Gå til innhold

Har politiet lov til gå inn i garasjen min, uten ranskingsordre?

Ranger emnet


high octane

Anbefalte innlegg

Er det egentlig straffbart? Har aldri hørt om noen som er blitt straffet for det, utover de vanlige gebyrene for for sen betaling og påskilting

 

Ja, det er straffbart etter Vegtrafikkloven § 31 jf §§ 15 og 17. Hvorvidt det er vanlige å idømme straff for det, vites ikke. Ser egentlig ikke for meg at det vanlig. Men det er likefullt straffbart etter loven, og det som var poenget i innlegget mitt var at politiet var på stedet i etterforskningsøyemed, ikke fordi de ikke hadde noe annet å finne på.

 

Vet du hva som er normal reaksjon? I hvilken størrelsesorden er disse gebyrene? Jeg spør, for jeg vet ikke...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det er straffbart etter Vegtrafikkloven § 31 jf §§ 15 og 17. Hvorvidt det er vanlige å idømme straff for det, vites ikke. Ser egentlig ikke for meg at det vanlig. Men det er likefullt straffbart etter loven, og det som var poenget i innlegget mitt var at politiet var på stedet i etterforskningsøyemed, ikke fordi de ikke hadde noe annet å finne på.

 

Vet du hva som er normal reaksjon? I hvilken størrelsesorden er disse gebyrene? Jeg spør, for jeg vet ikke...

Da har vi oppklart det.

Ang gebyrene, er ikke sikker, men tror det er 250 kr ved for sen betaling av årsavgiften, og 900 kr i påskiltingsgebyr. Kjøpte en bil i denne tilstanden for et par år siden

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skurk, du høres ut som en glup kar som vil komme langt i livet. Stå på! Ekte mannfolk skal man lete lenge etter...

 

Å med det utsagnet så mente du at..? Forklar for meg er du snill!

Kun for å provosere meg kanskje?

 

Men i såfall så er jeg jævlig flink til å provosere selv hvis det er det du vil ha!

 

Klarer ikke bættle meg ut på krangel og grov språkbruk uansett.

Folk fra Bergen klarer ikke det de..

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 11 months later...
Ja, det er straffbart etter Vegtrafikkloven § 31 jf §§ 15 og 17. Hvorvidt det er vanlige å idømme straff for det, vites ikke.

Det er vel nå man skulle håpt at det ble straffet med fengsel.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha?

I og med at man sikkert ikke har tilgang til Bilforumet fra innsiden, så hadde man sluppet en del trolltråder som dette. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
de har ikke lov til det. du har full rett til å nekte de adgang til alt som er ditt om de ikke har ransakningsordre.

 

 

sperr svina ute:worshipbm:

 

Et genialt innlegg fra noe som trolig er en genial fyr...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår