Gå til innhold

Min volvo felt.

Ranger emnet


Borg

Anbefalte innlegg

Fikk forespørsel om og lage en tråd om felt vogna mi for ei stund sia og har endelig fått surra meg til og lasta opp noe bilder og sånt da.

 

Litt om bilen.

Ble kjøpt av noen kompiser av meg til russetia 05. Derfor er den malt blå. Jeg kjørte dem mye da og fikk veldig lyst på en sån bil. Satte den på loven hos onkel i vinter mens dem ikke var veldig aktive på og prøve selge den og fikk til slutt kjøpt for en billeg penge.

Det er en 1962 mod. og sitter en b18 som ikke yter så jævla mye hester at det gjør noe. Har gått 80 000 om ikke den har gått rundt da. Men trur ikke det.

n856860373_657231_2174.jpg

Her står den en solskinsdag utenfor zita i lierbyn:)

n856860373_657232_2473.jpg

En liten tur i skogen... var litt trangt og små skeptisk der!

n856860373_657230_1857.jpg

kjørte på en ubrøyta skogsbil vei i vinter. Første gang vi testa den litt.

 

 

 

Planer for bilen er og bytte clutch pga den spinner når man gir på i 3 og 4 gir.

Køpe nytt telt pga lekker litt vann og spesielt over sjåfør stolen-.-

Så må fikse no på bakdøra så kan henge på reservehjul igjen uten at døra kanskje detter av!

Skal males grønn igjen regner jeg med, mulig lakke. blir vell likt som nytt telt.

En gang i fremtiden kanskje se om får satt inn en ny motor men er ikke sikker på hva som passer inn der jeg. Er 24v på den så er sikkert litt ekstra styr sette inn no 12v motor, tips tas imot der om hva jeg kan planlegge:)

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke b18sport i disse da?

 

Det aner jeg ikke, hva er spesielt med b18 sport?

Går som ei bøtte møkk uansett hvor mye gass jeg gir vertfall:P

Men er vell gira litt sån også da.

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feilpostet då.. er dette en 200?

 

sry, fant ikke noe eget felt vogn forum også hviste jeg ikke om volvo generelt nederst her hvor den er flyttet nå.

Men nå skal alt være bare bra=)

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke b18sport i disse da?

 

I denne sitter det en forholdsvis standard B18A på 68hk eller noe der om kring. I gamle dager husket jeg alle motoreffekter i hodet, men det har dessverre blitt fortrengt,forhåpentligvis til fordel for annen relevant informasjon. Det elektriske utstyret avviker fra det man finner i f eks Amazon, delvis grunnet større motstandsdyktighet mot ytre påvirkning og delvis grunnet behov for noe større elektrisk kapasitet og kompatibilitet med Forsvarets øvrige vognpark. Også clutchen er kraftigere og er av sk Lapplander-type. Denne har også vært populær å bruke på lett trimmede Volvos siden den er litt kraftigere enn standard. Men fargen må du gjøre noe med :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Her er det vanlig b18. Min har gått 40 k. Skiftet motor for ett par år siden da den gamle gikk ett par tank fyllinger for mye uten blytilsetning. Ellers ligger jeg i 110 km/t og cruiser på motorveien. Tett og bra i styringa. Problemet med disse bilene er at kardangene tåler ytterst lite juling, så ved og oppgradere motor, bør nok mer byttes også. i forsvarets verkstedbok står den oppgitt til 75 hk.hvor mange av disse som er på beite, er jo uvisst på din bil i allefall. Men en stromberg gasser med aks-pumpe, og frihjulsnav foran er en god start på mer effekt og mindre bensinforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

volvo amazon: Trenger litt ny maling/lakk på her ja. Er ikke så ille med rust, litt overflate her og der. Det verste er vell at lista som man skal feste taket til over frontruta har rusta helt bort på sjåfør sida. Eneste måte til og holde taket nede er og teipe det. Ellers er det en del rust ved feste til bakdøra så kan ikke henge på reservehjulet.

 

Fartstripa: Trur en del av de hestene er på beite ja. Eneste posetive med den motoren er at den starter lett uansett hvor lenge den står. Stod fra juli i fjor til juni i år og starta nesten med en gagn:)

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår