Gå til innhold

Trimming av B21ET ?

Ranger emnet


Teebob

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp satt en B21ET i 240en min.

Motoren er så og si helt orginal, har kun byttet til 1,2mm topp pakning..

Men, jeg kunne godt tenke meg litt mer futt i den..

Jeg prøvde og justere opp ladetrykket, men fikk tenningsbank allerede ved 0,8 - 0,9. Så jeg går ut fra at jeg må kompensere med mere bensin.

Hvordan kan jeg få det mekaniske sprutet til og levere mere bensin?

Noen som vet hvor mye bensin det klarer og levere ?

Har fått fatt i en gammel btr fra en audi 2,2turbo (med samme insprut) , men skjønner ikke helt hvordan denne skulle virke, for det er jo ikke noe ekstern btr på de sprutene orginalt..

det eneste som står på den er "Micro Dynamics"

Eller må jeg bruke tillegssprut for og få mere bensin?

 

 

Noen som vet hva den 396toppen klarer og fløde?

Er helt org, med T-kam..

 

Alle tips, og erfaringer mottaes med stor takk..

 

Og til alle som vil begynne og mase om datasprut, så har jeg ikke penger til det nå, grunnet militærtjeneste.

[-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn..

[-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt

[x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt

[x]75`Volvo 242L, Solgt

[X]86`Volvo 740GL Hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo-Erik : Hvordan gjør jeg det ? Kan jeg bruke den btr`en fra audien ? De har jo samme sprut.

 

GMV : Okay, kan jeg bruke det mek. sprutet på en 405 topp da? Eg jo spes. dysehull til det mek. sprutet i 396 toppen..

Har forresten 3" jt hele veien.

[-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn..

[-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt

[x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt

[x]75`Volvo 242L, Solgt

[X]86`Volvo 740GL Hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro insprøytningen er helt orginal..

Jeg og reagerte at jeg fikk så tidlig tenningsbank, kan jo vere tenningen som er litt i ulage og..

Er rimelig fersk i dette turbofaget, så er ikke alt jeg har like mye peil på...

[-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn..

[-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt

[x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt

[x]75`Volvo 242L, Solgt

[X]86`Volvo 740GL Hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GMV : Okay, kan jeg bruke det mek. sprutet på en 405 topp da? Eg jo spes. dysehull til det mek. sprutet i 396 toppen..

Har forresten 3" jt hele veien.

 

Ja, 405 toppen har dysehull lik som den du har.

Mer enn 200Hk ifra K-jetronicen du har er vanskleig å få til. Tilleggs sprut er vel den enkleste veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit å sjekke tenninga.. må jo senkes før eller siden,men ikke vet jeg hvor mye trykk 21et tåler før det blir nødvendig.. men da er det en forutsetning at den får nok bensin først å fremst..

under styrtrykksnetilen (btr) så bruker det å være en umbrakoskrue under blekket der. ta hull på det og monter et manometer på slangen som går fra ventil til bensinmengdefordeler.. mindre styretrykk= mere bensin fra bmfordeler.. kan jo snik trimme med et par kaldstartdyser og trykkbrytere også.. ca 20 hk på hver dysa.. hehe.. been there done that..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk tenninga, og besnina kan justeres i fordelingsboksen! stter en 3 mm umbraco hvis jeg husker rett,

 

Stemmer at man justerer co2 der ja.. men for å tyne ut kapasiteten på k-jetronic så justerer man ned styretrykk evt. justere opp innsprøytningstrykk med å shimse ventilen inni fordeler..

tror ikke å justere co2 har noe innvirkning i forhold til full gass då tallerkenen er helt åpen allikevel på ca 1 bar..

 

grensa for standard fordeler er ca 200 hk åkkesom da..

kan jo sette på fra merc 500 eller porsche men k-jetronic er jo steinalderteknologi og medfører høyt bensinforbruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår