Jarbra Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Det er diffbrems på den, så er ikke så lett å sveise sperre gitt... Har en annen bakstilling fra sugemotoren, det er uten diffbrems, og med ødelagt planethjul, så den er forsåvidt grei å bruke til sveisa sperre, men da må jeg bytte hele bakstillinga :/ Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Sveisesperre er no dritt å kjøre med etter veien med til dagligdags da:/ Tror heller jeg ville skaffet ny eller byttedel å fikset den diffen du har. Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 Ja, jeg er sterk motstander av Black&Decker-senk og Esab-sperre, men jeg gjør whatever it takes for å få bilen på veien så fort som mulig igjen. Jeg liker IKKE buss!! Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FX2000 Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 skaff deg 2 veis og begynn å drift ;) Siter HILSEN MEG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Liten teaser på diffras :P Dette var synet som møtte meg til mårran i går.. Flere bilder kommer etterpå. Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Hva mener du med DIFF brems?!.. type LAMELL eller sånn viskose greje?.. Om det er viskose kan du fint sveise dette som en vanlig diff.. Jeg har gjort det på min S14. om du har lamell kan du fint bare space ut lamellene.. om du putter en skive på f.eks halv cm inn så vil dette bli mer enn stramt nokk! Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Hva mener du med DIFF brems?!.. type LAMELL eller sånn viskose greje?.. Om det er viskose kan du fint sveise dette som en vanlig diff.. Jeg har gjort det på min S14. om du har lamell kan du fint bare space ut lamellene.. om du putter en skive på f.eks halv cm inn så vil dette bli mer enn stramt nokk! Var ikke noe småtteri du skulle schimse heller da :) La inn 1,4mm plate i diffen på 535'n til en kammerat. Den ble like stiv som ved sveising. Glapp ikke i det heletatt. Ende vel opp med å legge inn 0,8mm i den til slutt. Da ble den kjørbar både på vei og bane :) Hilsen Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Hjelper vel lite å verken shimse eller sveise hvis det bare er grøt inni der :) Har fått ut diffen nå, åpner den i mårra for å se hvordan det ser ut. Bilder kommer da! Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Jaja, da er ras et faktum. Kronhjul og pinjong er strøkent, men planethjula er grus... Er dårlige bilder, men det er helt ødelagt. MASSE spon og drit i huset, olja var helt hvit av spon. Vurderer å sveise den, sånn at jeg slipper å ta bussen på skolen så lenge hvertfall... Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Har nå sveisa den sammen som en midlertidig løsning.. Gjenstår bare å montere den igjen.. Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 hadde du ute diffen da du sveisa den? i så fall ken det hende du sliter litt med å medbringer på nava til å treffe rett i diffen da det kan være litt slingringsmonn uten dem montert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Den satt i huset når jeg sveisa... Den ene "utgående" akselen er ganske vond å få i... Men den var veldig vond å få ut og, så tror ikke jeg skal bekymra meg alt for mye om det.. Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 så du sveiste ikke med medbringern i? big nono :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarbra Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 En lærer så lenge en lever :iconsm Siter 1986 Mazda RX7 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granadaråner Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Mener å ha sett bilen din på Borg VGS? Kan stemme det? Siter Volvo 240 B23AK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg