Gå til innhold

Beste subben?

Ranger emnet


zpaidermainn

Anbefalte innlegg

Originally posted by zpaidermainn

Skal kjøpe 2 12" subber. Men lurer litt på hva som er best?

 

prisklasse 1500-7000 pr subwoofer.

 

Disse er de jeg vurderer:

 

Eeartquake Magma (2stk)

RF hx2 power (1 muligens 2 stk)

RF hx2 punch (2 stk)

JBL W12GTI (1 muligens 2 stk)

Pioneer TS-W5000SPL (1 stk)

Cadence Beast 12-DR (2 stk)

Maudio MA120XL (2 stk)

 

 

Noen som har noen ord om hver av dem, hvem er best? ytelse/pris, trykk, lydkvalitet.. evt andre erfaringer..

 

Alle tilbakemeldinger mottas med takk :)

 

Kjøp Pioneer'en! Den har Pioneer laget for å sette verdensrekord, de arbeider med forsøk på det akkurat nå faktisk. Pioneer er faktisk de som lager høyttalerne/elementene for alle de amerikanske produsentene,kun design som blir forskjell, den fra Pioneer skal ifølge What hifi være det råeste av det råeste!

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

 

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Suveren

 

Kjøp Pioneer'en! Den har Pioneer laget for å sette verdensrekord, de arbeider med forsøk på det akkurat nå faktisk. Pioneer er faktisk de som lager høyttalerne/elementene for alle de amerikanske produsentene,kun design som blir forskjell, den fra Pioneer skal ifølge What hifi være det råeste av det råeste!

 

Ja men klarer dem det???? trur ikke det så lenge dd er på markede..:op

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zpaidermainn

Er JBL lettdriven? Den ser jo ut som et beist og er dyrere enn f.eks Rf hx2 power..

 

Rockford Seat:

Hvor mye skal du ha da? er vel spilt til helvette tenker jeg? ;)

 

Her må jeg nok skuffe deg med at forsterkeren er 2mnd gammel og bassen er ca. ett år. Du ser bilen min på siden som ALJ_GSI har lagt opp med bilder av Vibe demo bilen. Svart liten Seat.

 

Bilen er en konkurannse bil i EMMA og er bygget for å spille pent og er ikke under noen omstendigheter herjet med ! Med den basseren som er koblet som 4Ohm (2x2ohms spoler), den spiller fra 20Hz til 31.5Hz og gainkontrollen på forsterkeren er på ca. 10% så skal det vel litt til at det er spillt til helvete ;)

 

Send meg en mail eller PM hvis du vil gi meg ett bud. Selges grunnet nytt sponset værstingprosjekt.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk ! ;)

 

Det kuleste når man ser bilen fra siden er når man ser hvor baksetet er plasseret og da lurer på hvor i hel**** bagasjerommet er... Det er også mange som kikker inn i bagasjerommet og så ser under bilen for å finne bass kassa :D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zpaidermainn

Joda, stroker fungerer da det, det er jo bare høy lydd og trykk da. Er vel ikke så fin lyd i dem har jeg hørt. men den er jo den desidert styggeste subben som fins da ;)

 

Hvem fører vibe da? er ikke det sånn billigmerke da? man får jo stort sett det man betaler for.. eller ?

 

Ingen som anbefaler de jèg har satt opp altså? Jeg vil spille sinnsykt høyt, kraftig (trykk), og sist men ikke minst fint/pent.

Stroker er jo direkte jævlig da. mister jo all annen lyd, og får bare bassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en GZ 12" til salgs. 5sm slaglengde. Tålte greit 2230W rms (De har ikke engang oppgitt max watt) ;) Vet om folk som har konkurert med denne basseren i lydkvalitet og dB drag med stort hell. Ikke kjøp stroker hvertfall.. Spiller ikke høyt og har utrolig dårlig lyd :)

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

bygget akkurat anlegg i en slik lupo jeg også. Klarte ikke å få ned i 6x9" så jeg måtte bruke 5x7" istede + en 8" subb fra vibe. spiller kjempe bra. Må låte bra det du har rockford seat.

 

Det spiller greit nok det..De som er nesten værst er å trekke dobbelt 51mm2 kabel gjennom bilen..

Til neste sesong blir det skikkelig bra, skal bygge noe værst lydmessig. Bare krem produkter og skikkelig bygging. Ikke sånn som nå hvor jeg ventet på forsterkere i 7 mnd før jeg fikk noen andre enn de jeg egentlig skulle ha..

 

Har kikket litt på Zapco, Hifonics og McIntosh forsterkere og Scan Speak eller Dynaudio elementer. jeg driver å vurderer diverse tilbud om dagen. Men jeg er åpen for forslag hvis det er noen som vet om noen skikkelig krem komponenter av høyttalere og forsterkere. :D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rockford Seat

 

Det spiller greit nok det..De som er nesten værst er å trekke dobbelt 51mm2 kabel gjennom bilen..

Til neste sesong blir det skikkelig bra, skal bygge noe værst lydmessig. Bare krem produkter og skikkelig bygging. Ikke sånn som nå hvor jeg ventet på forsterkere i 7 mnd før jeg fikk noen andre enn de jeg egentlig skulle ha..

 

Har kikket litt på Zapco, Hifonics og McIntosh forsterkere og Scan Speak eller Dynaudio elementer. jeg driver å vurderer diverse tilbud om dagen. Men jeg er åpen for forslag hvis det er noen som vet om noen skikkelig krem komponenter av høyttalere og forsterkere. :D

 

Vil du ha det værste, så kjøp mine Brax forsterkere ;)

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår