Gå til innhold

Bygge basselement ned i gulvet bak

Ranger emnet


SofaPute

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort dette?

Vurderer å kjøpe mdf plate, og felle ned et element der..

Er litt dumt å ha avant, med like mye plass som en opel corsa..

 

Hvordan vil lyden bli?Mer eller mindre trykk?

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bygd forsterker ned i gulvet i bagasjerommet, det var lett, men det blir jo noe annet med elementet, tipper du må ut med reservehjulet, og lage from med glassfiber nede i hjulbrønnen(3-4 lag med duk)

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant et prosjekt her på pråsjekt-tråden, der la han først plast ned i hjulbrønnen, så la han 4 lag glassfiber, når det var tørket tok han alt ut av hjulbrønnen, da så formen ut som en balje... slipte rett toppene, og bynte så og lage toppen til subkassen, det lureste er vel å strekke fleasepledd over toppen, å legge glassfiber over det igjen, da blir det slett.. når du er ferdig med det så kan du bynne å konsentrere deg om utseende... tror dette blir bra... ta masse bilder:)

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe fort og gæli

fikk tak i en 8cm tykk mdf plate, litt liten men bare for å prøve.

får felt ned to 12" , og det trykker godt. litt usikker på hvordan det vil høres ut, skal få tak i en mdf i riktig størrelse i morgen.

Setter også inn en forsterker til, slik at jeg får en egen på elementene, og en på høyttalerne.. forsterkere og kondensatorer legger jeg under baksetet. smart sted, også er det kjølig der. skal prøve å ta noen bilder i morgen :D

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør noe sånn som Stianh sa.

Legg aluminiumsfolie i reservehjuls brønnen, pass på at du har tetta alle sprekker osv i folien med teip og så legger du neddi glassfiberduk og polyester.

Så når det har stivnet tar du ut hele "balja" og legger på flere lag med glassfiber og polyester til det blir stivt nok.

SÅ tilpasser du toppen av "balja", kapper den slik at den blir flat og så fester du feks en sponplate eller no på toppen og freser ut hull til elementet.

 

Og voilà, så har du en basskasse i reservehjulsbrønnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør noe sånn som Stianh sa.

Legg aluminiumsfolie i reservehjuls brønnen, pass på at du har tetta alle sprekker osv i folien med teip og så legger du neddi glassfiberduk og polyester.

Så når det har stivnet tar du ut hele "balja" og legger på flere lag med glassfiber og polyester til det blir stivt nok.

SÅ tilpasser du toppen av "balja", kapper den slik at den blir flat og så fester du feks en sponplate eller no på toppen og freser ut hull til elementet.

 

Og voilà, så har du en basskasse i reservehjulsbrønnen :)

 

det som er no dritt, er at bensinfilteret sitter bak der, hvis jeg må til det, så er det et mange timers prosjekt å komme til, om jeg lager en basskasse i hjulbrønnen

Joachim

 

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinfilter i reservehjulsbrønnen? Audi ass...

 

Har absolutt ingenting nedi min brønn når hjul og stash er ute. Forsterkeren er bygd ned der allerede, sub får stå bak i egen kasse. Er det krise kan jeg alltids hive ut subben og klare meg uten bunntrykk i lyden den tid jeg trenger all plassen.

 

Glassfiber-subkasse i hjulbrønnen prøvde en kompis av meg i Imprezaen hans. Var vel ikke akkurat gull, lyden ble ikke så bra som han hadde håpet, men mulig det kan fungere bedre med et mindre element. Blir vel ikke all verdens med liter nedi der..

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår