Gå til innhold

auto-check-systemet

Ranger emnet


daffaen

Anbefalte innlegg

Er det noen som har peiling på hvor eg finner "hjernen" til auto-check-systemet på audi 100 C4! har problemer med at eg får "falske" alarmer på at en lyspære er gåen selv om lysene på bilen er avslått og alle lysene viker når de er på. har gått over alle lyktene og ikke funnet noe feil og begynner og bli mektig lei av all pipingen som er til tider! er bare på "hjernen" eg kan skjekke for dårlig kontakt igjen no tror eg. er d noen som har erfaring med samme type feil som dette og kansje vet åssen d kan løses??

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har peiling på hvor eg finner "hjernen" til auto-check-systemet på audi 100 C4! har problemer med at eg får "falske" alarmer på at en lyspære er gåen selv om lysene på bilen er avslått og alle lysene viker når de er på. har gått over alle lyktene og ikke funnet noe feil og begynner og bli mektig lei av all pipingen som er til tider! er bare på "hjernen" eg kan skjekke for dårlig kontakt igjen no tror eg. er d noen som har erfaring med samme type feil som dette og kansje vet åssen d kan løses??

 

Sjekk jordinga på alle lyktene,har du jord feil så vil lysene fungere,men du får alarm på at det er noe galt..

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk jordinga på alle lyktene,har du jord feil så vil lysene fungere,men du får alarm på at det er noe galt..

 

takk for det;):P har ikke tenkt på jordingen! for er ganske følsomt får alarm bare eg lukker en dør eller kjører over en hump i veien! men kan den feilen oppstå selv om lysene er avslått?:S registreres det også?

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det;):P har ikke tenkt på jordingen! for er ganske følsomt får alarm bare eg lukker en dør eller kjører over en hump i veien! men kan den feilen oppstå selv om lysene er avslått?:S registreres det også?

 

Ja d vil registreres uansett om du har lysene på eller ikke.Gå over alle kontakter å pære holdere å se om du har ordentlig jording,sprut eventuelt på med electro spray,og klem til pære holdere skikkelig..

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk samtidig alle dørbrytere til cupe belysning..

får ta meg en runde med bilen i morgen samtidig som eg bytter katen på bilen!. takk for hjelpen så langt! bare skrik ut om det er noen flere steder som kan få den alarmen til å hule:P kan vel si at ikonet som kommer opp i displayet er rundt med et kryss over og orange på fargen og det skulle vere lysen uten på bilen baklys ene og kjørelysene men har hendt at eg får alarm når tenningen settes på også! men men får rote meg igjenom og se litt! hadde problemer før bak på høyre side med pæreholderen og kontakten der er jo 4 ledninger inn på baklykten på hver side to tykke og to tynne der var det dårlig kontakt! og da var problemet borte i noen måner så kom det tilbake for fult! men vet du hvor de går til jord så eg ikke må leite meg ihjel?

mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)
Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)
BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)
Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)
ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod       (Solgt)

Audi S6 2.2Turbo RS2 

Nissan Leaf (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår