Gå til innhold

Volvo 940 FK.. Vil ha mer enn 135 sta eseler!

Ranger emnet


Gillern

Anbefalte innlegg

Hallo folkens! Kjøpte en 940 GL 1998 FK (Gått bare 36.000KM:) for noen måneder siden:)

Nå begynner dimmedatoen og forhåpentligvis en ny arbeidsplass å nærme seg. Så da har jeg såklart begynt å tenke på litt mer hk. har kikka litt BSR sitt steg2 og KG-Trimning sitt steg3 som jeg tror er trygge kjøp.

Er det noen her som kanskje vet om andre gode alternativer til enkel trimming? håper på 200-240hk.

 

Hadde vært gøy med forslag!

 

Hilsen André

1998 940 GL

1992 740 SE(turbo) solgt

1991 740 GL solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chip, effektanlegg, skru opp trykk og åpent filter.

 

koster deg rundt 5000,- og du har rundt 200 hester +/-...

 

Holdbart og bra :)

 

kan jo også bytte kam til a-kam eller lignende ettervert.. for å slippe TDI effekten med T-kammen.. :)

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VikingChip og boostcontroller og du er over 200hk hvertfall, kanskje også spandere en A-kam (billig billig) på den. 3" eksos og åpent filter er vel og bra, men ikke noe must, vet ikke om du kan fovente så mye effekt utav det

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med enkle grep, ny w.g og chip, til sammen 1500,- får du ca 200hk og 350 NM. får du fjerna kat har du 10-15 hk til, lag en flens i begge ender av katten og et like langt rør med flens, så er det enkelt å sette tilbake når du skal på eu-kontroll! nytt luftfilter kan vel kanskje gi 5hk eller noe.

nå skal du ha 136 hk og 280 nm, om jeg ikke husker helt feil.

er likt som "turboen", eneste forskjell er w.g da den har starmmere fjær (500,- fra turboperformance på forumet)

 

dette er omtrent så langt jeg hadde giddi å gått med orginal- turbo, og da begynner det å koste peeng!

 

skal du over det må du ha tilleggssprut for å få skikkelig kontroll på sakene.....

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med enkle grep, ny w.g og chip, til sammen 1500,- får du ca 200hk og 350 NM.

 

Tvilsomt med 350mn med lett trim.

 

....nå skal du ha 136 hk og 280 nm, om jeg ikke husker helt feil.

Mener det er 230mn originalt i en FK.

 

skal du over det må du ha tilleggssprut for å få skikkelig kontroll på sakene.....

 

Helt enig.

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! vet at BSR lover 205hk 330nm ved 0.6 bar til 4300sek.

kg-trimning som jeg tror jeg kommer til å chippe hos vaffal lover ca 220hk ?nm ved 1.0 bar. 5000sek for chip av begge SE, 1395 for A-kam og 600 for WG. må finne no fin eksos til og da.. ER foresten riktig med 136hk og 230nm. TIC har 280mn originalt.

1998 940 GL

1992 740 SE(turbo) solgt

1991 740 GL solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en prat med Geir eller håvard på shsperformance.no om chip.

 

Og til info, trenger ikke tileggsprut til LH 2.4, da vi bare bygger om luftmengdemåleren og setter på større dyser som regel.

 

 

Orginal T-kam gir ett sinnsykt bra dreiemoment. Gjerne kombinert med en litt større turbo = 16T

 

968-dyser, 16T turbo, STOOR IC, og justerbar bensintrykksregulator, større eksos, og 2stk chip (tenning og bensin). Er bremset 285hk og 510nm dette oppsettet.

Dette gjør underverk med en trøtt "lavtrykksturbo"

www.turbo.as

 

Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00.

 

HAHA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stilig, så det er ikke mer som skal til for å komme seg over 220-240hk.. hvordan er motorkarakteristikken med A-kam mot T-kam?

 

kan si at med T-kam så er bilen din veldig diesel lignende, dauer ved rundt 4000 rpm.

 

med a-kam så dauer den rundt 5000 rpm.. noe dauere i starten med a-kam men absolutt ikke noe du kommer til å savne når du kan dra den lengre på turtall..

 

Hvis du ikke er 75 år og heter Hjørdis..

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan si at med T-kam så er bilen din veldig diesel lignende, dauer ved rundt 4000 rpm.

 

med a-kam så dauer den rundt 5000 rpm.. noe dauere i starten med a-kam men absolutt ikke noe du kommer til å savne når du kan dra den lengre på turtall..

 

Hvis du ikke er 75 år og heter Hjørdis..

 

OK, digg. har irritert meg over at den dør litt tidlig..

1998 940 GL

1992 740 SE(turbo) solgt

1991 740 GL solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg hvor jeg kjøper en a-kam?

stress å montere? trengs det no spesial verktøy for justering?

 

Kjøper du brukt...

 

montere og montere, bytte er det vel :)

 

Tja, siden du spør ville jeg hatt noen som har litt mere peiling til å være med på det...

 

Kan gå galt hvis du ikke vet hva du gjør...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår