klezz Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Go dag! Jeg vurderer å selge min volvo 740 turbo intercooler og heller kjøpe meg en litt nyere Volvo 850 t5 eller t5r.. Er disse bilene ofte ihjelkjørt? Noen som vet hvor mye effekt man kan hente ut av begge motorene uten å må bytte råder og slikt? Et siste spørsmål, er det noen kjente feil med disse bilene? mvh kristoffer Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders D Skrevet Juni 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 hei hei. har T5-R motor i min. steg 3 chip fra bsr. 316Hk som er litt oppjustert. skal vist være enkle å trimme opp Siter We Ride Together, We Die Together, VOLVO 4 Life http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3573 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet Juni 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2007 Ok!! Det bli sikkert 850 t5 eller t5r neste gang:D Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Racing Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 viss du bruker litt tid nå du er å sjer på en bil så ser du fort om den er ihjel kjørt, T5r er lett å trimme, en bekjent har en t5r som er chippes 3"anlegg fra turbo, større turbo og har ca 320-330hk.. Siter Lundberg Performance 88 Volvo 740(Weber) 85 Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Gå for 1996 eller nyere. Tidligere modeller har litt problemer med tikking fra ventilløftere. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Er forøvrig samme motoren i t5 og t5r. Bare hjernen som er forskjellig. Over 300 hk med orginale turboen blir også vanskelig... Hold deg unna automat hvis du skal trimme, da disse har en lei tendens til å takke for seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 Så for økonomiens del er det kanskje like greit å ta en t5 som et utgangspunkt for videre trimming? Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 En T-5 motor vil mest sannsynlig være mindre hardkjørt og dermed mindre utslitt motor på den Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders D Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 hva slags turboer passer til disse motorene? og finnes det grenrør til dem? Siter We Ride Together, We Die Together, VOLVO 4 Life http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3573 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders D Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 motoren min er 95 og den har tikking når du nettop starter opp den, den er skifta ventiler og løftere på Siter We Ride Together, We Die Together, VOLVO 4 Life http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3573 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 16t, 18t og 19t er nesten bolt-on. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders D Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 men t5 en har jo t16 orginalt? hva mener du med nesten?:P Siter We Ride Together, We Die Together, VOLVO 4 Life http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3573 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 850T5 /T5-R har 15G. Er forskjell på eksoshuset. Finnes 3 typer: Rett med kon, rett med flens og skrå med flens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders D Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 så turboen blir hetende garret 15g? altid trodd at det var T16 i dem jeg:P:knock: Siter We Ride Together, We Die Together, VOLVO 4 Life http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3573 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Juli 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2007 motoren min er 95 og den har tikking når du nettop starter opp den, den er skifta ventiler og løftere på Det ligger kampanje på alle 850er frem til 96 på bytte av ventilløftere mener jeg. Tror faktisk kampanjen gjelder enda. Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.