Gå til innhold

GTR-R32`s: Skyline GTR R32 Time Attack Prosjekt

Ranger emnet


GTR-R32

Anbefalte innlegg

Time Attack GTR R32.

 

Denne bilen ble brukt som team/utstillings bil for PA import.

Jeg overtok bilen etter at de la den ut for salg sommeren 07.

 

Time Attack prosjektet mitt vil gå ut på å lage den ultimate banebil, motorn vil bli bygget og modifisert av AT Performance.

Turboene vil bli byttet ut, til en singel løsning eller til NISMO turboene. Dette vurderes enda.

Oljepumpen vil bli modifisert, da den orginale har en svakhet fra frabrikk, enten tomei eller JUN.

Videre vil det bli montert etter planene karbon panser og R34 spoiler på den.

 

 

Bilen er en Nissan Skyline R32 GTR 1990:

RB26DETT (Twin Turbo)

Rekke sekser

2.6L

 

Oppdateringer som er gjort nå er:

HKS åpne luftfiltere

HKS boostcontroller/turbotimer

Trust/Greddy radiator

Sard popoff

HKS 2-plater clutch (GD-Pro)

HKS Dragger cat back eksos

Rays - Gram Light 9.5x18''

Toyo 265-35-18`` bak og foran

Nismo Ratt

Nismo Spidometer

Do-Luck bodykit

Ganador speil

Lakkert i R34 sparkling silver

Pioneer avic- xbit

Pioneer 6x9`` bak

 

IMG_7680.jpg

IMG_7580.jpg

R32273.jpg

xHonda Prelude 98

xHonda Civic Type R 04

Nissan Skyline GTR R32 90

xLotus Elise MK2 02

Porsche 944 Turbo 87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil!

Ikke for å mase, men siden dette er prosjektforaet - hvilke planer har du for bilen? Da spesielt siden du tviler du får skilter - har jo nesten fritt spillrom bortsett fra f. eks drifting, dersom bilen skal brukes til det.

 

gief info plx :)

 

fin bil, men les forum-reglene:)

Det han mener er dette oppsettet på trådtittel

"Brukernavn" + "Bil" + "Prosjektnavn"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

husk at du også må bytte til 0.2 mm restriktor på olja til toppen så ikke alt blir liggende der oppe. ( cusco har )

utenom det har cusco olje pumpe og bånn panne liggende, dette er nødvendig for og forebygge olje problemet som kom fra fabrikk.

 

for maks respons har HKS et sett turboer som har 1.4 kilo ladetrykk fra 2700 rpm og helt opp til 8000.

 

lykke til med et kjempe prosjekt. ( får snart lik motor i volvo prosjektet mitt )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at du også må bytte til 0.2 mm restriktor på olja til toppen så ikke alt blir liggende der oppe. ( cusco har )

utenom det har cusco olje pumpe og bånn panne liggende, dette er nødvendig for og forebygge olje problemet som kom fra fabrikk.

 

for maks respons har HKS et sett turboer som har 1.4 kilo ladetrykk fra 2700 rpm og helt opp til 8000.

 

lykke til med et kjempe prosjekt. ( får snart lik motor i volvo prosjektet mitt )

 

Hørt mye om dette olje problemet med denne motoren, vurderer å bygge om bånnpannen osv, men en del jobb ser det ut som hehe. takk for tipset!=). Vet du hva turboen heter?. Blir spennende prosjekt du også har:) lykke til!

xHonda Prelude 98

xHonda Civic Type R 04

Nissan Skyline GTR R32 90

xLotus Elise MK2 02

Porsche 944 Turbo 87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har prosjektet startet litt etter litt her.

I går demonterte jeg innsug, for å få dette renset og pusset opp noe som trengs etter 17år i lang tjeneste hehe.

Ellers har jeg montert nye filtere og driver forsatt med popoff ventilene. Oppdateringer med bilder osv vil komme:)

xHonda Prelude 98

xHonda Civic Type R 04

Nissan Skyline GTR R32 90

xLotus Elise MK2 02

Porsche 944 Turbo 87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt mye om dette olje problemet med denne motoren, vurderer å bygge om bånnpannen osv, men en del jobb ser det ut som hehe. takk for tipset!=). Vet du hva turboen heter?. Blir spennende prosjekt du også har:) lykke til!

Bånnpannen må bygges om, setter på noen "bobler" på utsiden så du får mere olje samt at du ikke mister oljetrykket i svinger, cusco har en oljepumpe som gjør resten av jobben.

 

Ang hva turboene heter skal ejg se om jeg ikke får sjekket ut,

du får legge opp noen bilder av prosjektet ditt ;)

 

 

http://www.photobucket.com her kan du laste opp.

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår