Gå til innhold

Erfaring med Turbo-timer til 230et?

Ranger emnet


Flaten 87

Anbefalte innlegg

jævlig hissige noen her er mot turbotimere!

er det en 13c eler morken t3 turbo er jeg enig i at det ikke er noe særlig da timeren koster ca like mye som en ny turbo, men sånn som på min, er det 1mm restriktor på olje inn..da er det faen ikke mye "slagg" som skal komme før det tetter seg igjen, og vips så ryker en hau med tusenlapper.. så for de som har en turbo med mening i er det jo en billig forsikring, og en 1000lapp i dag, hva er egentlig det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

anbefaler ALLE å holde seg langt unna det der! flere som har fått seg overaskelser med slike "ett eller annet-style" kopi timere.. en på jobb fikk ikke start på bilen en mårning han skulle på jobb, for timeren slo på tenninga, og tappa batteriet over natten(batteri om ikke ødelagt, hvertfall godt svekka etterpå) mens en annen fant bilen ståendes på tomgang etter 1.5time, der timeren også hadde hengt seg, og ikke tok tenninga.

 

nye hks timeren koster 70-90usd, i samma designet som boostcontrolleren, nøytralt og stilreint, og ser "kvalitet" ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler ALLE å holde seg langt unna det der

 

Ja, kan godt være det, men det "kan" jo å være ett enkelt-tillfelle og da.

____________________

Men det jeg lurte på er hvordan man skal koble denne turbotimeren?

 

Det er en rød,gul og en blå kabel + to mindre kabler som er brun og svart.

Hvor skal disse forskjellige kablene hen? :helpme:

 

Jeg prøvde meg frem litt, med mindre hell. Jeg kobla den gule fra timeren, til(tenningslåsen) den orange(den det er strøm i), og rød fra timeren til konstant +.

Å den tynne svarte fra timeren til jord.

 

Så mangler jeg den blå fra timeren som jeg ikke har peil på hvor skal hen.¨

 

Fikk da på timeren, men kom ikke så mye lengre.

 

Så kan noen hjelpe meg litt på vei, da jeg ikke har funnet så mye hjelp her på forumet.

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

 

haha ja.. en helt BRA turbotimer koster lissom 800spen.. her får du en til 260..

 

hvorfor ikke?.. er du heldig så er bilen fortsatt der du satte den fra deg når du kommer tilbake

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal du med dette?!... kan du ikke heller bare kjøre rolig etter grisekjøring eller vente i par min. før du slår av?!..

 

Invester heller penga dine i en BRA Eksostemp måler, enn turbotimer!

 

Waste of moneeeeeeeeeeey

 

Det var ikke din mening om dette jeg ville ha

Men litt hjelp til å prøve å få dette til.

Endret av Flaten 87

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg bekjent finnes det også noe som heter turbo-saver som er en oljetrykktank som gir turboen olje etter at motoren er stoppet.

 

turbosaver.jpg

Kilde: http://www.klracing.se/lbcool.htm

 

Asim fant en gang en lignende tank, bare at den er ment å bygge opp, lagre og frigjøre et oljetrykk for bruk ved kaldstart. Skulle vel hatt begge. Best å ringe Mario Bros! :D

 

Litt sengelektyre: http://www.halfbakery.com/idea/Turbo_20Saver

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke din mening om dette jeg ville ha

Men litt hjelp til å prøve å få dette til.

 

Når du først har vært så flink til å klare å finne frem denne controlleren på nett, så har du sikkert fått med en bruksanvisning?

 

Og så langt jeg kan se har ikke du lese og skrive vansker som 92% av de andre idiotene på forumet her, så jeg regner med at du klarer å lese deg frem til hvor de 5 kablene skal vel?!

 

en skal på håndbrekket ditt, en skal på +, en på -, en på tenninga di og den siste er vel noe option, varierende av hva slags controller dette er

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår