Gå til innhold

Foringer????

Ranger emnet


Jon Arne

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage meg noen foringer,men vet ikke hvor jeg får kjøpt materialet...noen som vet?

 

Skal lage meg noen spessielle foringer som jeg tenkte å borre hull og evt dreie ned selv,så jeg trenger sånn foring-stang på ca 30-40cm men vet ikke hvor jeg får kjøpt det..

 

SÅ noen som vet hvor man får kjøpt sånn stenger?

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastkompaniet i Oslo har...Vink Plast og Astrup har også. Søk på Polyurethane. Eller skal du ha løpsbil og knallhardt så er det alu eller hard nylon som gjelder...men da sprekker ofte karosseriet etterhvert.

 

Har laget noen...husk å ha forbanna skarpe skjær og stor hastighet på benken. Og små kutt,ellers har du en urethan-bit som leker Flubber i verkstedet ditt... :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var tenkt på en dirtbike 125ccm,det foringene til feste til baksvingen er ødelagte(gummi)

 

Noen som sier at alu ikke kommer til å holde,men faen,det er bare 15hk det er snakk om..Jeg tror det kommer til å holde.

 

 

Har tenkt på noe som dette:

-Alu

-Polyurethane

-Stål

 

Noen som har noen gode ideer her???:)

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jettamaster: Har du noen formening om hvor hard den hardeste gummien blir? Blir de nesten metalliske i hardheten, eller mer som en litt forsteinet vindu-list? :D

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har desverre ikkje prøvd produktet, så eg kan nok ikkje svare på det. men det står på gasolin at den hardeste er for foringer.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Du har også en plast som heter oilon, det er nylon med smørende egenskaper, den burde være bra å lage foringer av :)

 

Men er j¤%¤&"¤# mye hardere enn polyurethan, men desto lettere å maskinere. POM plast blir nok for hardt å vil sprekke........

 

Nei, har troen på OILON jeg :)

 

Astrup fører OILON tror jeg......

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olion er like hardt som vanlig nylon... ikke noe snilt materiale for foringer akkurat. :) Sprekker først og flexer etterpå... :D ..og hvis ikke foringen gjør som nevnt over,så gjør karosseriet det (etterhvert).

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår