Gå til innhold

b21et

Ranger emnet


pruppern

Anbefalte innlegg

hei! noen som vet hva det feiler bilen min?. den starter kjempelett når den er kald men etter den er blitt litt varm starter den ikke igjen før den har blitt helt kald igjen. den starter hvis man tar den på gir men med det samme den starter går den ikke på alle sylindrene. høres ut som den har druknet i bensin. dette er en original b21et med mekanisk innsprøytning.

 

håper på seriøse svar!

1977 volvo 242 turbo

1990 Strøken BMW 320i 2 dørs (turbosekser kommer)

1989 BMW ALPINA B6 3,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! noen som vet hva det feiler bilen min?. den starter kjempelett når den er kald men etter den er blitt litt varm starter den ikke igjen før den har blitt helt kald igjen. den starter hvis man tar den på gir men med det samme den starter går den ikke på alle sylindrene. høres ut som den har druknet i bensin. dette er en original b21et med mekanisk innsprøytning.

 

håper på seriøse svar!

 

 

Jeg har faktisk litt av de samme symptomene på min 21et..

Starter lett når den er kald, og da går den på tomgang og.. Men når den blir varm dauer den på tomgang, og går egentlig ikke spes. pent før du paserer 2000rpm..

Kan og vere vanskelig og starte når den er varm. Og som du og sliter med, så går den kun på 3 sylindre de første 2 sekundene..

Men har desverre ikke noe og komme med, ang. hva som kan gjøre det..

[-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn..

[-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt

[x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt

[x]75`Volvo 242L, Solgt

[X]86`Volvo 740GL Hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk litt av de samme symptomene på min 21et..

Starter lett når den er kald, og da går den på tomgang og.. Men når den blir varm dauer den på tomgang, og går egentlig ikke spes. pent før du paserer 2000rpm..

Kan og vere vanskelig og starte når den er varm. Og som du og sliter med, så går den kun på 3 sylindre de første 2 sekundene..

Men har desverre ikke noe og komme med, ang. hva som kan gjøre det..

 

ok! min går til du vil stoppe den selv når den først har startet. eneste noen ganger så går den bare på noen få sylindre helt til turboen kommer. må nokk sikkert bytte plugger. vert moro om noen vet årsak?!:)

1977 volvo 242 turbo

1990 Strøken BMW 320i 2 dørs (turbosekser kommer)

1989 BMW ALPINA B6 3,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bytt plugger evt resten av tenningssystemet også.. Hvis ikke det hjelper, kjør motoren varm og ta en komp test, vent til den er kald og ta en test på nytt og sammenlign med den første testen...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt å sjekka at dysene ikke drypper når du stopper motoren.. ved varm motor vil dett dynke pluggene dine bensin og sote dem..

at den starter fint når den er kald er fordi at motoren må ha feitere blanding da..

Evt. sjekk at ikke kaldstartdysa kobler inn ved varm motor.. men da skal den normalt sett ikke gå på tomgang eller i det hele tatt..

Er hvertfall noe som kan skje på motorer med k-jetronic dette.. men for all del så kan det være så enkelt som plugger eller andre deler av tenningsanlegget som er utslitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for gode svar! skal prøve å bytte fordeler?. pluggledningene er nye. og skal bytte plugger. skulle kjøpt meg datasprut tror jeg snart. noen som har innsugsmanifold og alt man trenger for å bygge om til elektronisk innsprut?:) si ifra kom med bud. eg likar ikkje k-jet!!

1977 volvo 242 turbo

1990 Strøken BMW 320i 2 dørs (turbosekser kommer)

1989 BMW ALPINA B6 3,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrtrykkventilen er ganske dyr og ikke verdt å kjøpe ny på en så gammel innsprøytning.. ta sett på et manometer på slangen som går til toppen av bensinmengdefordeleren.. f.eks bruk en banjo og lengre banjobolt så du får sjekka trykket når bilen går. styretrykket tror jeg skal være rundt 4 kg(volvo vet nøyaktig),er en stund siden jeg skrudde k-jetronic. under ventilen som er i støptalu. så er det som regel et lite rundt blekkstykke,ta hull på det og du finner en umbrakoskrue som bestemmer grunntrykket.

mindre trykk =mere bensin og omvendt..

men ville absolutt sjekket om dysene har fin kjegle når de dusjer bensin og de holder tett når du stopper motor.. da de bruker å være skikkelig dårlige etter noen års bruk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår