volvofanatist Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Bilen er mye verre å starte når den er varm.. Motoren er en b230a volvo.. Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Bilen er mye verre å starte når den er varm..Motoren er en b230a volvo.. Kan være en eller begge puls-air ventilene som ikke tetter. Når de står åpne suger den inn luft fra eksossiden istedenfor gjennom gasseren, tror jeg det var.. Faren min hadde akkurat samme symptomene på sin B230a, og da var det disse.. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Bilen er mye verre å starte når den er varm..Motoren er en b230a volvo.. Vis den ryker mye ved oppstart ved varm motor så kontroller om dysene lekker. Innsuger må vere uten lekkeasjer. Falskluft. kontroller egr ventil om den har hengt seg opp eller er utett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Som 780V8 sa, garantert pulsair-ventilene som trøbler. Ta av slangen som går fra eksossiden og inn på luftfilterslangen. Starter bilen lett da, så er det strengt tatt å koble fra denne slangen permanent og tette. Vinkork fungerer bra på eksossiden, og slike "interiør-klips" som man fester paneler ol i bilen med er fine til å blokke hullet på luftfilterslangen. Jeg hadde tatt vare på slangen, da du vil få høyere co-måling med denne bortkoblet på en eventuell eu-kontroll. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Det er minst like sansynlig at det er varmstartventilen som er gåent, det går to slanger inn på forgasseren, inn på den svarte plasten der hvor luften kommer inn tror jeg. ventilen sitter på torpedoveggen. På stasjonsgona jeg hadde var det den ene slangen som hadde sprekt. Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet Juli 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Okay, takker for bra svar.. hadde litt tru på pulsair greiene jeg og.. Men skal sjekke det ut til uka.. Har vanskelig for å tru at det er dysene, da det er gasser motor.. Og ahdde den sugd falskluft hadde jeg nok skjønt det trur jeg.. da ville den dessuten vært tungstartet når den var kald og ville jeg tru.. Men takk for svar! Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Ta og sjekk coilen din du :) Var samma problemet med volvoen til fadern en gang og der var det coilen som kunne til det. Prøv og bytt den. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 Lukter det bittelitt bensin når du først får start? Hos meg er flotørnivået litt for høyt slik at jeg får for mye bensin når den skal startes varm, må da dras et par runder ekstra på starteren.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg