Borg Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 Fikk forespørsel om og lage en tråd om felt vogna mi for ei stund sia og har endelig fått surra meg til og lasta opp noe bilder og sånt da. Litt om bilen. Ble kjøpt av noen kompiser av meg til russetia 05. Derfor er den malt blå. Jeg kjørte dem mye da og fikk veldig lyst på en sån bil. Satte den på loven hos onkel i vinter mens dem ikke var veldig aktive på og prøve selge den og fikk til slutt kjøpt for en billeg penge. Det er en 1962 mod. og sitter en b18 som ikke yter så jævla mye hester at det gjør noe. Har gått 80 000 om ikke den har gått rundt da. Men trur ikke det. Her står den en solskinsdag utenfor zita i lierbyn:) En liten tur i skogen... var litt trangt og små skeptisk der! kjørte på en ubrøyta skogsbil vei i vinter. Første gang vi testa den litt. Planer for bilen er og bytte clutch pga den spinner når man gir på i 3 og 4 gir. Køpe nytt telt pga lekker litt vann og spesielt over sjåfør stolen-.- Så må fikse no på bakdøra så kan henge på reservehjul igjen uten at døra kanskje detter av! Skal males grønn igjen regner jeg med, mulig lakke. blir vell likt som nytt telt. En gang i fremtiden kanskje se om får satt inn en ny motor men er ikke sikker på hva som passer inn der jeg. Er 24v på den så er sikkert litt ekstra styr sette inn no 12v motor, tips tas imot der om hva jeg kan planlegge:) Siter '87 240 B230ET Godbil'n '86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle '62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Juni 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 er det ikke b18sport i disse da? Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Borg Skrevet Juni 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2007 er det ikke b18sport i disse da? Det aner jeg ikke, hva er spesielt med b18 sport? Går som ei bøtte møkk uansett hvor mye gass jeg gir vertfall:P Men er vell gira litt sån også da. Siter '87 240 B230ET Godbil'n '86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle '62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 24v... Bare å dytte inn lastebil-motor da :D :D Den var jo tøff da! Sett bort ifra fargen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 feilpostet då.. er dette en 200? Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 Er ikke så mye forskjell på ei feltvogn og en traktor! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Borg Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 feilpostet då.. er dette en 200? sry, fant ikke noe eget felt vogn forum også hviste jeg ikke om volvo generelt nederst her hvor den er flyttet nå. Men nå skal alt være bare bra=) Siter '87 240 B230ET Godbil'n '86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle '62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2007 er det ikke b18sport i disse da? I denne sitter det en forholdsvis standard B18A på 68hk eller noe der om kring. I gamle dager husket jeg alle motoreffekter i hodet, men det har dessverre blitt fortrengt,forhåpentligvis til fordel for annen relevant informasjon. Det elektriske utstyret avviker fra det man finner i f eks Amazon, delvis grunnet større motstandsdyktighet mot ytre påvirkning og delvis grunnet behov for noe større elektrisk kapasitet og kompatibilitet med Forsvarets øvrige vognpark. Også clutchen er kraftigere og er av sk Lapplander-type. Denne har også vært populær å bruke på lett trimmede Volvos siden den er litt kraftigere enn standard. Men fargen må du gjøre noe med :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 hadde vel vært en skikkelig sleeper om man hev nedi en ft/fk=) flott objekt uansett=) Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 hadde vel vært en skikkelig sleeper om man hev nedi en ft/fk=) flott objekt uansett=) Det ligger en 180hk b18 motor på kjøp/salg.. 18k elns Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Volvo_gutten Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Er det ikke B20 motorer i disse da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo amazon Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 vovo valp fikk man bare med b18 såvidt jeg vet. men bilen så fin ut den.skulle hat et par rapp med kosten......er det mye rust ogsånn pån? høvdingen har også en volvo valp 62 eller 64 mod som har vert i svenske forsvaret. formidabeøe bilær te og ta`sæ fram.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet August 10, 2007 Rapporter Share Skrevet August 10, 2007 Her er det vanlig b18. Min har gått 40 k. Skiftet motor for ett par år siden da den gamle gikk ett par tank fyllinger for mye uten blytilsetning. Ellers ligger jeg i 110 km/t og cruiser på motorveien. Tett og bra i styringa. Problemet med disse bilene er at kardangene tåler ytterst lite juling, så ved og oppgradere motor, bør nok mer byttes også. i forsvarets verkstedbok står den oppgitt til 75 hk.hvor mange av disse som er på beite, er jo uvisst på din bil i allefall. Men en stromberg gasser med aks-pumpe, og frihjulsnav foran er en god start på mer effekt og mindre bensinforbruk. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Borg Skrevet August 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 volvo amazon: Trenger litt ny maling/lakk på her ja. Er ikke så ille med rust, litt overflate her og der. Det verste er vell at lista som man skal feste taket til over frontruta har rusta helt bort på sjåfør sida. Eneste måte til og holde taket nede er og teipe det. Ellers er det en del rust ved feste til bakdøra så kan ikke henge på reservehjulet. Fartstripa: Trur en del av de hestene er på beite ja. Eneste posetive med den motoren er at den starter lett uansett hvor lenge den står. Stod fra juli i fjor til juni i år og starta nesten med en gagn:) Siter '87 240 B230ET Godbil'n '86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle '62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIC VOLVO Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Problemet med disse bilene er at kardangene tåler ytterst lite hummmm... åhvor har du fått det ifra.....??:hello: Siter 740 tic solgt passat 97 1,6 higline gammel volvo 4x4 gammel URAL 6x6+MAX 6X6 gammel wilvo 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg