enkel og montere og med forsterket innmat så tåler jo motoren en go del:)

Da blir det vell rundt 200hk i motoren og da går den helt sikkert greit nokk for meg:)

 

Et siste spørsmål, står det på girboxen at det er en M90?

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du ser LETT forskjell på m90 og m45/6/7.. m90 har girkule i skinn, med skinn damask som går i ett med girkula, og det er fast klutsjhus, på de andre er klutsjhuset skrudd fast i kassen.. +M90'n er STOR i forrhold til de andre kassen! ser ut som ei stor 10litersbøtte, som koner svakt innover

 

den nærmest er m47, den andre m90.. legger også med et nærbilde at m90 for å vise hvordan den fyller tunellen i forhold :p

 

Bilde011.jpg

B.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du hyd. clutch fra før av, er det omtrent plug and play:) For med M90 MÅ du ha hydraulisk clutch.

 

også må du bytte mellomaksel til en 940 med M90...fordi m90'n er en tanke kortere enn en M47. Spakstell må selvsagt også byttes til M90-type.

 

Traværsen (med festet til girkassa) må også være til M90

 

ellers trengs det ingen "modifikasjoner"...bare masse skruing.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du hyd. clutch fra før av, er det omtrent plug and play:) For med M90 MÅ du ha hydraulisk clutch.

 

også må du bytte mellomaksel til en 940 med M90...fordi m90'n er en tanke kortere enn en M47. Spakstell må selvsagt også byttes til M90-type.

 

Traværsen (med festet til girkassa) må også være til M90

 

ellers trengs det ingen "modifikasjoner"...bare masse skruing.

 

Jeg har hydraulisk clutch ja:)

får se om jeg bytter eller ikke... Jeg vet jo ikke om jeg har m90 fra før av heller så..

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe crazy-r skreiv jo revers-forskjellene, så sa du etterpå at d ikke viste hvilken kasse du hadde-> du viste ikke hvilken vei du hadde på reversen.. men er ikke sur nei;) blei bare litt overaska

 

Okok:)

har ikke sett det som crazy-r skrev skjønner du:)

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

300 hester går fint i en 740 problemet er nåk motor og girkasse

 

pongt 1 er og få tak i en turbo bundel fra 940nyere en 92

og insprutnings systemet fra 940turbo også her kan du hente mye mer en med 740 spruten og er mye mer nøyaktig men du må bruke opp igjen topen fra 740 den skal hete 531 bun delen til 940 skal orginalt takle ca350hk da skal dette hels ha tykk olje cluts kan du hente fra 850 helst b5234t4 denne skal orginalt tåle 250hk og 350nm men tåler en del mere denne senter platen passer også til m90 kassen. husker ikkje hvilken turbo og cip eg har.diff sperre kan finest på summitracing trutrak dtl-912 552 tror eg eg har dette opsetet på min 940 og har kjørt 25000km med det. nå har m90 kassen tad kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 hester går fint i en 740 problemet er nåk motor og girkasse

 

Detta er en dødsgammel tråd =P OVER 7mnd'er gammel...hehe.

 

Hehe, men der fikk du sagt det gitt.. som om det har vært snakk om noe annet enn motor og girkasse? :drunk: hehe =P

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår