Gå til innhold

Trenger litt hjelp til bilpleie.

Ranger emnet


Ryggemann

Anbefalte innlegg

Hei! Etter å ha lest litt på forumet her, har jeg kjøpt inn litt forskjellige produkter. Er disse produktene gode nok, og trenger riktig rekkefølge.

 

En 99 mod volvo v70 skal behandles. Har litt nuppete lakk nederst på dørene og litt på panseret. Har aldri vert renset (tror eg). Har nylig blitt polert med turtlewax.

 

Har disse produktene:

 

Turtle bilshampo

Meguiars vaskehanske + svamper

Meguiars microfiberklut

Turtle polerduk og polergarn

Meguiars ClearcoatBodyScrubPaintcleaner

Meguiars Quick Clay

Meguiars Gold Class car wax

 

Noe mer jeg trenger? Skal lakkrensen på før eller etter clayen?

Hvordan fjerner jeg gammel voks (turtlewax)?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clay før rens, rens fjerner gammel turtle wax.

 

Kjøp NXT wask istedet for TW vask og extra Meguiars Microfiber kluter og påførings pads istedet for polerduk/polergarn (skal love deg at det er forskjell)

 

tips:

Legg på tynt mht rens og ta ett og ett panel om gangen, ikke la den tørke på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! har ikke brukt microfiber før. Skal det brukes både til lakkrens og til polering?

Skal ikke lakkrensen tørke noen minutter som poleringen,dvs pusses av etter den har fått en tørr overflate?

Skal poleringen egentlig ligge tørr på bilen en stund før man tar den av?

 

sorry, Mange spørsmål her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microfiber kluter brukes til å fjerne Rens/polish/sealer.

 

Rens skal ikke tørke, i alle fall ikke den du har fra megs, den blir tung å ta av når den er tørr, og det gir ikke noe bedre resultat om den tørker heller. Det er vel den største feilen folk ofte gjør 1: lar produkter som ikke skal tørke, tørke, og feil nr 2: legger på et GODT tykt lag. og er sure fordi den "dritt" polishen ikke bare datt av bilen samt at de har smørt in hele bilen, og vet de ikke er ferdig før kl 2300...

 

Rensen skal jobbes med, for feks hånd til den nesten er borte på hvert panel, deretter tøker du av restene med MF klut (MF til bil vel og merke)

 

Det som kan tørke på bilen kan ligge på bilen en stund, man skal uansett passe på at den er skikkelig tørr før den fjernes så du ikke får feks olje lignende felt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett som tandis sier, det ligger nok ikke "så" mye dritt under tw ville jeg tippe, kommer sef på hvor lenge siden du hadde den på bilen. Uansett, mena clay tar det som ligger "på" lakken, tar rens det som er "i" lakken (porene)

 

Clay benyttes for å fjerne sand/stein/asfalt ol som det ikke er gunstig å ta med seg i polerings paden og gni videre rundt bilen. pass bare på å bruke godt med clay lube (er i esken) uansett vil den muligens lage noen små, små merker som du fjerner med rensen, men det er ikke sikkert du ser noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår