Gå til innhold

Mistet lappen TO ganger i går

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Hehe, dama er ekte... ;)

Hun synes selvfølgelig det var leit! Men med tanke på hvor pent jeg tok det så gikk det jo greit.

 

Off, føler med deg... akkurat vært imellom denne mølla selv...

Uffda, hvordan gikk det? Noen tips og triks, eller er det bare å sitte og vente?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Samme her, var ikke akuratt gøy kan man si.

Selv så tok jeg et valg, og fortsatte å kjøre uten lappen da jeg ikke ville miste jobben (kun rushtid att og fram).

 

Politiet fant ut av dette rett før ny oppkjøring og var snille med å gi meg 3000,- i bot bare. Så jeg må si at jeg var heldig der.

 

 

Men ang det å miste lappen... Litt OFFTOPIC;

Når jeg fikk lappen tilbake (13 måneder utsettelse), så fikk jeg det gamle førerkortet tilbake. Greit for meg, men helt på tryne i utgangspunktet.

Jeg vet at iflg loven så har jeg ikke lov å øvelseskjøre med folk da jeg ikke har hatt den nå sammenhengene i 5 år etter jeg mistet den.

MEN spiller jeg dum og ser på førerkortet så har jeg hatt den sammenhengende siden 1999.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, var ikke akuratt gøy kan man si.

Selv så tok jeg et valg, og fortsatte å kjøre uten lappen da jeg ikke ville miste jobben (kun rushtid att og fram).

 

Politiet fant ut av dette rett før ny oppkjøring og var snille med å gi meg 3000,- i bot bare. Så jeg må si at jeg var heldig der.

 

 

Men ang det å miste lappen... Litt OFFTOPIC;

Når jeg fikk lappen tilbake (13 måneder utsettelse), så fikk jeg det gamle førerkortet tilbake. Greit for meg, men helt på tryne i utgangspunktet.

Jeg vet at iflg loven så har jeg ikke lov å øvelseskjøre med folk da jeg ikke har hatt den nå sammenhengene i 5 år etter jeg mistet den.

MEN spiller jeg dum og ser på førerkortet så har jeg hatt den sammenhengende siden 1999.

 

Jeg fikk også mitt gamle førerkort tilbake ;)

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Weezel sitt tilfelle ble det trukket fra på farten, siden han fikk noen mnd uten lappen, men fikk den tilbake når han klaget. Hvis ikke hadde han jo likevel måttet gå uten førerkort.

 

Hvis dine tall stemmer, Laaars, så vil du faktisk havne under grensen for å miste lappen i begge tilfellene! Men likevel tror jeg at du vil måtte gå uten, siden du faktisk mistet lappen på nytt rett etter at du fikk lov å kjøre videre. Du bør også la være å nevne grunnen til at du fikk kjøre videre, mange som får kjøre videre uten noen spesiell grunn, bl.a. meg i mai 06.

 

Du får håpe du får redusert straffen til mellom 0 og 8 mnd, da ville jeg vært fornøyd.. Jeg hadde prøvd hvertfall, selv om du sikkert ligger ganske høyt i forhold til hva juristene regner som forsvarlig fart ved forbikjøring i 70- og 80-sone. Du havner fort opp mot 2 år hvis de straffer deg for hver overtredelse separat, og noen mnd fra eller til da er det nok verdt for å komme under ett år..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får et lite håp når dere sier det på denne måten iallfall, men tar ingen gleder på forskudd :)

 

Anyway, jeg har to valg som jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre:

 

1: Skrive et brev som det ble lagt ut en mal på her tidligere om å trekke tilbake tilståelsen fordi jeg har oppdaget politiinstruksen som forteller at det skal gis 20 - 30% reduksjon ved forbikjøring

 

2: Ikke trekke tilbake på tilståelsen, vente på at jeg får en straff og heller sende et brev der jeg refererer til instruksen som forteller om 20 - 30% reduksjon ved forbikjøring og be de revurdere straffen min

 

Vad tycks?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhør deg om det virkelig er mulighet for å få endret straff i etterkant, syns å huske at de var litt vrien på det der i min sak.. Tror de helst vil få tingene ut av verden (for sin egen del) fortest mulig.

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første forbikjøring:

Du brøt den med 80% over fartsgrensa

 

Andre forbikjøring:

SNITTfart på 130km/t på 80 sone. Over hvor mange km vet jeg ikke. Jeg ble tatt i 140 i 80 og endte opp med 13 måneder og pallesnekring (ingen bot).

 

Jeg vil tro at de vil se stygt på det da de ser mønster i kjøringa di og at du tydeligvis "ikke lærer". Får du en aktor fra helvete så vil han gå for maks straffeutmåling.

 

Det som ble gjort feil på min sak som jeg prøvde å få gjennomslap på i retten var:

 

- Jeg fikk ikke lov å se kalibreringspapirene fra PolicePilot (den skal testes hver dag for de tar den i bruk og dokumenteres) da jeg ble stoppet.

Min advokat fikk heller aldri se dem, de dukket plutselig frem under rettsaken.

- I anmeldelsen stod det at jeg var alene og bilen måtte stå. Det var feil, vi var to og han andre overtok rattet. Da han ikke var nevnt i anmeldelsen fikk han ikke lov å vitne.

 

 

Da du ble tatt i snittmåling skulle du bedt om de papirene. Det hender ofte at de ikke gidder å ta denne testen, evt bare etterfylle den.

Testen består blant annet av:

- LED test (også kjent som 8-talls testen)

- 60 sekunderstest (for å se at den teller riktig)

- 1 KM kalibrering (de kjører mellom 2 oppstreka linjer som er nøyaktig 1km for å se at policepilot gjør det samme).

 

Men blah... glem alt over, du var filmet, det var ikke jeg.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kondolerer.

jeg ble tatt for 2mnd siden i en forbikjøring 06:30 om morgenen da jeg skulle på jobb, de målte meg til 108 kmt i 70 sona , jeg fikk 4 mnd uten + 8500 kr i bot. jeg synes det var veldig strengt,noen andre som synes??

 

Problemet i dag er at alt er tabbelstyrt sa politiet til meg så det er vanskelig og få gjort noe med.

Volvo 240 b23e

har kjøpt 740 tic motor som skal inn

 

volvo 245(høgger)

Volvo 245(høgger)

Mercedes 230 te (høgger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, artig topic!

 

1. Du køyrer som en idiot

2. Du blir tatt mens du køyrer som en idiot

3. Du fortsetter å køyre som en idiot

4. Du blir tatt IGJEN mens du køyrer som en idiot

5. Du vil ikkje godta det?!?! hahahahahah, naaaajs!

 

No er ikkje eg heller uskyldig ang. å køyre idiot, eg he hatt mine timar over fartsgrensa, men hadde eg blitt tatt hadde eg vel ikkje begynt å kverulere og klage slik om det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, artig topic!

 

1. Du køyrer som en idiot

2. Du blir tatt mens du køyrer som en idiot

3. Du fortsetter å køyre som en idiot

4. Du blir tatt IGJEN mens du køyrer som en idiot

5. Du vil ikkje godta det?!?! hahahahahah, naaaajs!

 

No er ikkje eg heller uskyldig ang. å køyre idiot, eg he hatt mine timar over fartsgrensa, men hadde eg blitt tatt hadde eg vel ikkje begynt å kverulere og klage slik om det :D

 

Ingen som har spurt om medlidenhet heller!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår