Gå til innhold

Er denne verdt det?

Ranger emnet


b1rken

Anbefalte innlegg

Var å så på og prøvekjørte en golf 3 igår, men synes prisen er litt høy.

Her kan dere se annonsen: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1541390

 

Han hadde visst først lagt den ut til 60 000, og så satt den ned til 55 000. Pris kunne diskuteres vis de orginale felgene følgte med istedet for de som står på. De felgene som står på på bildene kostet 9000. Bilen så strøken ut både utenpå og inni, bare en liten rust stjerne på førerdøren.

 

Hva synes dere, er denne verdt 55 000?

Noen som vet hvor mye det koster og omregistrere den,

og sånn ca hvor mye det vil koste å registrere denne på meg selv (18 år, første gang), eller fattern (vet ikke hvor mye bonus han har, men tror han nettop har overført all forsikring til IF)

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ikkje den verdt i det heletatt!! Og felgene har han sikker fått billigere enn 9000kr hvis du spørr meg og hvis han er en ung kar! Og at det er en 95 Modell! Litt gammel for litt for høy pris! Og spesiell det derre med bensin!! (IKKE ØKONOMISK).

ka me denne da ?

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=10411906&reference=6/104/119/06_-137762380.jpg&adheading=Volkswagen+Golf+1%2C8+GL+Personbil+1995%2C+176000+km.%2C+kr.+35.000%2C-&sid=xz5auVQ6lrk316524&adTypeId=20&WT.svl=Hovedbilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ikkje den verdt i det heletatt!! Og felgene har han sikker fått billigere enn 9000kr hvis du spørr meg og hvis han er en ung kar! Og at det er en 95 Modell! Litt gammel for litt for høy pris! Og spesiell det derre med bensin!! (IKKE ØKONOMISK).

ka me denne da ?

http://www.finn.no/finn/viewimage?fi...l=Hovedbil de

 

Den bilen har jo gått dobbelt så langt, er jo igrunn ikkje så rart at den er litt billigere!! :knock:

 

Men rundt 45 lapper hadde nok vert ein meir passende pris.

Er mange biler på bruktmarkedet for tiden, å vanskelig å få seldt, så bør no klare å få prutet den ned litt. ;)

VW Golf 3 1,9 TDI (solgt)

Saab 9-3 2.2 TID (solgt)

VW Golf 1.8 T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke valgt noen av dem, ville valgt denne jeg:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10452607&sid=xz5axNveOjq608187

For selv om anlegget i bil er stjålet, så skal du sikkert bytte dette uansett så, prisen var ikke så gal.

 

Årspris på forsikring gjennom Gjensidigenor 13.453-/kr

Internettrabatt: 624-/kr

 

1 Informasjon om bilen

Personbil. VW GOLF 1.8 90 1996. Kilometerstand 133000.

Ønsket bonus 20% (Standard). Årlig kjørelengde 16.000 km.

2 Dekninger og egenandel

Ansvar. Kasko (8.000 i egenandel). Fører- og passasjerulykke. Uten leiebil. Personlig løsøre (5.000). Ekstrautstyr (10.000).

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen har jo gått dobbelt så langt, er jo igrunn ikkje så rart at den er litt billigere!! :knock:

 

Men rundt 45 lapper hadde nok vert ein meir passende pris.

Er mange biler på bruktmarkedet for tiden, å vanskelig å få seldt, så bør no klare å få prutet den ned litt. ;)

 

Ja vet det men hvis du leser oppe så e den bilen du liker 1.8! det e faktisk ingenting hvis du jobber!

Hør her kompiss...95modell!! (KMen e kansje, du vet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes den kan være verdt det jeg, i og med det er så lav KM stand osv..

Dog, synd det ikke er skiftet regreim på den..eller han nevner det iallefall ikke, da dette koster jo også rundt en 3000,- og det skal vel snart gjøres da bilen er gått en ca hundrings..

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par nye spørsmål her. Mulig han ikke har skiftet reg. reimen i det hele tatt, hvor skal de gå før en bør skifte reg. reim på en slik golf 3 GL 1.8? Og hvor mye må jeg punge ut med om jeg skal få et verksted til å sette i ny reg. reim (Pris for reimen og betaling for jobben)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden reg. reimen nok må skifter, og jeg regnet med det kostet rundt 5 000kr på merkeverksted (møller bil haugesund), og det at bilen var overpriset nok som det er, så tilbydde jeg han 45 000 for bilen med felgene som står på bildene i annonsen, pluss vinterdekkene, og at jeg da kunne komme å hente den når det måtte passe for han.

 

Svaret jeg fikk tilbake var at det va drøykt med 45 000 for bilen ettersom det var 10 000 under det han hadde skrevet i annonsen, etter han hadde satt den ned fra 60 000 til 55 000. Jeg kunne få den for 50 000 uten felgene som var på bildet, og for 54 000 med felgene som står på bildet.

 

Han sa han kjøpte felgene for 9000,-, og han sa i meldingen jeg fikk etter budet på 45 at felgene kunne han lett få solgt, og at de var et must til en slik golf. Felgene er å finne på interdekk.no til under 4000 for alle 4, pluss frakt tho.

 

Får se hva som skjer imorgen, men jeg betaler hvertfall ikke over 50 000 for bilen med felgene når jeg må punge ut rundt 5000 for å få skiftet reg. reimen hvis jeg kjøper den (lite mekaniske kunnskaper her i gården, så den må nok på verksted for å få det fikset :P)

 

Hva synes dere? Ble liksom litt småforelsket i bilen etter jeg var å så på den og prøvekjørte den, men etter å ha sett på andre golfer på nettet så er jeg verken villig til å betale så mye for den, pluss at jeg ikke har så mye penger engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor skal de gå før en bør skifte reg. reim på en slik golf 3 GL 1.8?
Er det ikke 120.000km/5år som er intervallet, evt 90.000km på norske veier (iflg noen)..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke kjøpt en golf 3 til over 40k, da kommer du til å sitte igjen med en pent verditap når du skal selge igjen om noen år.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår