Gå til innhold

Beste subben?

Ranger emnet


zpaidermainn

Anbefalte innlegg

Originally posted by jalla

 

Sakset dette fra en av mine tidliger poster, men mener dette er midt i blinken for deg!

 

Anbefaler på det sterkeste en titt på Phase Linear Aliante SI. Bygger du opp litt får du sikkert plass til 10" også.

Har ikke sett forhandlere av disse i Norge, men

Sound Base fører dem iallefall.

 

Når det gjelder elementer som krever lite volum er kanskje Boston Acoustics 8.5LF noe å tenke på.

 

De fleste forhandlere kan få tak i disse...

 

Håper dette var til hjelp. Selv mener jeg at Phase Linear Aliante SI serien må være som skreddersydd for deg. To 8" i hattehylla og en liten glassfibersak til å forsegle disse fra bagasjerommet vil bli toppers!

 

 

Mange gode ideer du kom med der!! Takk!

 

Men jeg har problemer med å finne data på 8" til phase -linear. Men Boston Acoustics er jo et bra alternativ da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by DJ-timoty

ellers kan du kjøpe mitt....

 

har :

 

4stk DLS w312b i MDFkasse

2stk Xelent 4x200W forsterkere

1stk Ratho renegade 3x200w forsterker

2stk Altec 6x9" med kasser

1stk Lanzar 1farad kondensator

1stk OPTIMA gelebatteri

1stk kenwood cdspiller (medfølger om du kjøper ALT....)

 

det meste ble innkjøpt før jul, men 1 av xelent forsterkerene er ca.4uker gammel, og kondisen er brukt litt over 1 mnd...

 

pris kan diskuteres, etter hvor mye du vil ha..

NY veilpris ligger på over 30.000, men vi kan ordne en deal med ca. 1/3 av det...

 

spiller 137db i bass i bilen min med dette...

 

 

ellers kan du jo ta en kikk på http://www.Xelent.no

hans utstyr har nåværende norgesrekorder =)

 

Vet ikke helt hvor dokker bommer når dokker bygger anlegg men spilte med en sonudsreem sx1000 og en 15" rf hx2 146db i en 83 ascona i konkuranse, kompisen min spilte med 2 jbl 15" gti med to små sony forsterkere 148db.

Vis du tar mitt anlegg så sx1000 korta ny 10k. hx2 kosta ny ca 5500. fokal fornt sette kosta ca5k å harmand kardon tc400 forsterkeren som drev den kosta ca 10k.- ny.

 

Men det er uten spiller men det fikk en 2 plass i nasca konkuranse som gikk ut på å spille fint å instalasjon, (vis det var noen som ikke vet hva det er);)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hmm... Er poenget kun å spille høyt?? Du kan spare usannsylig mye penger på å optimalisre en kasse evt. totalløsning på stereoen, men fortsatt benytte relativt rimelige komponenter. Alt skal da helst passe sammen og gi nirvana for hver krone! Se deg ikke blind på pris... Den har ikke alltid sammenheng med kvalitet... Du betaler MYE for design på bilstereo utstyr!

 

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Er poenget kun å spille høyt?? Du kan spare usannsylig mye penger på å optimalisre en kasse evt. totalløsning på stereoen, men fortsatt benytte relativt rimelige komponenter. Alt skal da helst passe sammen og gi nirvana for hver krone! Se deg ikke blind på pris... Den har ikke alltid sammenheng med kvalitet... Du betaler MYE for design på bilstereo utstyr!

 

MVH

 

"Litt" sent ute med svaret til trådstarter, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var noen som lurte på hvor man fikk kjøpt DD, det er altså http://www.bsbildeler.no som forhandler det i Norge. her er ikke de beste subbene satt opp på sia, så for å finne info om de må du inn på: http://www.soundpressure.com her selger de og har masse info og ett forum der du kan finne ut hvorfor DD er BEST:)

kan også kjøpe DD der, men tror ikke det lønner seg så mye, de subbene ikke bsbildeler har på sia kan du bare spør etter.

 

skulle jeg hatt 2 12" til 7000 så hadde jeg kjøpt 2 x 3512, dette skal være svært gode subber!

Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180

 

Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BigBadWolf: hva med en Morel Elate 10? Selve elementet veier i underkant av 1,5 kilo, og bygger du kasse i divinycell/glassfiber med alurør avstivninger bør du havne rundt ca 5 kg totalt.. ;)

 

Har tenkt samme tanker som deg, og kjøpt meg Hertz Space K8L frontsett. Hvert element veier under 0,5 kilo ;)

 

Forsterkeri som veier lite, og samtidig gir skikkelig lyd fra seg er f.eks. Genesis Profile Two. Du finner sikkert forsterkere som veier mindre, men sannsynligvis ikke med like god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om dere siste har lagt merke til det men tråden er over 2 år gammel, jaja .. hehe... fant gamle inlegg her fra meg som jeg nesten blir flau over den dag i dag :p hehe.. jaja.. har hatt en del bedre anlegg til nå en det som er nevnt lenger oppe på sida her :p

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår