tussi18 Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Hei. Vurderer å kjøpe en eller annen amcar av type "søndagsbil" (fin bil som er morro å vise fram). Og da lurte jeg på hvor man får tak i deler til disse? hvor får man bremser, clutch, hjuloppheng, hjullagere osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Har du forsøkt å søke? Gjengangerspørsmål det du spør etter... Ps. Kjøper du et AMCAR blad får du med annonser for de største firmaene i norge som driver med sånt. Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Om du er smart så kjøper du deler i USA. JA det koster å frake og MVA, men det er alltid billigere i lengden. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 http://www.bilforumet.no/amcar/170677-fersk-p%E5-amcar-hvor-kj%F8pe-deler.html Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Lær å krype før du prøver å løpe... Å kjøpe slitedeler fra USA er ofte endel billigere, ja. Men så kommer det selvsagt an på hvem som skal montere bitene, ikke sant? Mulig jeg tar feil, men trådstarter er kanskje ikke av de som er interessert i å mekke så mye? Ikke ment som en fornærmelse. Mange amcar eiere setter vekk mekkingen. Mange verksteder skriver regningen med gaffel når man kommer trekkende med deler av ukjent opphav (for verkstedet)som man vil ha de til å montere. Eller de nekter å gjøre noe som helst hvis de ikke får kjøpe deler fra sin leverandør. (Et tips her er Snap Drive. De monterer "hva som helst". Garanterer jobben på vanlig måte, men selvsagt ikke delene.) I tillegg kommer den evige risikoen for å bestille feil fra USA. Sjekk NØYE før du evt gjør noe sånt. Jeg ville brukt første sesong med amcar som en "prøvesesong". Hold deg til norske firmaer, samarbeid med verkstedet "ditt" kjør den trygge men litt dyrere veien. Til høsten tar du en oppsummering: Var dette noe for meg? Var det dyrt? Vil jeg mekke mer sjøl? osv osv. Etterpå kan du begynne å snuse litt på de mer kreative sidene ved hobbyen vår. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Mekke på Amcar er ikkeno stress. Vet du ikke hva du gjør så har du en haug av forum der borte som kan hjelpe deg. Jeg fikk hjelp over nett ved å bytte toppakkninger :) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg