Gå til innhold

Jeg har omsider kjøpt meg bil igjen (!)...

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

accord2-01.jpg

 

La meg bare kort fortelle at jeg har endt opp med en bil med FORGASSER, når jeg ens ærend reiste hele veien til Oppland med fly og buss for å hente den, FORDI den, ettersom jeg så, var den eneste 90-93-Accorden med EFI i en nogenlunde vettig prisklasse og generell stand. Om jeg måtte dra til Oppland for å få tak i en slik Accord for å få den med EFI istedenfor en 92-93 Accord (facelift-modell) med forgasser lokalt: so be it. Og fy satan dæven han søkke i det ramsalte helvete som hater sløvkuksugere som faen ikke prestérer å skrive en forbanna jævla helvetes salgsannonse korrekt. Hvor vanskelig er det å lese instruksjonsboka til bilen (ELLER GUDFORBY Å SE I VOGNKORTET) åssen motor den har? Når jeg leser annonsen og ser "Accord 2.0i" og "136 hester" (det samme som dén motoren skal ha), klarer jeg ikke i mitt verste mareritt å forestille meg at personen som sitter og skriver dette ikke har den ramme anelse om hva han driver med. Det man har her er altså 110-hesteren, hvilket til sammen med 136- og 150-hesteren utgjør det store, overkomplisérte og uoversiktlige motorprogrammet i alle Honda Accord av CB-type, solgt mellom 1990 og 1993. Dette er visst vanskelig stoff for noen, skjønner jeg.

 

I praksis hadde jeg egentlig ingenting annet valg enn å ta den med hjem under mitt eie; jeg fant neppe noen annen måte å komme meg hjem til Tromsø igjen på uten å enten fryse ihjel (glemte genseren og gummibåten min hjemme) eller å blakke meg totalt på sinnsyke transportmetoder under inget forvarsel. Iallefall, la oss bare si det sånn at denne bilen fikk jeg billig-billig, i all hovedsak på grunn av denne "misforståelsen"; såpass straight var eieren iallefall. Ulempene med en forgasserbil istedenfor en EFI-bil er i all hovedsak at den er langt tregere (per idag :O), og det er noen timer ekstra arbeid med ledningsnett, bensinsystem og bremsesystem for å til slutt få H22A'en *HOST* *KREMT* på plass oppi motorrommet. Om besparelsen i innkjøpskostnaden balansérer ut disse komplikasjonene? Det spørs...

 

Videre planer som på dette tidspunkt kan offentliggjøres er i all hovedsak:

1. Rive Club-Honda-merkene av sidelistene på begge fordørene og brenne restene av de inntil det ikke er noe igjen av hele Helvetet

2. ?????????????????????

3. PROFIT!

 

 

 

EDIT: Nye bilder 29.07.07:

 

accord2-02.jpg

 

accord2-03.jpg

 

accord2-04.jpg

 

accord2-05.jpg

 

accord2-06.jpg

 

accord2-07.jpg

 

accord2-08.jpg

 

accord2-09.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis med bil Øyvind!Regner med man får sett denne på loding i Tromsø noen ganger i sommer og høst?

 

Planer for den?Og flere bilder? :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipern den... Skulle nok ha spurt om det på telefon før du dro? :p

 

*gni salt i såret*

Jepp - man lærer så lenge man lever. Dette er første gangen jeg har hørt at noen har prestért å bomme på hvilken motor man har i bilen sin; hvordan noe slikt er mulig kommer jeg -aldri- til å klare å forstå.

 

 

 

Grattis med bil Øyvind!Regner med man får sett denne på loding i Tromsø noen ganger i sommer og høst?

 

Planer for den?Og flere bilder? :)

Takk, takk. Blir sikkert å råne rundt en runde eller to, men planene fremover skal jeg inntil videre holde for meg selv. Planer har nemlig lett for å forandres, og da sitter jeg med skjegget i postkassa når jeg skal stå til svars for ei lang liste postet på Bilforumet som det aldri blir gjort noe med. Jeg skal iallefall lage en prosjekt-tråd, slik at man kan følge med på fremgangen ettersom jeg bygger meg fremover. Flere bilder kommer; det dér er det eneste jeg tok på turen oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CB powah! Bestill deg noen japanplates fra Autogeek, skaff deg sticker med "No Jap Shit" til ruta, skikkelig justerbart stilt i bånn og ett sett felger, så har man en skikkelig bil, eller?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker ganske vanlig å skryte på seg motorer på internett, så jeg sjekker alltid.. Folk med 1,0 liters Polo som skryter på seg 10 hester og plutselig har 1,4, folk med 135 hesters sugemotor i Volvo 940 og skryter på seg 1 hest, gjerne med en + bak, og plutselig har turbo intercooler.. Samme med de som skriver 6 gir, stort sett en gjeng som liker å telle med revers.. Bil på internett, hurra..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første gangen jeg har hørt at noen har prestért å bomme på hvilken motor man har i bilen sin; hvordan noe slikt er mulig kommer jeg -aldri- til å klare å forstå.

 

I S13 står den oppført med CA18DE motor istedet for CA18DET som det faktisk sitter i den. Snålt. Dette er en av få S13 som har blitt solgt ny i Norge.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig, du kan sende club honda norge dekalene til meg så skal du få noe lurt i retur.

 

:violin:

 

 

For the record: Jeg kjenner ikke denne mannen personlig og har ei heller hatt noe med han å gjøre selv. Går utifra at han har skapt seg galen på forumet vårt (han er på kant med folk i de fleste bilforum) og har blitt hevet ut.

 

 

 

Bare en "liten uenighet". Det er alt jeg sier om den saken, og så lar vi det ligge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke høre et ord til om den begredelige organisasjonen de kaller Club Honda i denne tråden. Dette er gammel fortid og det gagner ingen å rippe opp i gamle feider.

 

Ontopic:

Nei, jeg har ikke tatt flere bilder ennå; venter til jeg får vaska den. Skal også på høggeren og hente meg en drivaksel, bytte motorolje og -filter, justére klaringa mellom ventilskaft og vippearmer og gå over bærekulene og foringene i hjulopphenget foran og bak ("sånn i tilfelle"). Da skulle kjerra være klar for å rulle noen tusen til mens jeg bestemmer meg for hva planen blir videre. Jeg hadde liksom ikke lyst å selge heller (selv om dette er korteste veien til EFI) når kjerra er såpass rett og fint i karrosseriet.

 

Om ting roer seg ned på jobb nå imot sommeren blir jeg antakeligvis å ta meg en tur ned til Biltilsynet for å høre om hva de gjerne vil se gjort før de vil godkjenne noe mere motor i den. USDM Accord stasjonsvogn-bremser (samme som Europeisk 2.2i?), evt. femboltswap fra Odyssey minivan eller Prelude, må man iallefall regne med. Men den som spør får svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første gangen jeg har hørt at noen har prestért å bomme på hvilken motor man har i bilen sin; hvordan noe slikt er mulig kommer jeg -aldri- til å klare å forstå.
Øyvind... Det er verre enn som så. Var å så på en "Cosworth" her om dagen... Den så ut som en Cossie ja,men det gjør mange. Men han som hadde den sa at denne var

en originalbil. Med "dobbeltkamstoppen og alt" <- Logisk,Cossie har jo 16V. Dro og så... Første hintet om at noe var galt så vi på gårdsplassen når vi kom. 1,75" (45mm) eksosrør på en COSSIE? Viste seg at han hadde visstnok "Cossien som kom originalt med sugemotor"... dvs en Sierra med 8V DOHC-mølla fra Mazda. Og han var overbevist...prøvde å fortelle ham at Cossien kun kom med turbo og at det han hadde var en ombygd/stylet bil og at den var verdt kanskje 12-15K istedet for 80K,men neida. Da "skulle vi bare prute"...:spin

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår