Teebob Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Jeg har nettopp satt en B21ET i 240en min. Motoren er så og si helt orginal, har kun byttet til 1,2mm topp pakning.. Men, jeg kunne godt tenke meg litt mer futt i den.. Jeg prøvde og justere opp ladetrykket, men fikk tenningsbank allerede ved 0,8 - 0,9. Så jeg går ut fra at jeg må kompensere med mere bensin. Hvordan kan jeg få det mekaniske sprutet til og levere mere bensin? Noen som vet hvor mye bensin det klarer og levere ? Har fått fatt i en gammel btr fra en audi 2,2turbo (med samme insprut) , men skjønner ikke helt hvordan denne skulle virke, for det er jo ikke noe ekstern btr på de sprutene orginalt.. det eneste som står på den er "Micro Dynamics" Eller må jeg bruke tillegssprut for og få mere bensin? Noen som vet hva den 396toppen klarer og fløde? Er helt org, med T-kam.. Alle tips, og erfaringer mottaes med stor takk.. Og til alle som vil begynne og mase om datasprut, så har jeg ikke penger til det nå, grunnet militærtjeneste. Siter [-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn.. [-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt [x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt [x]75`Volvo 242L, Solgt [X]86`Volvo 740GL Hugget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Kan jo justere opp bensintrykket... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Dette fungerer greit på en B21ET. 405 topp med A kam. Montere større eksos og intercooler. Gir ca 200Hk. Skal du ha mer må du enten gniste opp orginal sprutet(ikke å anbefale), montere tillegssprut, bytte til LH 2.4 ifra 940 turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teebob Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Jo-Erik : Hvordan gjør jeg det ? Kan jeg bruke den btr`en fra audien ? De har jo samme sprut. GMV : Okay, kan jeg bruke det mek. sprutet på en 405 topp da? Eg jo spes. dysehull til det mek. sprutet i 396 toppen.. Har forresten 3" jt hele veien. Siter [-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn.. [-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt [x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt [x]75`Volvo 242L, Solgt [X]86`Volvo 740GL Hugget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Micro Dynamics leverte tilleggsprut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pruppern Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 jeg har b21et med cooler, k&n filter og grov eksos. jeg kjører på over 1 bar med proflex toppakning uten tenningsbank. kansje noe er gjort med innsprøytninga? Siter 1977 volvo 242 turbo 1990 Strøken BMW 320i 2 dørs (turbosekser kommer) 1989 BMW ALPINA B6 3,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teebob Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 Jeg vil tro insprøytningen er helt orginal.. Jeg og reagerte at jeg fikk så tidlig tenningsbank, kan jo vere tenningen som er litt i ulage og.. Er rimelig fersk i dette turbofaget, så er ikke alt jeg har like mye peil på... Siter [-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn.. [-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt [x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt [x]75`Volvo 242L, Solgt [X]86`Volvo 740GL Hugget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 GMV : Okay, kan jeg bruke det mek. sprutet på en 405 topp da? Eg jo spes. dysehull til det mek. sprutet i 396 toppen.. Har forresten 3" jt hele veien. Ja, 405 toppen har dysehull lik som den du har. Mer enn 200Hk ifra K-jetronicen du har er vanskleig å få til. Tilleggs sprut er vel den enkleste veien å gå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Må vell nesten ha noe slikt da vet ikke vilke greier det er, men pappa hadde slike, er forøvrig fra motor rommet han hadde og. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Chip kanskje?? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Chip kanskje?? Hehehehe, den er litt morsom! :) K-jet er mekanisk innsprut. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 greit å sjekke tenninga.. må jo senkes før eller siden,men ikke vet jeg hvor mye trykk 21et tåler før det blir nødvendig.. men da er det en forutsetning at den får nok bensin først å fremst.. under styrtrykksnetilen (btr) så bruker det å være en umbrakoskrue under blekket der. ta hull på det og monter et manometer på slangen som går fra ventil til bensinmengdefordeler.. mindre styretrykk= mere bensin fra bmfordeler.. kan jo snik trimme med et par kaldstartdyser og trykkbrytere også.. ca 20 hk på hver dysa.. hehe.. been there done that.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Hehehehe, den er litt morsom! :) K-jet er mekanisk innsprut. Trodde liksom det var motronic det var snakk om, men sånn er det å være trøtt.. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 sjekk tenninga, og besnina kan justeres i fordelingsboksen! stter en 3 mm umbraco hvis jeg husker rett, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 sjekk tenninga, og besnina kan justeres i fordelingsboksen! stter en 3 mm umbraco hvis jeg husker rett, Stemmer at man justerer co2 der ja.. men for å tyne ut kapasiteten på k-jetronic så justerer man ned styretrykk evt. justere opp innsprøytningstrykk med å shimse ventilen inni fordeler.. tror ikke å justere co2 har noe innvirkning i forhold til full gass då tallerkenen er helt åpen allikevel på ca 1 bar.. grensa for standard fordeler er ca 200 hk åkkesom da.. kan jo sette på fra merc 500 eller porsche men k-jetronic er jo steinalderteknologi og medfører høyt bensinforbruk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg