Ottesen Skrevet Juli 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2007 heisann... har et lite problem nå, har drevet å byttet hjullager på den ene siden bak på bmw'n min. (tromelbrems) men nå sitter ytre del av hjullagret igjen... får ikke tak i noe på den så jeg får dratt den ut, får heller ikke slått den ut bakifra siden den opphøyninga som hjullagret skal stoppe imot sperrer... hjelp... mvh Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Sag det av med en vinkelsliper eller en baufil om det er skikkelig trangt å komme til. Er ikke så mye annet å gjøre:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Dremel... Sier ikke mer.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Sag det av med en vinkelsliper eller en baufil om det er skikkelig trangt å komme til. Er ikke så mye annet å gjøre:) Er det som er så dumt her, er en opphøyet kant som hjullagre skal gå imot, så jeg får ikke brukt baufil. Ikke tror jeg jeg ville kommet igjennom lagret med det første heller :) Vinkelsliper kommer jeg ikke til med...:( Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Dremel... Sier ikke mer.. :p Hadde vært fint visst du hadde sagt litt mer :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Kapp nesten igjennom lageret på skrått det du klarer, og bruk en meisel til å splitte innerringen. Da er det bare å dra det av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 En dremel er skapt for å kappe av slike ting. Den er så liten og lett så den kommer til overalt. Får jo forskjellige kutteblad til den også i forskjellige størrelser... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Fikk byttet det idag :) Måtte til å sveise en liten halvmåne inni lagret, jeg håpet egentlig det var nok men tydeligvis ikke. Så vi bare sveia masse inni der så jeg fikk brukt noe å slått det ut med. Etter mye om og men kom mye ut, og mye satt igjen inni der...Senere var det ute også. Å sette inn det nye var egentlig fort gjort, så ulyden er borte bak der nå :) Men det som gjorde så jeg ville bytte fort som mulig er der ennå. Bilen drar litt til siden i 1 sec intervaller... rykker litt og litt sideveis og det skaper en rar "våbling" i hele bilen. Føler litt som å kjøre en lett båt på små bølger :D Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladetrykk Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 På tide å bytte foringer altså .. slitte travers foringer kan gi mildt sagt spennende kjøregenskaper på de bilene. Alt etter hvilken E34 du har kan feil hjulstillinger bak også lage krøll. Ellers så selger Biltema glidehammer til 109kr som er veldig fin å ta ut indre lager med.. Siter Do you understand the words comin outa my mouth? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 På tide å bytte foringer altså .. slitte travers foringer kan gi mildt sagt spennende kjøregenskaper på de bilene. Alt etter hvilken E34 du har kan feil hjulstillinger bak også lage krøll. Ellers så selger Biltema glidehammer til 109kr som er veldig fin å ta ut indre lager med.. Tror vel egentlig ikke det er foringer, men er jo sikkert mulig. Grunnet til at jeg ikke tror det er fordi dette har kommet utrolig fort, også vibrerer/slår det helt sykt i bilen når jeg kjører i 80-90 km/t, men det som er rart er at det bare kommer på spesielle strekninger... Vibrerer så mye så jeg faktisk slakker av farta, og jeg er ikke den som vanligvis bryr meg så mye om slik... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Sveis to kraftige larver, en på hver side av lageret, ikke spar på strømmen. Når sveisen kjølner løsner lageret:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Fikk byttet det idag :) Måtte til å sveise en liten halvmåne inni lagret, jeg håpet egentlig det var nok men tydeligvis ikke. Så vi bare sveia masse inni der så jeg fikk brukt noe å slått det ut med. Sveis to kraftige larver, en på hver side av lageret, ikke spar på strømmen. Når sveisen kjølner løsner lageret:-) Prøvde også det, gikk ikke ut. Det som hjalp litt var at rett etter vi hadde sveiset tok jeg og helte kaldt vann på det, da sprakk den og vi fikk den ut etter vært... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Du må ha to larver, feks en kl 12 og en kl 6. Men du fikk jo ut lagert og det var jo igrunnen det viktigste. Samme trikset fungere også på feks ventilseter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Du må ha to larver, feks en kl 12 og en kl 6. Men du fikk jo ut lagert og det var jo igrunnen det viktigste.Samme trikset fungere også på feks ventilseter. Det er sant ja :) Er mulig jeg kunne fått det lettere ut visst jeg gjorde som du sier, men egentlig så tror jeg den ville blitt der uansett fordi den hadde låst/kilet seg bra fast inni der. Bråket som bare faen når jeg kjørte med det lagret :S Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.