Gå til innhold

Problemer med BMW 7 Serie V8`er.

Ranger emnet


PenguiN-

Anbefalte innlegg

Problemet: Bilen kuttet på 4,500 RPM, giret ikke og gikk i nødmodus.Bilen begynnte også å stoppe plutselig. Nå starter den ikke (kun filing på startern..)

 

Ledetråd: Diagnose: Turtallsgiver feilmerkeverdi.

 

Løsning:ny veivaksel føler / kamaksel føler?

 

Hva er symptomene på gåen veiv/kam føler??? ANYONE?

 

I morgen får jeg følerene, jeg bytter først kamaksel føleren fordi denne er lettest. burde jg heller konse om å bytte veivakselføler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis det hadde vært noen følere så hadde du fått feil indikasjon i dashen, pluss at bilen din hadde ikke fått tenning og den hadde bare dødd helt ut og nektet å starte. Bare gått på starteren. Se etter om den får bensin. Skru løs bensinrøret i panseret eller annen valgfri plass og kjør den på starteren. Kommer det ikke bensin er det potte tett bensinfilter eller gåen pumpe.

Det kan jo oxo være LMM som kødder med deg.

Mazda MX-3 V6 92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet: Bilen kuttet på 4,500 RPM, giret ikke og gikk i nødmodus.Bilen begynnte også å stoppe plutselig. Nå starter den ikke (kun filing på startern..)

 

Ledetråd: Diagnose: Turtallsgiver feilmerkeverdi.

 

Løsning:ny veivaksel føler / kamaksel føler?

 

Hva er symptomene på gåen veiv/kam føler??? ANYONE?

 

I morgen får jeg følerene, jeg bytter først kamaksel føleren fordi denne er lettest. burde jg heller konse om å bytte veivakselføler?

 

Jeg tror nok det er veivsensoren som er kaputt.

 

Måtte bytte den på min bil (540i) på ganske lav km-stand, da bare stoppet motoren uten noe forvarsel og lot seg ikke starte igjen.

Proff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden den en stund virket men stoppet av og til så lurer jeg på om det heller kan være benin, eller at det er en coil ledning som har røket, coilen har røket eller noe i den duren

 

PenguiN skriver:

 

 

Diagnose: Turtallsgiver feilmerkeverdi.

 

Det er nok mest sannsynlig sensoren på veiv som er gåen, hvis kamsensoren var gåen skulle motoren likevel gå, dog i nødmodus.

 

V-åtterne har en coil pr. sylinder plassert over tennpluggene og således ingen høyspent-pluggkabler, om en coil går ad undas bør motoren gå på de 7 andre.

----------------------------------------------------------------

 

Instruksjoner for bytting av veivsensor:

 

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/186191

 

Og kamsensor:

 

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/63877

 

 

En nyttig webside:

 

http://www.e38.org/

Proff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PenguiN skriver:

 

 

 

 

Det er nok mest sannsynlig sensoren på veiv som er gåen, hvis kamsensoren var gåen skulle motoren likevel gå, dog i nødmodus.

 

V-åtterne har en coil pr. sylinder plassert over tennpluggene og således ingen høyspent-pluggkabler, om en coil går ad undas bør motoren gå på de 7 andre.

----------------------------------------------------------------

 

Instruksjoner for bytting av veivsensor:

 

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/186191

 

Og kamsensor:

 

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/63877

 

 

En nyttig webside:

 

http://www.e38.org/

 

 

Oki. I såfall så er det ikke det nei. Da er det bensin eller sensor da. Har på følelse av at den kansje får lite bensin fremdeles jeg, men siden alle andre sier kamsensor så må jeg vel bare henge med. Kan ikke noe om bmw motorer så.

Mazda MX-3 V6 92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår