Gå til innhold

Gjenomsnitts måling - som endte med 10mnd u/lappen å 36t

Ranger emnet


Iversen88

Anbefalte innlegg

En jeg kjenner blei tatt med 136,4km/t på 1,4km i 80 sona i natt. Godtok ikke noe.

 

Det som er at sjaføren kjørte ifra dem i panikk å kjørte hjem, de fant han, dinga på døra så bar det inn i sivilbilen. Hvor mye har dem på att det var HAN som kjørte da? De var to i sivilbilen bilen men ingen video. Han samtykka ikke førerkortbeslaget.

 

Ho sa han var kjempe heldig som svinga av så tidlig att de kjørte forbi MEN så bilen akkurat tids nok til å se der bilen kjørte av å fant han tilslutt.

 

Kunne få opptil 6 mnd. beslaglegging. Men han er avhengi av kortet til å fra jobb å på jobben så går det ann å få mildere straff av den grunn? Har hørt att man kan få mildere straff men større bot.

 

Så gjennom instruksen å der sto det:

 

2.4 Når det under utrykning eller forfølgelse er nødvendig å fravike trafikkbestemmelser, skal det alltid varsles med blinkende, blått lys, med mindre strengt tjenstlige hensyn tilsier at varsling unnlates. I tillegg kan sirene nyttes når dette anses nødvendig, jfr. trafikkreglene §§ 14 nr. 3.

 

De brukte ikke blålys å brukte heller ikke det når de ikke kom forbi en bilist pga svingete vei.

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skjønner ikke helt hva du forsøker å si her, men det forhindrer meg ikke i å skrive et innlegg :-)

 

Hvis kompisen slipper unna, har han vært lur, og ikke godtatt noe før han har fått se bevis. Det eneste problemet med å nekte noe, er at man da ikke kan få mildere straff på bakgrunn av å ha samarbeidet (uforbeholden tilståelse, bidratt til sakens oppklaring, se Strl § 59 2. ledd).

 

Hvorvidt han kan få mildere straff, har ingenting å gjøre med om han trenger førerkortet. Straffen (altså forelegget eller boten) blir lik uansett. Å få førerkortet inndratt er ikke straff, men en såkalt forvaltningsmessig avgjørelse. Det er fullt mulig å søke om å få tilbake førerkortet tidligere dersom man er 100 % avhengig av det pga arbeidssituasjon, men han må nok uansett belage seg på en periode uten førerkort før han eventuelt får det tilbake før i utgangspunktet fastsatt tid.

 

Politiet bruker sjelden eller aldri blålys under forfølgelse av en bil når hensikten er å gjøre en gjennomsnittsmåling. Dette er helt uproblematisk. Rettspraksis tillater dem å gjøre dette, og noe annet ville også være helt meningsløst - det er ikke så lett å få en måling på noen hvis de ser blålys i bakspeilet. Har lagt merke til at dette stadig er emne for diskusjon her, men det er altså ikke noe vits i å diskutere det. Det finnes tusenvis av gode grunner til å IKKE bruke blålys under utrykning. Det er strengt tatt bare nødvendig dersom man har behov for å kreve fri vei, og det er ikke det som er hensikten ved forfølgelse av motorvogn. Så sånn er det...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først kjørte han forbi sivilbilen så gassan han videre til neste bil så kjørte han forbi den igjen mot en 50 sone, kjørte fartsgrensa, gassa på når det blei 80 igjen å kjørte fra de to bilene så så han i speilet sivilbilen stressa med å vente på klar sikt så han fikk kjørt forbi en bil å brukte heller ikke blålys da.

 

De fikk måling mellom sivilbilen å ''Golfen''. Da kunne de stoppa han da isteden for å venta for å se om han rå kjørte mer for når de tok han sa messa ho om hvor farlig det var å kjøre for fort å bla bla når de kunne ha tatt han i 50 sona. Pluss at når 80 sona kom så kjørte han fra dem å han kjørte inn en plass før de rakk å svinge inn men de sier de har måling i 80 sona. Det er spørsmålet...

 

Altså de har to målinger, en som er; 126km/t - 800m i 70 sona å en som er 136,42km/t - 1,4km i 80 sona. Men råkjøreren svingte av etter 80 sona tok slutt å 80 sona er bare ca 9 km.

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke slik at politiet må kunne bevise hvem som kjørte bilen?

 

var jo en polakk som kjørte i fylla, men med svart malte ruter, han hadde med seg to kamerater, når han stoppet så hoppet han i baksetet, så når politiet kom frem til bilen satt det ingen og kjørte bilen. hele saken endte med at alle tre ble satt på cella til de ble edru, også fikk de dra hjem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo en polakk som kjørte i fylla, men med svart malte ruter, han hadde med seg to kamerater, når han stoppet så hoppet han i baksetet, så når politiet kom frem til bilen satt det ingen og kjørte bilen. hele saken endte med at alle tre ble satt på cella til de ble edru, også fikk de dra hjem..

 

 

And this one time at band camp?

 

Hvis, og la meg bare få understreke hvis det skulle være sant, så bygger det heller på det faktum at det ikke var Norske statsborgere enn at dem ikke visste hvem som kjørte.

 

Blir du eller jeg stoppet i promillekontroll beruset så mister vi lappen, samt våre passasjerer..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først kjørte han forbi sivilbilen så gassan han videre til neste bil så kjørte han forbi den igjen mot en 50 sone, kjørte fartsgrensa, gassa på når det blei 80 igjen å kjørte fra de to bilene så så han i speilet sivilbilen stressa med å vente på klar sikt så han fikk kjørt forbi en bil å brukte heller ikke blålys da.

 

De fikk måling mellom sivilbilen å ''Golfen''. Da kunne de stoppa han da isteden for å venta for å se om han rå kjørte mer for når de tok han sa messa ho om hvor farlig det var å kjøre for fort å bla bla når de kunne ha tatt han i 50 sona. Pluss at når 80 sona kom så kjørte han fra dem å han kjørte inn en plass før de rakk å svinge inn men de sier de har måling i 80 sona. Det er spørsmålet...

 

Altså de har to målinger, en som er; 126km/t - 800m i 70 sona å en som er 136,42km/t - 1,4km i 80 sona. Men råkjøreren svingte av etter 80 sona tok slutt å 80 sona er bare ca 9 km.

 

Som forrige gang; jeg forstår ikke hva du forsøker å si eller spørre om. Han er uansett 56 km/t over fartsgrensa i begge tilfellene.

 

Jeg har forståelse for at du har dysleksi (ikke frekt ment, men det har du jo åpenbart), men dersom du ønsker å få noen fornuftige kommentarer eller svar på det du lurer på, må du nesten anstrenge deg nok til å formulere forståelige setninger.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

And this one time at band camp?

 

Hvis, og la meg bare få understreke hvis det skulle være sant, så bygger det heller på det faktum at det ikke var Norske statsborgere enn at dem ikke visste hvem som kjørte.

 

Blir du eller jeg stoppet i promillekontroll beruset så mister vi lappen, samt våre passasjerer..

 

Det er en viss fare for at du sliter hvis samtlige i bilen er beruset, ja. Dessuten kan de øvrige passasjerene dømmes for å avgi falsk vitneforklaring, dersom de lyver, eller for å motarbeide påtalemyndigheten, dersom de ikke forteller hvem som kjørte bilen.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Det kommer jo helt an på når de stoppa målinga. Dersom de avslutta målinga mens de fortsatt hadde ham i syne, er det uproblematisk. Vi får da gå ut fra at de har gjort nettopp det. Men dersom dette blir et spørsmål i retten, må politifolka kunne vise hvor målingen ble startet og når den ble avsluttet.

 

Men uansett om den siste er gyldig eller ikke har de jo en måling med tilsvarende hastighetsovertredelse (56 km/t over fartsgrensa) i 70-sona, så jeg tror uansett at kameraten din sliter litt.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sliter? Høy bot å lappløs i 4-6 mnd?

 

Viss dem så hvor han kjørte inn med en gang så sa ho att da hadde ho kunne avslutta målinga riktig som ha sladra om att kompisen min har kjørt i 190-200km/t men instruksen sier att ho må avbryte målinga når sånt skjer. Hvordan i gokk kunne hun få en gyldig måling i det hele tatt da???

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sliter? Høy bot å lappløs i 4-6 mnd?

 

Viss dem så hvor han kjørte inn med en gang så sa ho att da hadde ho kunne avslutta målinga riktig som ha sladra om att kompisen min har kjørt i 190-200km/t men instruksen sier att ho må avbryte målinga når sånt skjer. Hvordan i gokk kunne hun få en gyldig måling i det hele tatt da???

 

Jeg skjønner ikke hva du spør om :-) Den første setningen er helt meningsløs, så da blir det vanskelig å svare på det siste spørsmålet. Men jo, hvis hu ser akkurat hvor han tar av, er det uproblematisk å stoppe målinga på det punktet.

 

Hvor i all verden kommer dette med at en eller annen har sladra om at han har kjørt i 190-200 km/t inn i bildet? Og hva har det midt i den andre setningen å gjøre? Nei, jeg skjønner ikke hva du mener...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faan asså, skulle brukt mer tid til å skrive de stilene på skolen...

 

Måleapparatet som sladra :-P Ho sa jo ho måtte AVBRYTE målinga fordi ho kjørte forbi der han kjørte inn, hvordan kan ho ha en måling da?

 

Blir straffen mer enn beslaglegging å bot med antagelig fire nuller?

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går jeg ut fra at de legger målinga på 126 km/t i 70-sona til grunn for anmeldelse. Slik jeg forstår, var det ikke noe i veien med den målinga.

 

Hva straffa blir, vet jeg ikke. Men det blir nok inndragning av førerkort for en periode samt et forelegg med fire nuller bak, ja.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Det kommer jo helt an på når de stoppa målinga. Dersom de avslutta målinga mens de fortsatt hadde ham i syne, er det uproblematisk. Vi får da gå ut fra at de har gjort nettopp det.

 

Han kjørte fra dem så fort att han så dem aldri i speilet å politiet så ikke han når de avslutta målinga, de peisa forbi avkjøringa som er ei lang bru å han var helt på enden på brua når de så han.

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår